2021-03-07, 10:03
Bannlyst
Att folk är så slöa att de inte blinkar ut i rondeller, driver mig till vansinne. Det stoppar upp hela flytet när man liksom får chansa. Brukar ge dem ett finger när de bara svänger av utan att blinka.
Citera
2021-03-07, 22:49
Medlem
För litet avstånd gör mig lite irriterad. I övrigt får jag leva med resten.
Citera
2021-03-07, 22:53
Medlem
Folk som blockerar trafiken genom att köra för sakta samt folk som ligger för nära framförvarande fordon är vad jag stör mig på.
Citera
2021-03-08, 20:38
Medlem
ormbitens avatar
När folk vid omkörning inte kan hålla ut en extra bil-längd innan dom går tillbaka till höger.
Vissa jubelidioter går tillbaka bara någon enstaka meter framför så det sprutar småsten å skit på den dom kör om.
Citera
2021-03-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Kommer nog att bli ändring på det när alla polisbilar får den nya radartekniken med 360 graders täckning, som gör att dom kan mäta mötande trafik tex. Svårt att komma undan när man möter en civil polisbil.

Hur ska den här skrönan i praktiken funka? Med räcken mellan mötande trafik så nej, med inga räcken mellan, lägger polisen i handbromsen och gör en 360 vändning precis som på fiilm för att stoppa den mötande bilen? Vad händer om polisens nya 2-fast-2furious vädning blir farlig? Det där med att kontrollera mötande trafik på flygande kontroll blir aldrig verklighet men fortsätt tro det lille du.
Senast redigerad av fonzen 2021-03-08 kl. 21:13.
Citera
2021-03-09, 07:12
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Hur ska den här skrönan i praktiken funka? Med räcken mellan mötande trafik så nej, med inga räcken mellan, lägger polisen i handbromsen och gör en 360 vändning precis som på fiilm för att stoppa den mötande bilen? Vad händer om polisens nya 2-fast-2furious vädning blir farlig? Det där med att kontrollera mötande trafik på flygande kontroll blir aldrig verklighet men fortsätt tro det lille du.

Man kan ha flera bilar och sådan där radiokontakt som du kanske hört talas om? Men så länge det finns inspelat på film så behöver man ju inte ha så bråttom.

https://www.vibilagare.se/nyheter/polisens-nya-bilar-far-inbyggd-fartkamera-att-avsloja-trafiksyndare
Citera
2021-03-09, 08:35
Medlem
Citat:
Kommer nog att bli ändring på det när alla polisbilar får den nya radartekniken med 360 graders täckning, som gör att dom kan mäta mötande trafik tex. Svårt att komma undan när man möter en civil polisbil.

Kanske det men de måste i vart fall vara på samma sida på motorväg och genomfartsleder, kunna läsa nummerplåtar tydligt annars har de inga bevis.
Citera
2021-03-09, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
När folk vid omkörning inte kan hålla ut en extra bil-längd innan dom går tillbaka till höger.
Vissa jubelidioter går tillbaka bara någon enstaka meter framför så det sprutar småsten å skit på den dom kör om.

Det är inte mycket jag låter mig irriteras över i trafiken, även om ja såklart frekvent ser stolligheter folk gör, men man blir ju sällan en bättre förare om man blir irriterad, så….

Nåväl, det du beskriver kan vara irriterande ja, i synnerhet när man sitter där i nytvättad blank gammal välhållen gammal lyxvagn med ny fin framruta och folk verkar skita helt i att visa lite extra hänsyn då.

Själv som bilintresserade så ser man ju direkt om det är t ex finbilar ute på tur, kanske en liten klase bilar påväg till en träff eller bara nån snubbe som luftar sin gamla stiliga pärla. Då ser jag till att köra om med särskild omtanken till den bilen, stort avstånd, långt fram innan jag viker in framför igen. Och kör inte om där det är risk för att stänka skit, sten eller damma etc.

Man får en blink som tack då och då, som om de förstod att man förstod…
Citera
2021-03-09, 17:17
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Kanske det men de måste i vart fall vara på samma sida på motorväg och genomfartsleder, kunna läsa nummerplåtar tydligt annars har de inga bevis.

Du inser att tekniken utvecklas!?
Citera
2021-03-09, 20:09
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Kanske inte MEST irriterande men jag tycker det ökat och det är väldigt farligt:
Omkörningar på övergångsställen.

De som gör det tycks helt totalt omedvetna om faran och att det är olagligt. Även om man inte vet att det är olagligt så borde rent sunt förnuft säga en att det är jävligt farligt. Men just sunt förnuft råder det ju extrem brist på hos en mycket stor andel av bilförarna.
Citera
2021-03-10, 00:58
Medlem
Citat:
Du inser att tekniken utvecklas!?
I det här fallet...nej....
Citera
2021-03-11, 19:06
Medlem
Thisisbowlings avatar
Det dåliga (läs obefintliga) förbyggande underhållet av vägnätet. Det enda som egentligen görs är att man är ute och lappar och lagar vägar som redan gått sönder.
Dessutom sänker man hastigheterna överallt eftersom det är ett sätt att minska vägslitaget utan att det direkt syns i någon budget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in