2007-10-01, 02:58
Bannlyst
Anton Szandor LaVey betraktas idag som den moderna Satanismens Fader. Men för han så finns ingen Gud, Ingen Lucifer (Satan, Djävulen, Stor Katten, Maffiga Grabben, Killen Med Hornen, Killen Som Knullade Häxor På 1600 Talet, Killen Som Har 2 Kukar Och 4 Pung Kulor, Mannen Med Stil, ja, i stort sett, Djävulen). För han så är HANS Satanism att man är sin egén Gud. Jag tycker det låter coolt. Trött på allt skitsnack om att Jesus ska komma och rädda oss bla bla...

Men denna roliga kille, Anton LaVey, tycker också att man ska leva livet som man vill. Låter väll bra? Dess värre är jag lite anti mot Rasister, Pedofiler, Våldtäcksmän... ja ni fattar poängen?

Men dock så är jag ju För, för att man ska få avlida Pedofiler och så

Vissa människor förtjänar helt enkelt inte att leva.

Men jag är inte egoistisk. Jag känner empati och sympati.

Men denna religion är ändå den "Vackraste" jag vet.

Peace

/EcZ
Citera
2007-10-27, 17:36
Medlem
Satanism

Jag har börjat fundera lite.. Har jag "sålt" min själ till Satan eller inte ?

Jag skulle väl kalla mig för satanist, jag tror på Satanismen och allt.
Jag bär även symboler som representerar Satanismen, men har man sålt sig till Satan bara för att man tror på Honom ?

På senaste tiden har jag varit med om lite oförklarliga saker, t.ex. fått onda tankar i fel situationer, önskat saker som man inte borde, haft övernaturliga aktiviteter i huset, sett upp- och -nedkors ritade i min säng på lakanet.

Vet faktiskt inte vad jag ska tro, men jag måste erkänna att jag blir ofta rädd av allt som händer och jag vet inte om jag vill fortsätta att uppleva dessa händelser.

Jag har aldrig åkallat Honom, jag bär bara symboler som representerar Satanismen.

Vad tror ni ?
Citera
2007-10-27, 17:47
Medlem
Krappfiskarns avatar
Ett upp och nedvänt kors är egentligen inget satanistmärke, de har bara tagit den från Petruskorset.

Skrev du under ett avtal som liknande det som Facebook har? Då har du sålt dig ja.

Slutsats: Facebook är satan.
Citera
2007-10-27, 18:06
Medlem
tvcasualtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingDiamond666

Jag bär även symboler som representerar Satanismen, men har man sålt sig till Satan bara för att man tror på Honom ?

På senaste tiden har jag varit med om lite oförklarliga saker, t.ex. fått onda tankar i fel situationer, önskat saker som man inte borde, haft övernaturliga aktiviteter i huset, sett upp- och -nedkors ritade i min säng på lakanet.

Vet faktiskt inte vad jag ska tro, men jag måste erkänna att jag blir ofta rädd av allt som händer och jag vet inte om jag vill fortsätta att uppleva dessa händelser.

Jag har aldrig åkallat Honom, jag bär betyder det att man är satanist om man tror på bibeln? Och som Krappfiskarn sara symboler som representerar Satanismen.

Vad tror ni ?
Djävulen finns även i den kristna tron. Och som Krappfiskarn säger, ett upp och nedvänt kors är inget satanistmärke.
Och sen har du om du har åkallat satan, allt det är i ditt huvud
Citera
2007-10-27, 18:12
Bannlyst
Du ska med förtroende vända dig till giganterna Daniel Alm och allas vår driftkucku Securion, dessa intellektuella giganter kommer att besvara alla dina frågor.

