2008-11-07, 00:27
Medlem
ALessonLearneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Är det blöt väglag bländar det något så otroligt...

Och i vilket sammanhang blinkar chaffisar på dig? Den dagen du nuddar deras fordon är du troligen död så då blir det svårt att klaga på dig då...

ja.. i blött väglag kan det va jobbigt.. det håller jag med om..

det räcker ju att man bara kör om dom i en hastighet dom anser vara för fort.. eller när tvåfiligt går ihop till en.. så kör man om i "sista" sekunden.. vilket inte är sant för det finns alltid lite mer å spela på.. då ska dom blinka med heljus osv..
Citera
2008-11-07, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALessonLearned
ja.. i blött väglag kan det va jobbigt.. det håller jag med om..

det räcker ju att man bara kör om dom i en hastighet dom anser vara för fort.. eller när tvåfiligt går ihop till en.. så kör man om i "sista" sekunden.. vilket inte är sant för det finns alltid lite mer å spela på.. då ska dom blinka med heljus osv..
Visst det är lätt att missbedöma, ibland händer det att någon gör en omkörning i typ 120 knyck innan de går ihop och då är de lugnt för de mesta, men se finns de dom som segar förbi i 95 kmph. Men du vet ju inte om dem bromsa in för dig..
Citera
2008-11-07, 00:37
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Är det blöt väglag bländar det något så otroligt...

Och i vilket sammanhang blinkar chaffisar på dig? Den dagen du nuddar deras fordon är du troligen död så då blir det svårt att klaga på dig då...
Blinkar troligtvis när h#n har sina coola dimljus på tillsammans med halvljuset..

(Ja,hur mycket skiter inte jag i om någon som fallerar i sin körning dunkar in i bussen! Inte mitt fel! Inte min buss! Nä,jag tänker definitivt inte lämna vägen annat än eventuellt en lastbil/buss om det finns typ åker vid sidan..)
Citera
2009-03-16, 03:37
Bannlyst
Folk som ska bromsa in innan dom fattar att det är påkörnings sträcka.
Citera
2009-03-16, 03:58
Bannlyst
Folk som kör om för att bara lägga sig just framför för att segköra där.
Förbannade idioter som bromsar ner för att ta kort på t.ex renar, äckligare och mer motbjudande människor finns ju bara inte.
Citera
2009-03-16, 10:23
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliiin
Folk som kör om för att bara lägga sig just framför för att segköra där.
Förbannade idioter som bromsar ner för att ta kort på t.ex renar, äckligare och mer motbjudande människor finns ju bara inte.
HAHA har jag aldrig sett xD
Citera
2009-03-16, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
HAHA har jag aldrig sett xD

Ja då har du tur, har sett sådana puckon som panikbromsar för att sedan i snigelfart köra fram och tebax på vägbanan för att kunna ta kort på diverse renar. var kommer dom ifrån, stockholm lr?
Citera
2009-03-16, 16:43
Medlem
Aleizohiets avatar
Störande moment:
1 Cyklister som tror dom är odödliga och dundrar 5 meter framför mig vid ett oövarvakat övergangsställe. Jag har förfart och ifall jag rakar nudda er rakar NI illa ut, inte jag, simpel fysik. Jag kommer inte heller springa ut för att fraga hur det gick...

2 Alla lastbilchaffisar(även SUVmänniskor) som tror att dom är kungar bara för att dom sitter en meter högre och aker tyngre än alla andra.

3 Alla som inte blinkar när man ska (filbyte m.m.) ska det fan vara skottpeng pa. Visst jag VET att du kommer att byta fil efter omkörningen igen, men blinka ditt as.

Det är väl klart att jag är fridlig och väldigt snäll. Väldigt tam.
Citera
2009-03-16, 16:53
Medlem
Kärringar och gubbar på 60+ (ja det är alltid dem) som kör så förbannat sakta, sen helt plötsligt svänger de utan någon blinkers eller någonting så man måste tvärbromsa, eftersom man legat i röven på dem pga deras hastighet. Då jävlar kommer hornet till användning.
Citera
2009-03-16, 17:15
Bannlyst
Alla trygghetsnarkomaner som absolut alltid måste hålla hastighetsbegränsningen, som måste sakta ner till 70 i 300 meter bara för att nån jävla byråkrat på vägverket bestämt det. De flesta svenskar tittar tyvärr mer på hastighetsmätaren än på vägen. Folk borde lära sig att köra bil och fatta egna beslut och inte bara åka med och följa andras beslut.
Citera
2009-03-16, 17:35
Medlem
jamtlandoffroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Alla trygghetsnarkomaner som absolut alltid måste hålla hastighetsbegränsningen, som måste sakta ner till 70 i 300 meter bara för att nån jävla byråkrat på vägverket bestämt det. De flesta svenskar tittar tyvärr mer på hastighetsmätaren än på vägen. Folk borde lära sig att köra bil och fatta egna beslut och inte bara åka med och följa andras beslut.
instämmer till fullo, folk kör ju inte bil numera. -man åker
Citera
2009-03-16, 18:24
Medlem
CommonKnowledges avatar
Cyklister som tror att vägen är deras. Lovar mig själv att nästa gång en cyklist irriterar mig så kommer jag trampa gasen genom golvet i bilen.

Gående som går över gatan där det INTE är övergångställe UTAN att ens titta och se mig komma och som grädde på moset segar över. Fyfan

En dag så..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in