vet inte om det är nån annan än jag som har en så crappy telefon. men om nån behöver låsa upp en så slå bara in *#9998*3323# när den säger att den är nätverkslåst. när det kommer upp en meny, välj alternativ nr 7 (jump to null). enda problemet är att du kanske måste låsa upp den varenda gång du startar mobilen, men det är bara att skriva det på en liten lapp som man har under batteriluckan som jag

hoppas nån har nytta av det.