2006-12-15, 09:17
Medlem
Lisbeth Månsson verkar vara en riktig gummirygg. Ingenstans i skolorganisationen tycks man vilja ta tag i saken.
http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/index.asp?programid=1650
Citera
2006-12-15, 10:24
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schackpjäsen
Bara så jag förstått det rätt. Landskrona är alltså den kommun där Sverigedemokraterna fick 23% av rösterna i kommunvalet?

Edit: Sökte svaret på min fråga själv. 22.6% fick de i kommunvalet.

Källa på det.

intressanta länkar
Kommunens Hemsida
Fakta om staden\kommunen
Och lokaltidningen

Och vad har detta med saken att göra ?
Citera
2006-12-15, 10:42
Medlem
Vädurs avatar
Som loekstroem skriver, skolan skall räknas som en arbetsplats.

Ponera att jag börjar kalla mina kvinnliga kollegor på min arbetsplats för Fitta, och skriker "Djävla hora!" efter dem i korridorerna. På torsdag eftermiddag ställer jag mig på en balkong och spottar på dem när de passerar nedanför.

Hur lång tid tar det innan jag:
1. Får en rejäl snyting av någon som lackar ut på mitt beteende
2. Blir inkallad till chefen och blir ombedd om att omgående tömma mitt skrivbord
3. Får en kallelse till tingsrätten, och ...
4. En kemtvättsräkning (från stadens dyraste kemtvätt) för kläderna jag spottat på?

Vad rektorn inte tycks få in i sitt inkompetenta huvud är att han/hon är skolchef och därmed ytterst ansvarig för alla elevernas säkerhet och rätt till utbildning på skolan. Det är det som rektorn får sin lön för - att administrera skolpersonalen, byggnaderna och lägga upp undervisningen så att eleverna kan få den utbildning som samhället KÖPER (med skattepengar) av skolan. Sedan om rektorn gör det personligen, eller lägger ut uppgifterna på underhuggare är ointressant - uppgiften skall lösas, och det är rektorns ansvar att det blir gjort.

Det är helt rätt av flickornas familjer att hålla dem borta från skolan, och göra frågan synlig i pressen, tills dess att rektorn löst problemen som de har på rektorns skola. Att de från skolan ens har mage att kritisera flickorna för att de inte går till skolan (gnället om skolplikt), när de väljer att inte gå på grund av att skolan inte kan garantera deras säkerhet och att de inte råkar ut för trakasserier som INGEN vuxen människa skulle acceptera på SIN arbetsplats.

Dags för kommunledningen att snöra på sig "Sparka folk i arslet"-kängorna.
Citera
2006-12-15, 10:53
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vädur
Att de från skolan ens har mage att kritisera flickorna för att de inte går till skolan (gnället om skolplikt), när de väljer att inte gå på grund av att skolan inte kan garantera deras säkerhet och att de inte råkar ut för trakasserier som INGEN vuxen människa skulle acceptera på SIN arbetsplats.
Om man som vuxen intre står ut med kollegorna, har man om inget annat hjälper valet att sluta. Elever får enligt lag egentligen inte göra det. Detta med skolplikt gör det bara ännu viktigare att skolan säkerställer en bra arbetsmiljö.
Citera
2006-12-15, 10:54
Medlem
Tammers avatar
Problemet har två orsaker, som de flesta kommit fram till. Först och främst "det mångkulturella samhället". Vi har släppt in alltför många människor som inte kan eller vill acceptera våra normer och regler. Det andra problemet är skolans och samhällets allmänna normlöshet. Lärarna har tagits ifrån de möjligheter man tidigare hade att straffa och tillrättavisa trilskande elever. Utan rätt att avhysa störande eller bråkiga elever har lärarna inget vapen att ta till. Tydligen har även betyget i Ordning och Uppförande tagits bort också...
Det måste vara en övermänsklig uppgift att försöka tala våra invandrade gangstergäng till rätta, tur man inte är lärare i dagens skola.
Citera
2006-12-15, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vädur
Som loekstroem skriver, skolan skall räknas som en arbetsplats.

