Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative3.0
Glasögon hjälper knappast för att se genom en lastbil.
Hur du fick ditt körkort begriper inte jag när du inte ens kan räkna ut bromssträcka, reaktionssträcka i kombination av den siktsträcka du har 50 meter bakom.
Att du inte kan trigonometri har jag full förståelse för.
Förstår inte riktigt hur du tänker här. När man ska byta fil och börjar förflytta sig i sidled, så behövs ju inte mycket, för man ska se förbi lastbilen utan problem och sällan hinner ju vänsterhjulen komma mer än någon/några dm över linjen innan man t o m ser sidan på lastbilen (ifall man nu inte kör en högerstyrd bil).
Upptäcker man då något hinder i vänsterfilen under filbytet, är det ju bara svänga tillbaka till höger igen.
Gå ut 200 m innan lastbilen är ju idioti. När folk gör så brukar jag dra förbi dom på högersidan, sen vänster igen och om lastbilen Sen njuter man av att se dom snabbt försvinna bakom en och all frustration man slapp jämfört med om man legat kvar bakom...
Vänta 200 m med att gå tillbaka igen efter omkörningen är ännu mer idiotiskt. Dom förarna är ju t o m värre - för om det sen är tomt framför lastbilen så märker man oftast inte att det är en sån man har framför sig, förrän man legat bakom ett tag. I det läget hade det ju varit en liten sak att själv byta till höger direkt framför lastbilen sen köra om fanskapet där. Men det vet man ju inte före.
Normalt vill man ju undvika att göra så, eftersom dom flesta faktiskt byter till högerfil på ok avstånd efter lastbilen. Då känner man sig ju som en riktig skitstövel ifall man prejar sig förbi på högersidan istället för att vänta 2 sekunder och sen köra om på normalt sätt.