Host. Host.
Citera
2007-10-27, 18:15
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Djävulen finns även i den kristna tron. Och som Krappfiskarn säger, ett upp och nedvänt kors är inget satanistmärke.
Och sen har du om du har åkallat satan, allt det är i ditt huvud
Men man kan ju leva ett liv där man lyssnar på satanistisk musik, tänker mycket egositiska tankar. Helt enket lever ett liv med mycket mörker och hemskheter.
Jag tror sånt påverkar ens själ,ande.
Citera
2007-10-27, 18:25
Medlem
Jag har själv läst om männsikor som åkallat satan och upplevt övernaturliga fenomen om man kan kalla det så. Om dem talar sanning eller inte vet jag inte.

Jag vet inte heller hurvida seriös du är, men givetsvis så måste man ju ta det på allvar.

Du är inte evigt såld. Fadern i himmelen, är alltid beredd att förlåta och fylla ditt liv med ljus igen. Hurvida du är intresserad av det eller inte är ju ditt val.

Jag skulle gärna vilja veta om vad som får dig att följa satanismen.

Mvh Daniel.
Citera
2007-10-27, 18:28
Medlem
Illmatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingDiamond666

Jag har aldrig åkallat Honom, jag bär bara symboler som representerar Satanismen.

Vad tror ni ?

Jag tror att din djävulsdyrkan inte är något mer än ett undermedvetet skrik efter uppmärksamhet som du inte fick tillräckligt av som barn.
Citera
2007-10-27, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitchslapper
Hehe, man lär sig någonting nytt varje dag. Inom den gamla gnosticismen upplevde man ju den gammeltestamentliga guden som en ond Gud, demiurgen (eftersom han var en skapande Gud, och således hade skapat materien vilka dessa menade var av ondo, i stark dualistisk platonsk tradition) medan de hyllade Kristus som den enda sanna guden.
Förstår inte riktigt kopplingen mellan ursprunglig gnosticism och "satanistisk gnosticism", menar de typ av Kristus och Lucifer är samma upproriska ängel? Har de samma dualistiska syn på materia kontra ande?
Inom den sataniska eller anti-kosmiska gnosticismen så ses Kristus bara som en av demiurgens (JHVH) former, en form som försöker förslava mänskligheten i stagnation. Satan och Lucifer är bara former av en och samma sprituella kraft, en kraft som saknar namn och som ligger bortom vår förståelse. Genom att ge olika namn (Satan, Lucifer, Leviathan, Belial, Set, Samael, Azerate etc.) åt olika aspekter av denna kraft kan man använde dem i magiskt arbete.
Citera
2007-10-27, 20:10
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Men man kan ju leva ett liv där man lyssnar på satanistisk musik, tänker mycket egositiska tankar. Helt enket lever ett liv med mycket mörker och hemskheter.
Jag tror sånt påverkar ens själ,ande.

Kanske därför Gud vägrar uppenbara sig för mig

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Du är inte evigt såld. Fadern i himmelen, är alltid beredd att förlåta och fylla ditt liv med ljus igen. Hurvida du är intresserad av det eller inte är ju ditt val.

Jag skulle gärna vilja veta om vad som får dig att följa satanismen.

Mvh Daniel.

Antingen är han fjortissatanist och tycker det är tufft (som han verkar vara eftersom han tror upponervänt kors är satanistiskt märke).
Eller så tycker han helt enkelt att ideologin tilltalar honom vilket inte är konstigare än att man tycker någon annan religion tilltalar en.
Citera
2007-10-27, 20:22
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Kanske därför Gud vägrar uppenbara sig för mig
Precis, du måste våga släppa in gud

Citat:
Antingen är han fjortissatanist och tycker det är tufft (som han verkar vara eftersom han tror upponervänt kors är satanistiskt märke).
Eller så tycker han helt enkelt att ideologin tilltalar honom vilket inte är konstigare än att man tycker någon annan religion tilltalar en.
Det finns ju en rädsla hos trådskaparen. Då finns de ju ett visst problem iaf.
Citera
2007-10-27, 20:29
Medlem
JemyMs avatar
Satan finns bara i den kristna tron och satanismen är bara en offshot från kristendom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in