2006-12-15, 12:46
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vädur
Som loekstroem skriver, skolan skall räknas som en arbetsplats.

Ponera att jag börjar kalla mina kvinnliga kollegor på min arbetsplats för Fitta, och skriker "Djävla hora!" efter dem i korridorerna. På torsdag eftermiddag ställer jag mig på en balkong och spottar på dem när de passerar nedanför.

Hur lång tid tar det innan jag:
1. Får en rejäl snyting av någon som lackar ut på mitt beteende
2. Blir inkallad till chefen och blir ombedd om att omgående tömma mitt skrivbord
3. Får en kallelse till tingsrätten, och ...
4. En kemtvättsräkning (från stadens dyraste kemtvätt) för kläderna jag spottat på?

Vad rektorn inte tycks få in i sitt inkompetenta huvud är att han/hon är skolchef och därmed ytterst ansvarig för alla elevernas säkerhet och rätt till utbildning på skolan. Det är det som rektorn får sin lön för - att administrera skolpersonalen, byggnaderna och lägga upp undervisningen så att eleverna kan få den utbildning som samhället KÖPER (med skattepengar) av skolan. Sedan om rektorn gör det personligen, eller lägger ut uppgifterna på underhuggare är ointressant - uppgiften skall lösas, och det är rektorns ansvar att det blir gjort.

Det är helt rätt av flickornas familjer att hålla dem borta från skolan, och göra frågan synlig i pressen, tills dess att rektorn löst problemen som de har på rektorns skola. Att de från skolan ens har mage att kritisera flickorna för att de inte går till skolan (gnället om skolplikt), när de väljer att inte gå på grund av att skolan inte kan garantera deras säkerhet och att de inte råkar ut för trakasserier som INGEN vuxen människa skulle acceptera på SIN arbetsplats.

Dags för kommunledningen att snöra på sig "Sparka folk i arslet"-kängorna.
Helt rätt, man måsta markera att man får ta ansvaret för sina handlingar, att sitta i ett tråkigt samtal med rektorn i en halvtimme svider knappast.
Citera
2006-12-15, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loekstroem
Oerhört upprörande! Givetvis ska de skyldiga pojkarna avlägsnas från undervisning och tvångsförflyttas till andra skolor så att man splittrar grupperna. Skolan är en arbetsplats där mobbning, våld och andra trakasserier är fullkomligt uteslutna.

Vad händer med de andra skolorna när de tar emot berikarbarnen? Jo de blir förstörda de också. Att sprida ut rötan är ingen bra idé. Det de här ungarna behöver är könssegregrad skola där tjocka män med stora skägg slår dem hårt med käppar och läderremmar ifall de inte sköter sig, så som det är i deras hemländer. Olika folkslag har olika kulturer, och alla folkslag passar inte in i moderna nordeuropeiska samhällen, så enkelt är det.
Citera
2006-12-15, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Det finns tyvärr gott om svenskt drägg i Landskrona. Riktigt gott om dem! Så det är knappast en 100% gissning kring att de är muslimer eller ens invandrare. Men jag har en lite misstanke om att vi snackar om albaner eller kosovoalbaner av en enkel anledning. Det är nog bara så att många av de värsta gängen i LK har föräldrar med det ursprunget..

Det svenska drägget gör iallafall rätt att stanna där den kommer ifrån, kunde bara det utländska drägget göra det samma så vore problemet löst.
Citera
2006-12-15, 13:20
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
.. ett antal invandrarkillar från GA-skolan som intervjuas. De känner sig orättvist behandlade (surprise), men en av dem säger rakt ut att "det finns inga hårda regler på den skolan, det är felet".

Sug på den, flumpedagoger.
Killen skyller alltså ifrån sig. Det ska inte behövas detaljerade regler.
I den åldern ska de ha lärt sig hyfs.

(Men självklart ska skolan markera tydligt när elever går över gränsen.)
Citera
2006-12-15, 13:32
Medlem
Herr Jernkroks avatar
Jag tycker verkligen inte om invandrardrägg.. (de som inte sköter sig och anpassar sig)
Men ni kastar skit på invandrare för att ni antar att det rör sig om invandrare?
Det enda bevis ni har är att en av dem som har kastat ur sig glåpords fader var invandrare?
Vad vet ni om att han kanske är den enda invandraren i gänget?
Citera
2006-12-15, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Knappast! Jag skyller på flum, kravlöshet och proletarisering av läraryrket, som i dag till stor del består av tanter med socialkärringsmentalitet utan möjlighet eller vilja att ta till rottingen.

