2009-12-30, 18:19
Medlem
chibarikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Det hjälper inte att körkortet blir äldre, det kommer att fortsätta finnas stressputtar.

Många gånger har man funderat på vad man ska göra som "hämd", ska man stå kvar tills det precis börjar slå om till rött igen, och då köra iväg, eller ska man stänga av motorn, gå ur bilen och inspektera baklysen och skyltbelysning ifall dom är trasiga, eller om bakluckan är öppen, för det måste väl vara något sådant som gorde att han tutade, eller ska man gå bort till han bakom och be honom försöka starta min bil så kan jag sätta mig i hans och tuta en stund, eller ska jag tuta jag också, och veva ned min sidruta och ropa bakåt att jaja, min tuta fungerar också?

Rätt svar är nog att bara ignorera stressputten och trösta sig med att han nog dör av en hjärtinfarkt långt före dej.

Ska jag fan prova nån gång tror jag
Citera
2009-12-30, 20:35
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Har du provat att hålla 3-4 sek till bilen framför på en motorväg?
Man blir förvånad över hur jävla långt det är och skulle nu samtliga hålla 3-4sek så kommer vi ha köer från Kiruna till Trelleborg.
Uppenbarligen inte tillräckligt långt, eftersom det så lätt sker såna där seriekrockar pga någon bromsat. Jag tror inte att du har något teoretiskt belägg för att det skulle bli längre köer ifall folk höll avståndet. Jag tror nämligen att det skulle bli tvärtom, eftersom tillfälliga inbromsningar inte skulle störa trafikrytmen så mycket, och vid situationer där två filer går ihop till en skulle "dragkedjetekniken" fungera perfekt. Det skulle flyta bättre i alla cirkulationsplatser eftersom det snabbare skulle finnas luckor att köra ut i och vid större trafikmot där vägen delas i flera skulle filbytena vara enklare om det inte var så "tätt" mellan bilarna.
Citera
2009-12-30, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Uppenbarligen inte tillräckligt långt, eftersom det så lätt sker såna där seriekrockar pga någon bromsat. Jag tror inte att du har något teoretiskt belägg för att det skulle bli längre köer ifall folk höll avståndet. Jag tror nämligen att det skulle bli tvärtom, eftersom tillfälliga inbromsningar inte skulle störa trafikrytmen så mycket, och vid situationer där två filer går ihop till en skulle "dragkedjetekniken" fungera perfekt. Det skulle flyta bättre i alla cirkulationsplatser eftersom det snabbare skulle finnas luckor att köra ut i och vid större trafikmot där vägen delas i flera skulle filbytena vara enklare om det inte var så "tätt" mellan bilarna.

Eftersom det kommer in nya bilar hela tiden på påfarterna så skulle dom som redan finns där få bromsa in hela tiden för att öka den lucka som en bil smet in i. Till slut står alla still.
Och köerna beror oftast på sänkt hastighet längre fram. Tex 110 blir 90.

Att folk kör in i varandra och bildar en seriekrock beror på nått missfoster längst fram som tvunget behövde göra en panikbromsning.
Citera
2009-12-30, 21:26
Medlem
rullknufss avatar
Mest irriterande är ju helt klart fittnyllena som lägger sig ≈en meter bakom och verkligen inte fattar vad fan dom håller på med. Ja, jag kör så fort som det står på skyltarna.
Citera
2009-12-30, 22:16
Medlem
irriterar mig rätt mycket på alla som ligger i mittenfilen på en 3-filig väg medan innerfilen är tom.
Citera
2010-01-27, 19:16
Bannlyst
Har upptäckt ytterligare ett aber, som uppstår främst nu vintertid.

Att folk envisas med att släppa på allt vad filer heter, och kör mitt i vägen, oavsett om det är 1 eller 4 filer totalt. Vad är det för jävla idioti? Filerna upphör ju för bövelen inte bara för att det kommer nederbörd.

