2011-06-14, 15:10
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfraGul
Cyklister!!

Speciellt cyklister utefter större vägar.
De cyklar i sina svettiga, tajta kläder och gärna fem stycken bredvid varandra så det tar upp en körbana.

Ännu värre är cyklister som cyklar mitt i vägen när det finns en stor, fin cykelväg precis bredvid körbanan.
+1 för cyklister som mest irriterande. Dom håller sig inte till trafikregler, dom kör mot rött och håller sig inte på anvisade cykelbanor. På många ställen har man gjort bilvägen smalare och tagit bort vägrenen för att lämna plats för en fin cykelbana vid sidan om, och ändå anser sig en del cyklister för fina för att hålla sig där. Bortsett från att det faktiskt är olagligt att cykla på vägen när det går en cykelbana bredvid så utsätter dom sig för en onödigt stor olyckrisk när dom håller sig ute på bilvägen. Har dom ingen som helst självbevarelsedrift?
Citera
2011-06-15, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
+1 för cyklister som mest irriterande. Dom håller sig inte till trafikregler, dom kör mot rött och håller sig inte på anvisade cykelbanor. På många ställen har man gjort bilvägen smalare och tagit bort vägrenen för att lämna plats för en fin cykelbana vid sidan om, och ändå anser sig en del cyklister för fina för att hålla sig där. Bortsett från att det faktiskt är olagligt att cykla på vägen när det går en cykelbana bredvid så utsätter dom sig för en onödigt stor olyckrisk när dom håller sig ute på bilvägen. Har dom ingen som helst självbevarelsedrift?
Nog för att jag hatar cyklister i trafiken, men det är inte alltid som cykelfilen är det säkraste. Det brukar ofta finnas mycket hinder som gör att cyklister får väja i cykelfilen, och detta kan i sin tur vara ännu farligare om cyklisten inte upptäcker hindret i tid.
Citera
2011-06-17, 20:18
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmutah
Nog för att jag hatar cyklister i trafiken, men det är inte alltid som cykelfilen är det säkraste. Det brukar ofta finnas mycket hinder som gör att cyklister får väja i cykelfilen, och detta kan i sin tur vara ännu farligare om cyklisten inte upptäcker hindret i tid.
Rent hypotetiskt, vilket är farligast? En cyklist som kör på en sten på cykelbanan och ramlar omkull, och skrapar knäna eller i värsta fall får en hjärnskakning, eller om han cyklar på vägbanan som saknar vägren och blir överkörd av en långtradare som kommer i 80 Km/h och inte kan väja för den vinglande cyklisten utan att krocka med mötande trafik?
Citera
2011-06-18, 01:26
Medlem
Gothenburgers avatar
Fruktansvärt irriterande

Bilförare som inte håller "marschhastighet" på framförallt motorvägar.

MOTORVÄGSREGLER!

1.Går man ut på motorväg så bestämmer man sig för en marschhastighet inom 60 sek och håller den!
2.Att hux flux köra i 110-115 Km/h på motorväg för att några minuter senare ligga i 165 Km/h gillas inte.
3.Consistency is the word for today
4.Nej, detta gäller såklart inte i morgontrafik etc....[jävla muppar]
5.Omkörning av långsammare fordon på motorväg sker genom att man går ut tidigt och går in sent
6. Blocka aldrig vänsterfilen. Får du snabbare folk bakom dig vid omkörning [PKT 5] så se för fan till att trampa på gasen. Här kramar vi varandra i trafiken serru.
7. BYT FÖR FAN ALDRIG FIL PÅ MOTORVÄGEN OM DU TROR ATT DU STÖR SNABBARE TRAFIK I VÄNSTERFILEN !!!

tack Televerket

Edit: EDIT: Jag marschade 149 på motorvägen tidigare idag och körde om en Lexus som låg i 109 Km/h 3 minuter senare körde fanskapet om mig i 170 .........för att sedan sakta ner till 109 km/h , och sådär höll det på i 80 minuter.
Senast redigerad av Gothenburger 2011-06-18 kl. 02:17.
Citera
2011-06-18, 01:30
Medlem
Gothenburgers avatar
fewl
Citera
2011-06-19, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger

7. BYT FÖR FAN ALDRIG FIL PÅ MOTORVÄGEN OM DU TROR ATT DU STÖR SNABBARE TRAFIK I VÄNSTERFILEN !!!

word. Hatar när folk slö kör där.
Citera
2011-06-19, 23:16
Medlem
enjoipandas avatar
Måste också lägga min röst på folk som inte förstår att vänsterfilen är till för omkörning.
Lägg dig i högerfilen om du inte kan hitta gasen!
Citera
2011-06-20, 01:26
Medlem
Yuri Andropovs avatar
Jävla mongoloider som inte kan köra korrekt i en cirkulationsplats, och mongoloider som ligger i röven på en.
Citera
2011-06-20, 02:25
Medlem
ligger på motorvägen. Kör om en bil i ytterfil och bara för att jag inte är en sådan som byter tillbaks 2meter framför den omkörda bilen i 120km/h börjar bilar bakom att köra om mig på höger sida.

Väntar tills jag ser hela bilen i backspegeln. Brukar börja blinka och svänga så den andra inser vilken jävla pajas han var som inte gav mig 5sec att byta igen.

Ser man en taxibil dra på brukar man säga "pft, taxichaufförer". Är taxichaufför och har börjat störa mig på att det bara är en massa jävla stolpskott till privatbilister på vägarna.

Människor som envisas med att ligga i mittenfilen trotts att dom ligger 10-15km/h under hastighetsgränsen ska man inte ens tala om. Verkar som att ytterfilen är "liten penis filen" och där vill ingen ligga.
Citera
2011-06-21, 16:24
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albinbror
ligger på motorvägen. Kör om en bil i ytterfil och bara för att jag inte är en sådan som :
Människor som envisas med att ligga i mittenfilen trotts att dom ligger 10-15km/h under hastighetsgränsen ska man inte ens tala om. Verkar som att ytterfilen är "liten penis filen" och där vill ingen ligga.
Ja den där mittenfilen är ett märkligt feomen. Det är väl den svenska medelsvensson-mellanmjölksmentaliteten som visar sig som tydligast. Är folk rädda för vägrenen månne?
Fast det märkligaste är i och för sig att dom som retar sig mest på mittfilsåkare är dom som oftast föredrar att ligga där själva.
Citera
2011-06-21, 23:38
Medlem
klinger75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Ja den där mittenfilen är ett märkligt feomen. Det är väl den svenska medelsvensson-mellanmjölksmentaliteten som visar sig som tydligast. Är folk rädda för vägrenen månne?
Fast det märkligaste är i och för sig att dom som retar sig mest på mittfilsåkare är dom som oftast föredrar att ligga där själva.

kanske för att det är inte tillåtet att köra på vägrenen på motorvägen........
Citera
2011-06-22, 13:38
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinger75
kanske för att det är inte tillåtet att köra på vägrenen på motorvägen........
Jag tänkte nog mera på att vägrenen känns skrämmande nära om man kör i högerfilen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in