2010-02-02, 21:11
  #2737
Medlem
eastdulwichs avatar
Jag skulle behöva hjälp med att låsa upp en Samsung Sgh-480
Finns det koder nånstans eller måste man ha nåt program? Den e låst till 3!

Tacksam för svar
Citera
2010-02-03, 18:55
  #2738
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Har en IMEI spärrad iphone, och fick för några dagar sen höra om en bekants bekants bekant (nått i den stilen) som köpt någon apparatur från England som tydligen kan byta IMEI nummer, är lite skeptisk till detta, och undrar om någon vet om det här kan stämma? Har tidigare fått beskedet att enda möjligheten är att byta ut all hådvara i telefonen.


Bumpar mig själv..
Citera
2010-02-04, 15:32
  #2739
Medlem
IPIMPs avatar
Tjena!

Kan jag själv låsa upp en HTC Touch Diamond som är låst till 3?

Förlorar man sitt fina nummer då?

Ha det!
Citera
2010-02-05, 01:53
  #2740
Medlem
mMss avatar
Någon som vet om det GÅR att låsa upp en Grå listad Sony Ericsson AINO? Den verkar iallafall vara Grå listad eftersom det står "SIM INAKTIVT" när jag stoppar i mitt comviq kort, men när jag stoppar i 3 kort så får den koppling till nätet iaf, men vet inte om det går att ringa från den har ej provat. Och den är inte operatörslåst har redan varit in med den och kollat det. Någon som vet?
__________________
Senast redigerad av mMs 2010-02-05 kl. 02:08.
Citera
2010-02-05, 23:28
  #2741
Medlem
Det är säkert 100st som redan frågat detta, men jag har iaf inte hittat ett bra svar än.. Så jag frågar.
Hur låser man upp iPhone 3G med Telia? Snabba svar uppskattas. Det ska även vara lätt att göra.
Sitter på Mac, så programmen ska vara anpassade för det.

Tack på förhand!
Citera
2010-02-06, 04:39
  #2742
Medlem
Fick en "BlackBerry Pearl 8100 smartphone" av en kompis för 0 kr. allting utan simkort ingick. Vad skall jag göra för att telefonen skall funka utan att ha några "problem"?. Har ett comviq simkort. abonnemang. Som jag för tillfället använder till min iphone.
Citera
2010-02-06, 13:20
  #2743
Medlem
polygritangs avatar
Tjena!

Finns det någon möjlighet att kunna låsa upp en Ericsson T29s
utan att använda sig utav en datakabel?
Om detta är möjligt, hur ska jag gå till väga?

Tacksam för svar
Citera
2010-02-07, 11:40
  #2744
Medlem
har införskaffat mig en w890i som jag skulle behöva låsa upp, hur gör man det lättast?
Citera
2010-02-08, 11:12
  #2745
Medlem
Jag har (tyvärr) köpt en telialåst iphone 3gs, men har tre som operatör. Blev förbannad att jag inte kunde aktivera den, så jag jailbreakade den med blackra1n innan aktivering. Nu uppstod lite bekymmer, som jag nu vet att det är fler som har. wifi + gps + push funkar inte, samt att jailbreaket försvinner om jag startar om telefonen.

Tyvärr är telefonen levererad med 3.1.2, så jag kan inte downgrada den. Finns det något sätt som jag kan göra den normal (typ) igen? Typ återställa, aktivera, sen jailbreaka?

Tacksam för svar, är något bitter och deppig nu
Citera
2010-02-08, 14:31
  #2746
Medlem
Tjenare!
Behöver lite råd å tips av er!
Det är så att jag har hittat en Sony Ericsson med 3's logga på
och även i mobilen så jag antar att den är bunden till 3 av nått slag.
Jag har inte stängt av telefonen, så vet inte ifall det är pinkod till den eller ej.
Vill ju helst kunna använda den här telefonen så jag undrar hur jag låser upp den?
Ska jag stänga av den och byta simkort eller hur bär man sig åt?
Det är en liknade telefon som denna, http://www.siba.se/Archive/SE/6/SEA3317.jpg
fast den här är helt vinröd utan nån beteckning på...Tacksam för svar.
Citera
2010-02-12, 17:30
  #2747
Medlem
Nokia 6630 unlock?

Har nån lyckats att låsa upp dessa symbianlås som sitter många Nokiamodeller.
Läste en annons, någon ville låsa upp telefoner för 400:-. Det blir väl billigare att låta Telia tex låsa upp helt lagligt.
Citera
2010-02-12, 19:20
  #2748
Medlem
Infinitiv86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPIMP
Tjena!

Kan jag själv låsa upp en HTC Touch Diamond som är låst till 3?

Förlorar man sitt fina nummer då?

Ha det!

Ja.
Nej.

Har nog kvar mina koder jag köpte när jag låste upp min Diamond.. PMa eller skriv här om du eller någom annan kanske vill ha hjälp, förstår jag rätt kan ens IMEI antingen sluta på 6,9 eller 5 (dessa jag har koder för iaf.)

Edit: Eller är det olagligt att dela med sig kanske? Hmm isåfall får jag passa på det till dess att någon kan säga ja eller nej?
Edit2: finns annars en unlocker på TPB man kan ladda ner som fungerar även om den är lite trixig..
__________________
Senast redigerad av Infinitiv86 2010-02-12 kl. 19:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in