Ge fan i att köra i framförvarandes hjulspår och kör i din fil istället!
Citera
2010-01-27, 19:24
Medlem
timpan_rydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullknufs
Mest irriterande är ju helt klart fittnyllena som lägger sig ≈en meter bakom och verkligen inte fattar vad fan dom håller på med. Ja, jag kör så fort som det står på skyltarna.

kan inte annat än o hålla med, och nästan alltid är det firmabilar som gör så.

imorse när jag skulle till jobbet så låg jag i laglig hastighet på motorvägen, då kommer det en vit firmabil o lägger sig max 2 meter bakom mig, nåja tänker jag "han ska väl svänga av nästa avfart" men nej det gjorde han inte. Efter ca 2 km fick jag nog o släppte helt på gasen, jag behövde släppa ända till 50 km/h för att få han o köra om...
Citera
2010-01-27, 20:30
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpan_ryden

imorse när jag skulle till jobbet så låg jag i laglig hastighet på motorvägen, då kommer det en vit firmabil o lägger sig max 2 meter bakom mig, nåja tänker jag "han ska väl svänga av nästa avfart" men nej det gjorde han inte. Efter ca 2 km fick jag nog o släppte helt på gasen, jag behövde släppa ända till 50 km/h för att få han o köra om...
Hade det inte varit sånt jävla besvär hade det nästan varit värt att bara ställa sig på bromsen och kanske lära idioten att det ALLTID är hans fel om han kör in i bakdelen på någon och att försäkringsbolaget KOMMER att höja hans firmas premie.
Förhoppningsvis.
Frågar någon så var det en räv/hare/rådjur/liten brun alien som du vanemässigt bromsade för och hur som helst är det ju knappast ditt fel att en jävla dåre ligger två meter bakom, eller hur?

Och precis som påpekats är det nästan enbart firmabilar, stora flådiga leasingbilar och 18-åringar i dekaltrimmade 940 som är de vanligaste förövarna av dessa idiotier.
Citera
2010-01-27, 22:30
Medlem
Folk i moderna bilar med antisladd, antispinn, antiallting inkl. vinterdäck ska ligga och dra i 50-60 km/h på en saltvåt väg stör mig "ganska" mycket. Det ska ganska mycket till för att lägga en bil med antisladd i diket har jag märkt, det är svårt ens om man verkligen försöker, även på en snöig och isig väg.

Personer som ska ligga i 50 när det är enkelfiligt på en 2+1-väg, men som sedan accelererar upp till 90 när det blir omkörningssträcka kan man ju hålla sig för skratt för.
Citera
2010-01-28, 01:00
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honco
Folk i moderna bilar med antisladd, antispinn, antiallting inkl. vinterdäck ska ligga och dra i 50-60 km/h på en saltvåt väg stör mig "ganska" mycket. Det ska ganska mycket till för att lägga en bil med antisladd i diket har jag märkt, det är svårt ens om man verkligen försöker, även på en snöig och isig väg.

Har antispinn på min bil och stampar du gasen i botten på halt/snöigt väglag när du släpper kopplingen (t.ex. ut från en parkeringsficka) reglerar elektroniken själv pådraget av gas, vilket känns besynnerligt (i.a.f. första gångerna) att ha plattan i mattan,men bilen puttrar på i ettan på 1200 varv

Annars tror jag alla dessa Anti-system snarare gör folk lite övermodiga, de har ju alla dessa system och alltså kan de stå på som om det vore en sommardag på E6:an trots att det är glashalt och snöstorm..
Eller vad?
Citera
2010-01-28, 08:32
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpan_ryden

Att bete sig illa i trafiken med en firmabil, sätrskilt med företagets logga målad på sidorna, är synnerligen lkorkat, och snudd på tjänstefel. Fattar dom inte att det är sanslöst dålig reklam för företaget:

"Kan han inte följa hastighetsreglerna eller förstå att den runda blå skylten med en buss på inte betyder att han får köra där med sin ww-pickup, så kan han säkert inte heller det där med skatteregler och bokföring och dom senaste reglerna och byggnormerna när det gäller att renovera badrum. Bäst att anlita nån annan firma...."
Citera
2010-01-28, 08:43
Medlem
BingaBangas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djmarty
Har upptäckt ytterligare ett aber, som uppstår främst nu vintertid.

Att folk envisas med att släppa på allt vad filer heter, och kör mitt i vägen, oavsett om det är 1 eller 4 filer totalt. Vad är det för jävla idioti? Filerna upphör ju för bövelen inte bara för att det kommer nederbörd.

Ge fan i att köra i framförvarandes hjulspår och kör i din fil istället!
Det är inte så lätt, då man knappt ser var filerna är nånstans. Man får gissa sig till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in