2014-10-10, 22:29
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Jo jag begriper mycket väl. Jag är ledsen att ditt ego är sårat av insikten av att du inte är satanist än. Jag är väl bevandrad av vamachara, LHP och västerländsk esoterism på det spåret. Såväl som österländsk dito.

Nej då, inte alls.
Jag känner mig faktiskt otroligt trygg med ett sådant proffs vid min sida.
Citera
2014-10-10, 22:33
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maymon
Nej då, inte alls.
Jag känner mig faktiskt otroligt trygg med ett sådant proffs vid min sida.
Bra. Jag har faktiskt hjälpt dig. Min metod kanske inte är snygg eller trevlig. Men den har frigjort dig lite mer. Spana nu vidare med vad du håller på med så når du dina mål, vad de nu är.
Citera
2014-10-10, 22:43
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Bra. Jag har faktiskt hjälpt dig. Min metod kanske inte är snygg eller trevlig. Men den har frigjort dig lite mer. Spana nu vidare med vad du håller på med så når du dina mål, vad de nu är.

Ja, jag känner lite i ena knät faktiskt.
Tack vare din hjälp vad det nu var du hjälpte mig med.
Citera
2014-10-10, 22:49
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Tids nog inser du vad jag hållit på med.
Citera
2014-10-10, 23:17
Bannlyst
Citat:
Kaos är det pandimensionella plan som har oändligt många tid och rumsdimensioner, till skillnad från kosmos, som endast består av tre rumsdimensioner och en tidsdimension.
I jämförelse med kosmos linjära tidsdimension är kaos tidlös, på så sätt att det ej är begränsat av en endimensionell tid.

Kosmos är kausalt, dvs bundet av lagen om orsak och verkan, medans kaos är helt akauasalt och fritt från alla begränsningar.

Kaos är evigt blivande och därför en aktiv och dynamisk evighet.
Kaos var, kaos är och kaos blir allt och inget samtidigt.
På så sätt är kaos den enda sanna friheten och uressensen bortom alla former.

Alla möjligheter finns i det obegränsade kaoset och bland dessa fanns också möjligheten till kosmos uppkomst.
Den del av kaos som omger kosmos är antikosmiskt, på grund av att den till sin pandimensionella och formlösa natur är antitesen till kosmos formande, begränsade och kausala struktur.
Därför upplevs det kaos som tränger sig in i kosmos som destruktivt, förtärande och upplösande.
För det löser upp kosmos begränsade struktur och former och i stället etablerar den formlösa och obegränsade akausalitet, som alltings ursprung och slut.

Kaos är det som mer eller mindre finns i allt som existerar, från dets törsta till det minsta.
Det finns i det absoluta intet som människan omöjligt kan föreställa sig.
Kaos är alldimensionellt och nolldimensionellt på en och samma gång.
Det är tidsligt och tidlöst, rumsligt och rumlöst.
Det är alltings upphov, ur det har allting skapats.
Allt är ur det och det är allt, samtidigt som det är inget.
Kaos är sitt eget upphov och sitt eget verk, som i sitt obegränsade blivande skapar och förgör.
Kaos är den nollte dimensionen, som är den rumlösa uressensen.
Den nollte dimensionen som i sig själv bär på alla manifesterade och omanifesterade dimensioner.

Heil kaos - 218

Detta var intressant. Nu inser jag at jag är lite satanist också..
Skulle man kunna se kaos som en slags harmoni? Hur definierar ni vidare kaos?
intressant nummersymbolik.
Men jag tror inte jag skulle gå så långt som att gå med i någon grupp.
Citera
2014-10-12, 00:33
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Kan du inte förklara din övertygelse så vi andra förstår?
Citera
2014-10-12, 01:07
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Kaos är det pandimensionella plan som har oändligt många tid och rumsdimensioner, till skillnad från kosmos, som endast består av tre rumsdimensioner och en tidsdimension.
I jämförelse med kosmos linjära tidsdimension är kaos tidlös, på så sätt att det ej är begränsat av en endimensionell tid.

Kosmos är kausalt, dvs bundet av lagen om orsak och verkan, medans kaos är helt akauasalt och fritt från alla begränsningar.

Kaos är evigt blivande och därför en aktiv och dynamisk evighet.
Kaos var, kaos är och kaos blir allt och inget samtidigt.
På så sätt är kaos den enda sanna friheten och uressensen bortom alla former.

Alla möjligheter finns i det obegränsade kaoset och bland dessa fanns också möjligheten till kosmos uppkomst.
Den del av kaos som omger kosmos är antikosmiskt, på grund av att den till sin pandimensionella och formlösa natur är antitesen till kosmos formande, begränsade och kausala struktur.
Därför upplevs det kaos som tränger sig in i kosmos som destruktivt, förtärande och upplösande.
För det löser upp kosmos begränsade struktur och former och i stället etablerar den formlösa och obegränsade akausalitet, som alltings ursprung och slut.

Kaos är det som mer eller mindre finns i allt som existerar, från dets törsta till det minsta.
Det finns i det absoluta intet som människan omöjligt kan föreställa sig.
Kaos är alldimensionellt och nolldimensionellt på en och samma gång.
Det är tidsligt och tidlöst, rumsligt och rumlöst.
Det är alltings upphov, ur det har allting skapats.
Allt är ur det och det är allt, samtidigt som det är inget.
Kaos är sitt eget upphov och sitt eget verk, som i sitt obegränsade blivande skapar och förgör.
Kaos är den nollte dimensionen, som är den rumlösa uressensen.
Den nollte dimensionen som i sig själv bär på alla manifesterade och omanifesterade dimensioner.

Heil kaos - 218

Det är helt ok att du skriver av Liber Azerates inledning ord för ord...

Även om kosmos eller universum iallafall kommer att implodera utan hjälp från dkg-satanister så skall det väl finnas minst 12 dimensioner i universum. Det skulle ju kunna vara så att ex totbl masterplan dessutom är självmordskandidater av gigantiskt mått! Hur uppdaterade är dessa satanister egentligen?? Kanske mer än mig.
Citera
2014-10-12, 01:17
Medlem
WykkedWitchs avatar
11 dimensioner var det visst.. ganska nya rön frå calabi-yaurymden.
Citera
2014-10-12, 01:26
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch

Även om kosmos eller universum iallafall kommer att implodera utan hjälp från dkg-satanister så skall det väl finnas minst 12 dimensioner i universum. Det skulle ju kunna vara så att ex totbl masterplan dessutom är självmordskandidater av gigantiskt mått! Hur uppdaterade är dessa satanister egentligen?? Kanske mer än mig.
Vissa av oss förstår inte vad du menar nu.
Citera
2014-10-12, 04:37
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch

Vafan, är du full?

Det är ingen inledning utan kaosofi.
Jag tänkte att det var en bra ide att skriva ner den så folk fick läsa och ev diskutera då jag fick för mig att tråden skulle handla om satanism.
Korkat av mig att tro att det skulle bli något av det men jag skyller på att jag är relativt ny här.
Citera
2014-10-12, 04:41
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Kan du inte förklara din övertygelse så vi andra förstår?

Om knät menar du?
Nej jag sa bara så för att vara snäll.
Citera
2014-10-12, 04:43
Bannlyst
Saliga är dom saktfärdiga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem