2010-07-23, 11:59
Medlem
Många som kallar säger sig tillhöra någon form av satanism upphöjer, som några nämnt, egoism och individen. Man ska vara sin "egen Gud", ta sina egna beslut och inte leva som att någon bestämmer över dig. (Med syftning på religion då man i satanismens fall menar att människan inte är fri om man lever under regler som "någon annnan", t.ex. en Gud, Profet, Helig Skrift mm., satt upp). I vissa fall blir då Satan den som representerar friheten och livet där du bestämmer själv.

Det handlar inte om att dyrka döden, (dock finns det personer som gör det och även dem benämner sig som satanister), utan om att ingen makt står över din egen. Vissa väljer att bara leva som nämnt medan vissa menar att all form av religion måste rensas bort från jordens yta, därav de X antal kyrkbränder som uppstått i bl.a. Norge.

Not.
Detta gäller alltså inte all form av satanism då formen på den, precis som kristendom, är olika från land till land, individ till individ.
Citera
2010-07-23, 12:43
Medlem
gryps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shucky89
satanister strävar efter domedagen, en satanist är i 99% av fallen psykiskt sjuk, och i 99% av fallen livrädda för att dö själva...

här kommer en liten fras (en klassiker)

"Det är farligt att leva!!! :O ...Ingen har överlevt!!" ^^

kristen och ingen aning om vad du igentligen pratar om, va?
Citera
2010-07-23, 17:17
Bannlyst
Man strävar efter att uppnå en högre form av själv dyrkan, att ta avstånd ifrån och bekämpa osjälvständigt tänkande det är det ständigt målet. Man kan också välja att bekämpa andra grupper så som kristna, muslimer, buddister osv. Allt är upp till en själv och man ska inte göra saker som man mår dåligt av, eller förneka sina egna lustar för sig själv.

Edit: Det är ingen religion, det är en anti-religion.

//Kristall
Senast redigerad av Kristall 2010-07-23 kl. 17:22.
Citera
2010-11-08, 23:51
Medlem
SoSeriouss avatar
Min Satanism

Det finns ingenting som säger hur jag ska agera. Jag agerar endast på hur Satan Lucifer driver mig. I allt jag gör skall jag hedra Satan Lucifers namn. Iden är att följa Satan Lucifer och att tjäna honom. Genom att göra regler vid hur man skall dyrka Satan Lucifer är man själv bara en distant gren från de vanliga äckliga religionerna. Vi ser hur Satan Lucifer visar oss vägen genom allt vi gör. Om vi ser det rätt att offra i hans namn gör vi det. Det är en känsla som alla människor känner. De som väljer att inte utföra Satan Lucifers dåd kallas kristna. De vet att de vill göra vissa saker men de väljer att inte göra dem eftersom de ser det som fel. Fel? Fel på vilka grunder? Fel, eftersom folk säger att det är fel och eftersom det inte är accepterat i det kristna samhället. Vissa kallar denna känsla moral.
Allt jag gör ser Satan Lucifer och behandlar mig på ett sätt som han ser är värdigt mig. Om jag offrar i hans namn kommer han antingen belöna mig eller straffa mig genom olika sätt som han ser passande. Om jag förgör de kristnas byggnader, böcker folk, etc blir jag belönad som han ser det värdigt mig.

Angående Anton LaVey etc
Anton LaVey har en edé som många andra grupperingar runt om i världen; vilket består av kristendomens ideologi. Han skriver om synder och vad man får och vad man inte får göra. Vem är HAN att ifrågasätta Satan Lucifers ideal? Vem är JAG att ifrågasätta Satan Lucifers ideal? Varken Anton, jag, eller någon annan existerande varelse på denna jord har rätt att säga hur Satan Lucifer skall tillbes och hur han tänker.
Ingen vet vad Satan Lucifer vill att vi skall göra, men vi kan ta oss framåt genom försök. Bränner vi ner en kyrka och ser att det gynnar Satan Lucifer, så gör vi det igen. Om vi blir belönade när vi bränner ner en kyrka så gör vi det igen.

