2007-06-19, 17:42
  #337
Medlem
Larissas avatar
Obs!!!_

Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Såg att du bor på Hisingen, GSM Express där låser upp den för 100:- http://www.gsmexpress.se/doc/sie_a.htm ...ligger i Länsmansgården. Blir nog billigaste alternativet för dig eftersom du behöver datakabel och program annars som kostar mer.
Tack!! Bor alldeles i närheten o en hundring är ok.
Citera
2007-06-19, 18:14
  #338
Medlem
mrcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softar
Jag har en sladd hemma så jag kna låsa upp min mobil direkt här hemma.
Måste köp cred någonstans till en client så jag kan låsa upp den.

Edit: OCH JAG HAR INGEN LUST ATT BETALA 500kr för att göra det på davinci

Om du har en mjukvara som är senast ifrån Jan-Feb(2007) eller tidigare så går den att låsa upp för 219:- genom att skicka in mobilen. Du hittar mer info på www.24.se

Har du uppdaterat mobilen efter Feb-Mars eller att den är köpt Mars-April så får lov att betala runt 450:- och uppåt för det.
Citera
2007-06-19, 21:05
  #339
Medlem
mrcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softar
Hur ser jag vad jag har för mjukvara då?

Använder inte davinci men det måste finnas nånstans en "identify" knapp eller dyl för att du ska se vad du har för cid och mjukvara i telefonen.
Den ska se ut liknande denna identify logg:
Citat:
Open COM port OK
ChipID:9900,EMP protocol:0301
Speed:921600
Flash ID check:897E
Flash props sent ok
OTP LOCKED:1 CID:49 PAF:1 IMEI:352XXXXXXXXXX CERT:RED
FLASH CID:49 COLOR:RED

MAPP CXC article: R1ED001 prgCXC1250210_GENERIC_WI
MAPP CXC version: R1ED001
Language Package:EUROPE_4
CDA article: CDA102511/117
CDA version: R2A
Default article: cxc1250490
Default version: R1ED001

Network LOCKED
Operator: MULTIPLE

Hittar du inte det, kolla på davinciteams forum.
Citera
2007-06-23, 18:55
  #340
Medlem
MMysterys avatar
Om man nu har en operatörslåst telefon; ska man fortfarande kunna få på den oavsett vilken operatör man har på sitt sim-kort?
Citera
2007-06-25, 12:34
  #341
Medlem
chekiuss avatar
Finns det fortfarande ingen enkel lösning att låsa upp sin 6280!?
Citera
2007-06-29, 18:15
  #342
Medlem
Zairas avatar
Motorola V360, låst till Telia

Hej, behöver hjälp med att låsa upp en Motorola V360. Den är låst till Telia, jag är evigt tacksam till den som hjälper mig !

har sökt runt och inte hittat något, så om något vet något sätt eller har tips...
Citera
2007-06-29, 20:13
  #343
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaira
Hej, behöver hjälp med att låsa upp en Motorola V360. Den är låst till Telia, jag är evigt tacksam till den som hjälper mig !

har sökt runt och inte hittat något, så om något vet något sätt eller har tips...
Du kan låsa upp den här: http://mumien.se/catalog2/product_info.php?cPath=1_9&products_id=490 eller kanske här: http://www.veltmans.com/ ...men var bor du? Blir billigare om det finns nån firma där så du slipper skicka den.
Citera
2007-06-30, 01:54
  #344
Medlem
pgo_jims avatar
Har en nokia 5140i jag fick i julklapp
Böt koden på själva telefon och nu när jag böt till telia så behöver jag skriva in den
har kvitto o kartong

butiken tar 300kr för att ta bort den

Finns det inget billigare sätt att få bort koden mot uppvisande av kvitto?
Jag har testat alla koder jag brukar använda när de gäller lösenord(dom jag minns iallafall)
Citera
2007-06-30, 16:19
  #345
Medlem
mrcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pgo_jim
Har en nokia 5140i jag fick i julklapp
Böt koden på själva telefon och nu när jag böt till telia så behöver jag skriva in den
har kvitto o kartong

butiken tar 300kr för att ta bort den

Finns det inget billigare sätt att få bort koden mot uppvisande av kvitto?
Jag har testat alla koder jag brukar använda när de gäller lösenord(dom jag minns iallafall)

Om det är telefonlåskoden du snackar om så kan du inte göra det själv om du inte har program och datakabeln. stjärnafyrkant tar 250:- för att nollställa den men du kanske hittar någon upplåsningsfirma som kan göra det billigare.
Citera
2007-06-30, 17:09
  #346
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pgo_jim
Har en nokia 5140i jag fick i julklapp
Böt koden på själva telefon och nu när jag böt till telia så behöver jag skriva in den
har kvitto o kartong

butiken tar 300kr för att ta bort den

Finns det inget billigare sätt att få bort koden mot uppvisande av kvitto?
Jag har testat alla koder jag brukar använda när de gäller lösenord(dom jag minns iallafall)

Svenska A? Efter kursen har du nog möjlighet att använda sökmotorer...
Citera
2007-07-02, 15:18
  #347
Medlem
Hejsan. Jag fick en Sony Ericsson W810i av en norsk kompis. Han använde Telenor i den, och det har ju jag med. Det enda som skiljer är att jag har ett gammalt vodafone kort, och han har ett telenor. Ska det spela någon roll? För mitt vodafone kort fungerar inte i den. Eller vad är det som kan vara fel?
Tack på förhand
Citera
2007-07-04, 13:08
  #348
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beggan
Hejsan. Jag fick en Sony Ericsson W810i av en norsk kompis. Han använde Telenor i den, och det har ju jag med. Det enda som skiljer är att jag har ett gammalt vodafone kort, och han har ett telenor. Ska det spela någon roll? För mitt vodafone kort fungerar inte i den. Eller vad är det som kan vara fel?
Tack på förhand

Om den är operatörslåst till norska Telenor så fungerar inte ditt svenska Telenor-kort eftersom norska Telenor har operatörskod 24201 (vilket telefonen är låst till) och svenska Telenor 24008. Telefonen måste alltså låsas upp för att du ska kunna använda ditt svenska kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in