2025-02-15, 18:04
  #6109
Medlem
När någon ligger nära dig bakom och kör inte förbi.

Idag låg jag på 100 väg på landsväg och det var mörkt, så kommer det upp en jävel i arslet på mig och ligger 2 sekunder bakom i nästan 30 sekunder, så jag förstår direkt han väntar på tillfälle att kunna köra om men då sänker jag hastigheten långsamt bara för att jävlas men också för att han då lättare kan köra om.

Jag passerar både 80,70,och 60 innan dumfan till slut kör kom.
Märk att det gick långsamt ner till dessa hastigheter och jag använde inte ens bromsen.

Nör jag kör om så ligger jag inte i röven,det är ju fan livsfarligt och man får dessutom sämre sikt framför och viker man ut och får möte är det kört.
Många verkar göra så att dom kör upp nära och ligger där i väntan på rätt tillfälle att köra om vilket ju är helt fel.
Citera
2025-02-16, 06:39
  #6110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
När någon ligger nära dig bakom och kör inte förbi.

Idag låg jag på 100 väg på landsväg och det var mörkt, så kommer det upp en jävel i arslet på mig och ligger 2 sekunder bakom i nästan 30 sekunder, så jag förstår direkt han väntar på tillfälle att kunna köra om men då sänker jag hastigheten långsamt bara för att jävlas men också för att han då lättare kan köra om.

Jag passerar både 80,70,och 60 innan dumfan till slut kör kom.
Märk att det gick långsamt ner till dessa hastigheter och jag använde inte ens bromsen.

Nör jag kör om så ligger jag inte i röven,det är ju fan livsfarligt och man får dessutom sämre sikt framför och viker man ut och får möte är det kört.
Många verkar göra så att dom kör upp nära och ligger där i väntan på rätt tillfälle att köra om vilket ju är helt fel.

Klassiker på 2+1 väg , kan vara flera kilometer innan bilen bakom får möjlighet att köra om.
Citera
2025-02-16, 10:33
  #6111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbroe5
Klassiker på 2+1 väg , kan vara flera kilometer innan bilen bakom får möjlighet att köra om.
Det var inte 2+1 väg
Citera
2025-03-12, 23:17
  #6112
Medlem
Rackelhane69s avatar
Det mest irriterande i trafiken är självklart A-traktorer. Dessa får inte framföras snabbare än 30 km/h och saboterar trafikrytmen. Detta stressar andra förare och farliga omkörningar uppstår. Hur kan detta ens vara lagligt? Trots att en A-traktor rullar i låg fart så är det ändå snorungar utan förstånd som sitter bakom ratten.

Har inga problem med att hamna bakom en jordbrukstraktor eller en hjulgrävare. Dessa har ett syfte vilket A-traktorer egentligen saknar. Hade ungdomarna kört moped hade det varit smidigare att köra om. Men istället ska dessa ungdomar köra runt som sniglar i bilar med LGF-skylt och dunka musik.
__________________
Senast redigerad av Rackelhane69 2025-03-12 kl. 23:22.
Citera
2025-03-16, 10:23
  #6113
Medlem
Prodelins avatar
Slöa människor i trafiken är så klart jävligt störande, de tror de är ensamma i trafiken och har hela dagen på sig, vilka tofflar, borde vara böter på dessa.

Värst är dom som tror de är ensamma och bromsar hela tiden för att de fattar inte hur en GPS fungerar och måste titta på varje gatunamn eller dom jävlarna som ska hålla 5 bilars avstånd i köer vid rusningstrafik eller dom idioter som är så jävla rädda köra ut i en korsning för att det kommer en bil 200 meter bort.

Men så klart dessa A-traktorer är också ett jävla gissel men framförallt alla idioter som inte kan hålla 40km/h utan ska ligga i 30...nackskott på dessa.
Citera
2025-03-18, 00:27
  #6114
Medlem
Varför är Tesla bilförare så dåliga i trafiken?

Jag tänkte inte på det förut, men när Elon Musk visade sitt riktiga ansikte senaste tiden så kom jag på att hela Tesla gänget, företaget och deras kunder, är fullständiga idioter.

Jag brukar pendla på E18 varje dag till jobbet, och ofta är det en tesla idiot som kör i arslet på mig, kanske en halv meter bakom mig i en 90 väg, kör om och ställer sig en meter framför mig. Jag vet inte om de försöker spara batteri för att slippa vänta timmar på att ladda om eller om de bara är tidigare BMW idioter som hittat en ny leksak. Eller tesla idioter som kör bakom mig i infarter till E18 och accelererar från 80 till 120 på en halv sekund och försöker köra om mig när jag fortfarande inte kört in i motorvägen.. Häromdagen såg jag en Audi som stod mitt på vägen och föraren gick ut för att konfrontera en tesla förare som stod bakom. Teslan kört då över trottoaren och försvann för att undvika konflikten. Vet inte vad som hände, men antar att samma skitigt beteende där, en hjärnlös tesla bilist som körde en halv meter bakom Audin på en landsväg med många korsningar och djur som kan dyka upp närsomhelst.