Ritualer
Ritualer som folk genomför för att gynna Satan Lucifer kan tolkas på olika sätt. En av dessa sätt är det negativa. Det vill säga att ”om du inte gör på detta vis går det inte”, typen av ritual. Någon har skrivigt en ritual guide som fungerar för denne person och någon tar det till en annan nivå. Denna nivå är vad det kristna kallar för ”sekt”. Själv kallar jag det organisation. Om någon går med i en organisation vars syfte är att dyrka Satan Lucifer så är det precis det den organisationen gör, om de inte uppfattar negativa följder av vad de gör så gynnar det Satan Lucifer. Ni märker själva om Satan Lucifer inte samtycker med erat agerande.
Om någon nu har skrivit en ritual guide och sedan gnäller på folk som inte gör exakt som dennes ritual föreskriver så borde denne straffas avsevärt genom ett sätt som du som drabbad ser passande. Men som sagt, det är upp till dig. Denne person tror att han har rätt att säga vad som gynnar Satan Lucifer och vad som inte gynnar honom. Alltså så tror denne att han/hon är större är Satan Lucifer.

Böner
Vad är en bön? Hur fungerar det? En bön, är ett sätt för dig som individuell person att få kontakt med Satan Lucifer och konversera med honom. Det finns mängder av folk överallt som säger att ”just denna bön är till för skydd” och liknande. Dessa personer gör en sak som jag inte samtycker med. Dessa personer har skrivit en bön som fungerar för dem; och inte nödvändigtvis för dig. Vad jag inte samtycker med är sättet som dom presenterar bönen för andra, och att dom presenterar den för andra över huvudtaget. Om du har skrivigt en bön, hur personlig blir den för dig om du delar den med 5000 andra personer? Vilken makt har den då?

Böner 2
Som jag har läst folks böner så ser jag ett sammanhang i alla dessa vilket är att alla försöker låta så ”Bibliska” som möjligt. Med detta så menar jag att de skriver på ett sådant sätt som liknar de kristnas psalmer. Varför gör de detta? Jo för att de tror innerst inne att det är så en bön skall se ut. Vad gör det för skillnad hur du skriver din bön? Är det inte meningen med bönen som räknas? Släpp loss allt du vet om religiösa skrifter som skriv bara från din innersta varelse.

Mer kan komma...
Citera
2010-11-08, 23:59
Medlem
hansolo86s avatar
Jag håller Satanismen varmt om hjärtat, no offence. Men jag tycker det är lite motsägelsefullt att gå emot de "traditionella" religionerna genom att skapa en religion som inte skiljer sig speciellt mycket emot de övriga. Böner, moral, skapar grupper osv.

Känns som att du drar Satanism och Djävulsdyrkan under samma kam.
Citera
2010-11-09, 00:02
Medlem
SoSeriouss avatar
Hela iden är att du ska göra vad du känner fungerar. Själv följer jag inte några böner speciellt mycket. Det jag menade var att om du nu ska skriva en bön, varför inte på ditt eget vis?
Citera
2010-11-09, 00:40
Medlem
Zelogaths avatar
Tycker inte det låter som satanism överhuvudtaget, inte den jag har läst om iallafall.
Mer djävulsdyrkan eller "rövslickeri" enligt mig.
Ska man inte göra som man vill, behandla andra som andra behandlar dig, och se sig själv som sin egen gud?
Ändå så ska du göra allt för lilla Sasse?
Känns väldigt "måste vara mörk och djävulsk för att få andras respekt i tonåren", no offense..
Citera
2010-11-09, 01:04
Medlem
Jävla fjanteri
Citera
2010-11-09, 02:09
Medlem
BRTs avatar
Jag vet inte riktigt hur du uppfattar denne "Satan Lucifer" du pratar om, men har det någon anknytning till Satan och Lucifer som nämns i den kristna Bibeln? I så fall antar jag att du är medveten om att Lucifer som densamma som Satan är en feltolkning som utgår ifrån ett stycke som i själva verket beskriver en babylonisk kung.
En lite djupare, men fortfarande väldigt kort och enkel, förklaring av detta vanliga missförstånd kan du läsa på http://www.apologeticspress.org/articles/2215

Satan (hebreiska för anklagare) är vidare en frestare av människor, som i större delen av Bibeln verkar agera under Gud, och även när han verkar ha en annan roll lyder han under Gud och följer hans befallningar (se bara hur Satan agerar på valfritt ställe i Bibeln där Gud befaller honom). För det första känns alltså "Satan Lucifer" som en något underlig formulering, om vi antar att du sätter ihop det hebreiska ordet för anklagare och det latinska namnet för morgonstjärnan/Venus (i den ursprungliga hebreiska texten används dock över huvud taget inte denna term); för det andra känns det lite underligt att på något sätt "dyrka" Satan, som trots allt bara är en frestare och anklagare under Gud (och inte Hollywoodskurken som han senare har kommit att framställas som, och som jag antar att du tilltalas mer av än av en anklagare under Gud, som också lyder Guds befallning).

