2009-05-03, 18:52
  #2029
Medlem
mrcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chchch3
Min Nokia 6300 skulle va telialåst i 1 år men är det fortfarande. Någon som vet om man kan låsa upp gratis eller hitta begränsningskod någonstans?

Att den är låst i 1 år menas med att du inte får låsa upp den innan 1 år gått sen du köpte den enligt deras villkor vilket är = löjligt.
Och har den varit låst så blir det vips inte olåst helt plötsligt...köper man den låst så får man själv bekosta att låsa upp den.
www.chipper.se
www.mumien.se
Citera
2009-05-05, 11:34
  #2030
Medlem
lovelymes avatar
w595

Får idag en w595 som är låst på telenor, men vill låsa upp den..Har för mig att det finns ett litet läskigt ställe här i hornstull som låser upp mobiler..Men tänkte höra här först om det är ngn som har använt det stället eller om man ska ta sig in till stan.?.Den lilla butiken ligger på långholmsgatan och väldigt nära t-banan hornstull, butiken är ofta fylld med män av utländskhärkomst..
Citera
2009-05-06, 13:45
  #2031
Medlem
Byta IMEI

Hej.. Jag behöver byta IMEI på min Samsung SGH-D880.. Just nu är det 000000000000000.. och jag vill byta till det riktigt för att komma ut på näten..

Någon som vet hur man ska gå till väga?
Har USB-kabel.. Och har googlat som en idiot..
Citera
2009-05-06, 22:49
  #2032
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av index
Smidigaste och billigaste sättet att låsaupp en nokia n95 ? Förutom 3 då.

Tack
https://www.flashback.org/showpost.php?p=7211859&postcount=269

Citat:
Nokia som ej går att låsa upp!

Följande modeller är omöjliga att låsa upp. Det är bara operatören som kan låsa upp dessa.
BB5 modeller:

Nokia 3250 Nokia 5500 Sport Nokia 6125
Nokia 6126 Nokia 6131 Nokia 6233
Nokia 6234 Nokia 6270 Nokia 6280 Nokia 6288
Nokia 6630 Nokia 6630i Nokia 6680
Nokia 6681 Nokia 6682 Nokia 7370 Nokia E50-1 Nokia E50 Nokia E60
Nokia E61 Nokia E62 Nokia E70
Nokia E70 Nokia N70 Nokia N70
Nokia N71 Nokia N71 Nokia N72
Nokia N73 Nokia N73 Nokia N80
Nokia N80 Nokia N90 Nokia N91
Nokia N91 Nokia N92 Nokia N93
Nokia N93 Nokia N95

Har du sökt i denna tråd?
Jag vet inte om det stämmer men.
Citera
2009-05-07, 14:37
  #2033
Medlem
Timmehdudes avatar
Tjena, min vän undrar hur han ska låsa upp sin Nokia 5310 som är låst till Telia.
Citera
2009-05-07, 20:49
  #2034
Medlem
epost72s avatar
Med risk för att detta blir OT
Googlar ingen innan de postar?
Använder ingen "sök i det här ämnet" innan de postar?

Sök på ditt modellnamn garanterat så har någon frågat tidigare.

exempelvis N95, 5310, delar av namnet eller hela, pröva gärna några varianter innan ni postar,
resultatet kommer upp som inlägg klicka på det inlägg som innehåller ditt telefonnamn,
läs det inlägget och har ingen svarat så finns det risk att det inte går att låsa upp telefonen gratis.


Jo det går att låsa upp många telefoner men oftast inte gratis.



Ont
http://operatorslas.com ger info om telefonupplåsning
Citera
2009-05-07, 20:56
  #2035
Medlem
jocce0s avatar
Jag har googlat mycket men har inte hittat någonstans

Kan man låsa upp en Sony Ericsson K610i med hjälp av en USB kabel o Dator?
isåfall hur?

//JoccE
Citera
2009-05-08, 17:35
  #2036
Medlem
ololizozs avatar
C510

Hej! Jag skulle vilja ha hjälp att låsa upp och unbranda en Sony Ericsson C510 låst till 3.

TPFH Oliver
Citera
2009-05-09, 10:02
  #2037
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocce0
Jag har googlat mycket men har inte hittat någonstans

Kan man låsa upp en Sony Ericsson K610i med hjälp av en USB kabel o Dator?
isåfall hur?

//JoccE
https://www.flashback.org/showthread.php?t=678030
Citat:
Ursprungligen postat av ololizoz
Hej! Jag skulle vilja ha hjälp att låsa upp och unbranda en Sony Ericsson C510 låst till 3.

TPFH Oliver
https://www.flashback.org/showpost.php?p=16424851&postcount=2020
Citera
2009-05-09, 18:37
  #2038
Medlem
Har några lurar jag skulle behöva hjälp med:

SonyEricsson K610i (kollat i tråden som länkats till ovan, men första nedladdningslänken i första inläget funkar ju inte så mer hjälp än så önskas...)

SonyEricsson T300

Motorola C139

Tack på förhand!
Citera
2009-05-12, 12:08
  #2039
Medlem
W760 stöldspärrad?

jag köpte en s-e W760 på blocket, nu ett halvår senare är den spärrad, det går ej att ringa, har en ikon som en lur med streck över. Antagligen har jag köpt en stulen mobil...
har du tips vad jag kan göra för att låsa upp den? jag bor i stockholm, finns affärer/personer här? Kan jag överhuvudtaget låsa upp dem?
mvh
Cristina
Citera
2009-05-13, 01:07
  #2040
Medlem
hiLis avatar
Har en Samsung Touchwiz som har fått "ingen tjänst tillgänglig".
Någon som vet hur jag spärrar upp den? snälla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in