2006-12-15, 18:01
Medlem
Vilka svenska spelare tycker ni är över respektive underskattade i NHL? Det var länge sen jag såg Mattias Norström. Är inte han väldigt överskattad? Såg att han låg på 6:e plats i löneligan bland svenskarna. Holmström är rätt undersskattad så ruskigt bra som han egentligen är
Citera
2006-12-15, 18:08
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Överskattade..

Näslund & Öhlund

Underskattade

Påhlsson & den "tredje länken i trekanten"
Citera
2006-12-15, 18:15
Medlem
Underskattade: Påhlsson, Kim Johnson, Oduya, Modin har varit ganska osynlig i år men tidigare har jag tyckt att han varit grymt underskattad.

Överskattade: Foppa och Näslund, Zetterberg (resten av Detroit... )
Överskattade från svensk-(AB)sida: Alla halvdana forwards som gör succé genom att röra pucken eller slå en passning...

Har aldrig förstått på vilket sätt Holmström är underskattad? Att han inte hyllas enormt i nordamerika kan väl bero på att det är en relativt vanlig spelartyp där.
Citera
2006-12-15, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Underskattade: Påhlsson, Kim Johnson, Modin har varit ganska osynlig i år men tidigare har jag tyckt att han varit grymt underskattad.

Överskattade: Foppa och Näslund

Har aldrig förstått på vilket sätt Holmström är underskattad?

Just i år har det gått mindre bra för honom. Man hör sällan något om honom. Ändå är han grymt viktigt för laget och gör mycket poäng.
Citera
2006-12-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchez
Just i år har det gått mindre bra för honom. Man hör sällan något om honom. Ändå är han grymt viktigt för laget och gör mycket poäng.
Tycker alltid det brukar vara ett himla tjat om honom fast det har kanske avtagit en del. Frågar mig själv om det beror på att NHL efter lock-outen gör hans jobb betydligt lättare? Att stå framför mål är numera inte det krig det en gång var och detta ger givetvis Holmström mindre hjältestatus. Säkert omedvetet från journalisternas sida men den bistra verkligheten. Man kanske kan säga att även en spelare som Holmström är ett offer för det "nya" NHL tillsammans med målvakterna, backarna och tuffingarna...
Om 3 år består en match av 10 cloner mellan Crosby och Malkin som försöker bräcka varandra i sköna straffar!
Citera
2006-12-15, 18:27
Medlem
jag tycker inte att holmström är ett offer för det nya NHL. Förra säsongen så hade han sin poängmässigt bästa säsong. Säkert mycket tack vare "det nya NHL"
Citera
2006-12-15, 18:57
Medlem
En som från svenskt håll fortfarande är underskattad är ju Lidas.
Han är ju faktiskt en av de största backarna NÅGONSIN där borta. I Sverige får han tex mindre rubriker än Zäta, "talangen", "vår nästa stora stjärna". Hur gammal är han? 25? 26? Ansér fan inte att man då fortfarande kan klassas som talang..

Kommer inte på någon som är överskattad just nu...
Citera
2006-12-15, 19:11
Medlem
xploddans avatar
Ur ett Sverige-perspektiv:

Underskattade: Nylander, Påhlsson, Oduya och ja Lidström är PINSAMT underskattad.
Överskattade: Näslund, Zetterberg, Alfredsson
Citera
2006-12-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Ur ett Sverige-perspektiv:

Underskattade: Nylander, Påhlsson, Lidström, Oduya
Överskattade: Näslund, Zetterberg, Alfredsson

Den här säsongen så tycker jag att zetterberg är grymt överskattad. Fast han var ju ruskigt bra förra säsongen både i detroit och under OS och VM
Citera
2006-12-16, 00:34
Medlem
Jag tycker Kim Jonson är underskattad i NHL
Citera
2006-12-16, 01:09
Medlem
Underskattade: Tallinder,Påhlsson,Lidström, Sedinarna
Överskattade. Näslund, Franzén, Za
Citera
2006-12-16, 01:58
Medlem