Nu kan det naturligtvis vara så att du dyrkar en annan anklagare av någon typ, och inte alls den judisk-kristna Satan; i så fall känns det mest bara löjligt och förvirrande... Men "Satan Lucifer" är åtminstone en formulering du bör försöka undvika; inte bara för att det är en väldigt konstig blandning av hebreiska och latin, utan även eftersom att Lucifer inte har något att göra med Satan över huvud taget. Du som konverserar med Satan, hur kommer det sig att han inte redan har berättat det här för dig??
Citera
2010-11-10, 16:14
Medlem
Fuwkahs avatar
Själva principen med satanism är att man ska dyrka sig själv, se sig själv som sin egen gud och inte göra något om man själv inte vinner på det. Sammanfattat, kan man säga att det är så.
Det du nyss beskrev är djävulsdyrkan, vilket är en HELT annan sak än satanismen.
Citera
2010-11-10, 21:16
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuwkah
Själva principen med satanism är att man ska dyrka sig själv, se sig själv som sin egen gud och inte göra något om man själv inte vinner på det. Sammanfattat, kan man säga att det är så.
Det du nyss beskrev är djävulsdyrkan, vilket är en HELT annan sak än satanismen.
Fast då måste jag fråga något om satanismen (eftersom TS ändå inte verkar ge något diskussionsunderlag).
Genom att godta ovan nämnda principer blir man ju "regelföljare" ändå. Om jag känner för att göra en osjälvisk handling eller inte se mig själv som gud, så bryter jag alltså mot satanismens principer, eller?
Jag trodde att satanism skulle vara lite mer anarki - gör vad du känner för, liksom.
Citera
2010-11-14, 04:07
Medlem
New Age eller satanism?

Jag har funderat på en sak. Är New Age en form av satanism?

Keith Thompson har gjort en intressant dokumentär om ämnet. Många inom New Age påstår sig kunna tala med dom döda. Medan Dom kristna säger att dom talar med demoner. Och andra påstår att det är humbug alltihop.

Hela filmen:

http://lionandlambministry.com/index.php/liontube/video/398/Aquarius:-Age-of-Evil---Keith-Thompson-

Nerladdning:

http://thepiratebay.org/torrent/5585367/Aquarius__Age_Of_Evil_

I filmen påstår han att hela 2012 - där några New Agare påstår att jorden kommer att gå under medan andra påstår att en medvetande höjning är på väg - Bara är för att få med dom i den nya regionen: New Age som ska sammankoppla allt med Meitreya (men enligt kristna är antikrist) som den stora frälsaren som NWO är ute efter. NWO som han anser är ute after att skapa en Världs-ekonomi, region och samhälle.

Syftar New World Order på "Ny världsordning" Eller New World "frimurar" orden? Eller existerar den inte?

Bob Dylan tar upp ämnet att han slutit ett avtal med "The cheif in command". Nu är Dylan lite lurig och man kan tro att han driver med myten "om att rockmusiker sålt sin själ" Eller att han menar Gud. Men jag tror faktiskt inte det i det här fallet. Han tittar ner i marken i slutet nästan som att han skäms. Vad som är svaret på frågan har jag ingen aning om. Men det känns som att många väldigt framgångsrika "stjärnor" tror på någon annan än Gud.

http://www.youtube.com/watch?v=IqvvOD4bdRs

Många stjärnor har börjat göra "all seende ögat" lucifers öga.

http://www.youtube.com/watch?v=x8rSexNF4Ts

En annan som påstår sig ha slutit en pakt:

http://www.youtube.com/watch?v=H7dpGWYZMDc

Det är inte meningen som en konspirations post, utan är ute efter religiösa synpunkter. Vad kristna anser om New Age. Eller om dom anser att det går att kombinera båda två relgionerna ( Ja, jag anser nog att New Age är en relgion när så många tror på den.)
Senast redigerad av Kerlundell 2010-11-14 kl. 04:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in