Vad rektorn inte tycks få in i sitt inkompetenta huvud är att han/hon är skolchef och därmed ytterst ansvarig för alla elevernas säkerhet och rätt till utbildning på skolan. Det är det som rektorn får sin lön för - att administrera skolpersonalen, byggnaderna och lägga upp undervisningen så att eleverna kan få den utbildning som samhället KÖPER (med skattepengar) av skolan. Sedan om rektorn gör det personligen, eller lägger ut uppgifterna på underhuggare är ointressant - uppgiften skall lösas, och det är rektorns ansvar att det blir gjort.

Just så! Och om det skulle finnas begränsningar för att utöva sin förbannade plikt tack vare lagar och förordningar så ska dessa skrotas.
Det är fullkomligt obegripligt att lärarkår och rektorer inte förmår att åtgärda problem med all hast. Vad är det som hindrar dem? Någon som kan lagarna?
Citera
2006-12-15, 11:01
Medlem
Bonzo666s avatar
Enormt tröttsamt att höra vissa kommentarer från vänstern om detta: "Mobbarna är också offer, det är därför de mobbar, hjälp dem också"-ungefär..

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGHRGH!!!!!

Visst är det så.. men för i jävla h-e hur ser prioriteringslistan ut egentligen!? Som nämnt, vilken arbetsplats skulle detta vara acceptabelt?! Fy fan för att ha sina barn i Landskronas skolor, gator eller torg. Och fy fan vad jag aldrig vill åka tillbaka till den skitstaden igen!

Frågan är ju som vanligt hur mycket man ska låta dessa små gossebarn få förstöra för andra innan de förbrukar sin förstaplats på hjälpbänken? Helt absurt! Jan Björklund på torget med en knippe ris och taggtråd skulle önskas!
Citera
2006-12-15, 11:41
Medlem
Herr Jernkroks avatar
Missförstå mig inte.. jag är höger, jag är för stängda gränser och jag skulle hemskt gärna skicka ut en jäkla massa muslimer till deras hemland.
Bara en liten sak.. vart står det någonstans att det är muslimer eller ens invandrare?
Citera
2006-12-15, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Jernkrok
Missförstå mig inte.. jag är höger, jag är för stängda gränser och jag skulle hemskt gärna skicka ut en jäkla massa muslimer till deras hemland.
Bara en liten sak.. vart står det någonstans att det är muslimer eller ens invandrare?

Om det inte handlar om sådana brukar media inte vara sena att poängtera detta. Eftersom de nu inte gör det så.....
Citera
2006-12-15, 12:02
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Här är någon på FB som har hört en intervju med en av fäderna.
Citera
2006-12-15, 12:26
Medlem
Ankdammsmans avatar
Det är inte en förälder utan ett antal invandrarkillar från GA-skolan som intervjuas. De känner sig orättvist behandlade (surprise), men en av dem säger rakt ut att "det finns inga hårda regler på den skolan, det är felet".

Sug på den, flumpedagoger.
Citera
2006-12-15, 12:27
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Nja.. alltså.. jag är inte för stängda gränser och är inte typen som vill skicka hem muslimer på det viset som ofta förespråkas.. men.. eh.. ja.. vi snackar om Landskrona!!?!

Det finns tyvärr gott om svenskt drägg i Landskrona. Riktigt gott om dem! Så det är knappast en 100% gissning kring att de är muslimer eller ens invandrare. Men jag har en lite misstanke om att vi snackar om albaner eller kosovoalbaner av en enkel anledning. Det är nog bara så att många av de värsta gängen i LK har föräldrar med det ursprunget..

En av de som uppmärksammades för att ha kallat en tjej hora för ett tag sedan var svensk (hörde en intervju). En regular bonnlurk. Alla tänkte nog invandrare i det fallet, så säker bör man ju inte vara. Men när det gäller Landskrona så är jag inte alls lika optimistisk..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in