2008-06-19, 02:41
  #1429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrclean
Om du har dongeln är det bara att ladda hem det genom att trycka på "go support" eller ladda ner supporter om du precis köpt dongeln.

Jag har en twister gold men jag har ingen software till den.. nån som vet vart det finns?

såg på nån sida att setool2 v0.914029 skulle funka på w910 men det stod typ att det kostade pengar.. finns det nått gratis sätt att låsa upp den? måste byta imei nr.
__________________
Senast redigerad av matfors 2008-06-19 kl. 02:46.
Citera
2008-06-19, 12:53
  #1430
Medlem
Har en nokia 7373 nån som vet hur man låser upp/ en kod?
Citera
2008-06-19, 13:40
  #1431
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matfors
Jag har en twister gold men jag har ingen software till den.. nån som vet vart det finns?

såg på nån sida att setool2 v0.914029 skulle funka på w910 men det stod typ att det kostade pengar.. finns det nått gratis sätt att låsa upp den? måste byta imei nr.
jasså du måste också byta IMEI nummer. samma här på min w910i. Om du löser det så släng gärna iväg ett PM om hur man gör osv så är du snäll =)

Mvh
Citera
2008-06-19, 13:52
  #1432
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugonilsson
Har en nokia 7373 nån som vet hur man låser upp/ en kod?
Du kan ju testa med BB5 Log Unlocker annars tar vissa ställen 149:- eller om du skaffar ett Free Sim.
Citera
2008-06-19, 17:15
  #1433
Medlem
mrcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matfors
Jag har en twister gold men jag har ingen software till den.. nån som vet vart det finns?

såg på nån sida att setool2 v0.914029 skulle funka på w910 men det stod typ att det kostade pengar.. finns det nått gratis sätt att låsa upp den? måste byta imei nr.

Gratis - NEJ
IMEI - NEJ

Twister existerar inte längre, boxen i sig kan du använda till tex setool, ufsxhwk mm.
Citera
2008-06-19, 17:29
  #1434
Medlem
mrcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musebreak
Jo visst går det!

Jasså?
Då kan du juh förklara hur isf med tanke på att det varken finns flash ic eller flash patch för A2 baserade telefoner.
En av huvudingredienserna i A2 i pressmeddelandet från SE var att försvåra för imei-byten bla pga ett programmerat chip som endast går att skriva på en gång och aldrig mer, sen har dom gjort ytterligare en runtime check via erom för att förhindra hack.
Om en bakväg finns får framtiden utvisa, allt som skrivs idag är bara lögn och rykten.
Personligen tycker jag folk som använder andras "stulna" telefoner kan brinna...
Citera
2008-06-19, 19:35
  #1435
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrclean
Jasså?
Då kan du juh förklara hur isf med tanke på att det varken finns flash ic eller flash patch för A2 baserade telefoner.
En av huvudingredienserna i A2 i pressmeddelandet från SE var att försvåra för imei-byten bla pga ett programmerat chip som endast går att skriva på en gång och aldrig mer, sen har dom gjort ytterligare en runtime check via erom för att förhindra hack.
Om en bakväg finns får framtiden utvisa, allt som skrivs idag är bara lögn och rykten.
Personligen tycker jag folk som använder andras "stulna" telefoner kan brinna...
Ok helt 100% att det inte går? Jo gillar inte heller att använda andras lurar så, men fick den billigt...
Citera
2008-06-19, 22:22
  #1436
Medlem
Någon som vet någonting om hur man byter IMEI nr på en Samsung SGH-L760 ?
Citera
2008-06-20, 00:07
  #1437
Medlem
Jimmysws avatar
Efter lite städning i förrådet hittade jag min gamle trotjänare i sin originalkartong. En T100. Dock hade jag glömt bort att den var Telia-låst och har Parlino för tillfället Någon som kan hjälpa mig att låsa upp den? Det är NCK som är låst och det behövs en 8:a siffrigkod. För att komma till menyn trycker man < * * < där < betyder vänsterpil. Så, kan någon hjälpa mig?
Citera
2008-06-20, 15:13
  #1438
Bannlyst
Kan man låsa upp sin V800 genom internet så man slipper skicka in den och masa?

Och i så fall, går det att ordna gratis?
Citera
2008-06-22, 10:57
  #1439
Medlem
Den här tråden känns väldigt död av någon anledning
Citera
2008-06-22, 12:33
  #1440
Medlem
IseeUs avatar
Jag har försökt att låsa upp min w890 men utan resultat. Så nu undrar jag om någon vet en bra och billig site som låser upp den, de ska ta bort telefonlåset och nätupplåsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in