Jag är inne på samma spår som du. Jag anser att dessa flata metoder i skolan redan började komma på slutet av 1970-talet, då en ny generation lärare skolats . Dessa hade en filosofi att med mjuka metoder, stor tolerans och med icke auktoriära metoder bedriva skolundervisning. När sedan eleverna började ta för sig mer i skolan d.v.s inte bara på själva lektionerna utan även på raster och skolgårdar, så började hela diciplinen i skolan att rämna. När elevrna märkte att lärarna var så pass flata och tafatta p.g.a en otydlig skollag som ej ger direktiv om diciplinära åtgärder mot stökiga elever, så var utvecklingen nedåt oundviklig.
Citera
2006-12-15, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjöberg
Vad händer med de andra skolorna när de tar emot berikarbarnen? Jo de blir förstörda de också. Att sprida ut rötan är ingen bra idé. Det de här ungarna behöver är könssegregrad skola där tjocka män med stora skägg slår dem hårt med käppar och läderremmar ifall de inte sköter sig, så som det är i deras hemländer. Olika folkslag har olika kulturer, och alla folkslag passar inte in i moderna nordeuropeiska samhällen, så enkelt är det.

Det var ett av de mest oseriösa förslag jag någonsin läst, fullkomligt utan förankring i vare sig vetenskap eller sunt förnuft.
Citera
2006-12-15, 15:13
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Jernkrok
Ni kastar skit på invandrare för att ni antar att det rör sig om invandrare? Det enda bevis ni har är att en av dem som har kastat ur sig glåpords fader var invandrare? Vad vet ni om att han kanske är den enda invandraren i gänget?

Ett tips är att själv se Sydnyttsinslaget, där de intervjuar flera invandrarkillar från GA-skolan.

Det är inget bevis för att det är invandrare som ligger bakom, men det är ett starkt indicium.
Citera
2006-12-15, 15:21
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ett tips är att själv se Sydnyttsinslaget, där de intervjuar flera invandrarkillar från GA-skolan.

Det är inget bevis för att det är invandrare som ligger bakom, men det är ett starkt indicium.

Kunde dom inte maskerat och förvrängt rösterna , politrukerna måste ha haft semester..
Citera
2006-12-15, 15:21
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjöberg

Perfekt , då får ju alla ta del av vilka det är som ställer till problem..
Citera
2006-12-15, 15:51
Medlem
Vobblers avatar
Citat:

Flytta tråden till "Humor". Inslaget på Sydnytt fick mig att skratta högt.

Jag trodde att skåningarna hade skippat PK-skiten?

Och spana in rektorn, om inte han går på droger är jag Kalle Anka. Kolla in hans ögon! Helt väck.

Jaja, det sliter nog att jobba på en sån dräggskola, så en fetholk behövs nog då och då för att ens ta sig i genom dagen.
Citera
2006-12-15, 16:21
Medlem
Dogdylans avatar
Vill ni ha exempel på flummiga skolor!

Södertörn, på seminarier och föreläsningar sitter studenter och snackar!
Förutom Nationalekonomi, Statsvetenskap och Juridiken håller skolan en mycket låg kvalitet. Av egen erfarenhet behövde jag inte göra mycket för att klara tentorna. När jag skrev mer avancerat fick jag en tillsägelse då "invandrare" och dem från "sämre" förhållanden inte förstod. Allt ska vara så jävla Sosse-PK!

Men på Stockholms Universtiet är det mycket flum och PK. Att klara en utbildning där i typ ekonomi eller lärarutbildningen kräver inte mycket. Där behöver man plugga runt en vecka innan tentan för ett G och typ två veckor innan tentan för VG!

På södertörn hade vi "scharader" på seminariet i en kurs. Läraren vill att vi skulle använda seminarierna så att vi "förstod" litteraturen bättre! FLUM FLUM FLUM! Det värsta är att detta också blir accepterat av eleverna och att de tycker att sådan typ av undervisning är någonting bra!

Lund och Uppsala Universtet och har blivit mycket "flum" på den senaste tiden!

Jag anser att man i grundskolan har 1 tenta i varje ämne varje år. De som inte klarar varje tenta får inte gå till klass 2 i ämnet. Precis som man gör på högskolan från Kurs A till Kurs B osv

Detta bör man börja med i första klass!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in