Vem annars köper en Tesla om man inte är en fullständig idiot? Tesla vägrar att teckna kollektivavtal i Sverige, deras bilar är 100% överprisade, omöjliga och kostar en förmögenhet att laga, och blir skrot innan de ens hunnit rosta, och deras VD är en öppen nazist som vill lägga ner välfärdssystem i världen för att slippa skatt.

Det tog två klickar på nätet för att bekräfta det
Study Finds Tesla Owners Are the Most Accident-Prone Drivers
Tesla Drivers Are The Worst In The Country: Study
"A study by Lending Tree determined which car brand has the worst drivers.
Tesla owners were found to be the second worst drivers. They incurred 31.13 incidents for every 1,000 drivers, and had the highest accident rate of any brand with 23.54 over the 12 months studied. Tesla drivers had the highest incident rates in 11 states, the only brand besides Ram to roll into double digits."
__________________
Senast redigerad av Tja10000 2025-03-18 kl. 00:44.
Citera
2025-03-18, 00:56
  #6115
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tja10000
Tesla owners were found to be the second worst drivers. They incurred 31.13 incidents for every 1,000 drivers, and had the highest accident rate of any brand with 23.54 over the 12 months studied. Tesla drivers had the highest incident rates in 11 states, the only brand besides Ram to roll into double digits."
Om man bortser från dina anekdotiska bevis som ju är helt värdelösa och istället funderar på den statistik du bifogar bör man ju fråga sig...
1. är kärringar bättre förare bara för att de har bättre statistik då de endast kör 1/3 av den sträcka männen kör och därmed utsätter sig för lägre risk?
2. Kör Tesla-förare mer än förare av andra bilmärken - det är ju en vanlig leasingbil på företagen?
3. Är den gemensamma nämnaren för att köra kass istället åldern; yngre förare är ju skitdåliga på att köra bil helt enkelt.
Citera
2025-03-18, 01:02
  #6116
Moderator
Gromguttens avatar

Spretig trådstart, men fokus ligger på hypotesen i trådstartsrubriken.

Bilar -> Trafik

/Mod

Citera
2025-03-18, 01:19
  #6117
Medlem
Teslaförare är inte bilintresserade
I högre grad kör tjänstebilsförare tesla
Eftersom dom varken är bilintresserade eller betalar för sina misslyckanden själva orsakar dom en massa olyckor som dom kommer undan från.
Förra veckan tog jag tre teslor med min GeländeWagen i fjällen då dom inte fattade ett så enkelt koncept som ”högerregeln”z.
Jag gissar att alla teslor gick till inlösen och jag fick låta firman knacka lite plåt och lägga på lack på min bil men det kostade inget och orsakade inget stillestånd.
Jag hade en liten MX-3 som var almänt risig och dyr att repara. En högerregel senare fick teslans försäkringsbolag betala en betydligt finare bil som jag finansierade med inlösen. Teslan? Den var bara skrot och blev också inlöst men där var det en massa ”om och men” och värdeminskning så den kärringen torskade väl ett par hundra tusen.
Citera
2025-03-18, 03:04
  #6118
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Därför att Teslor har en jävla pekskärm för att till och med byta växel, avsaknad av blinkersspak, en halv ratt istället för en hel och dessutom alldeles för mycket hästar.
Citera
2025-03-18, 05:28
  #6119
Medlem
Det hela faller mest sannolikt på TS och andras egna fördomar och konfirmationsbias….

Jag ser massvis med Teslor runt mig på vägarna, och åker t o m en del Tesla ibland, och har aldrig någonsin märkt att att Teslor eller för all del vilka andra bilar i sig som skulle sticka ut mer än andra.

Det finns klantarslen och idioter i trafiken, av alla slag, men de kan köra vilka bilar som helst.

Dock kör de flesta, oavsett egen personlig status, eller bil, generellt sett rätt ok
Citera
2025-03-18, 05:32
  #6120
Medlem
Det är för att de enbart har råd med bilen men inte råd att betala 70 000 för att få den dyrast mjukvaran som kör helt själv, så att man kan sova medan bilen kör åt en. Den dyraste programvaran kör helt automatisk på alla vägar och alla trafiksituationer. Finns dock 3 versioner av programvaran, där den sämsta och billigaste versionen enbart assisterar på samma låga nivå som exempelvis Volvo och övriga bilmärken, som bara hjälper till att hålla lite kurs o.s.v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in