2008-08-22, 16:41
Medlem
flashen00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saucy.Jack
Jag är ofta näst intill livrädd när jag åker med en polare. Han måste ligga 1 meter bakom bilen framför, oavsett om hastigheten är 10 eller 95 km/h. Han har även en förmåga att köra i 70 km/h när skyltarna visar 30, och i det område vi bor i är gatorna krokiga, fyllda med lekande ungar och kantade av stora, skymmande träd. Han tvärbromsar ibland utan anledning och pratar i mobil samtidigt som han kör. Trots protester från passagerarna fortsätter han hävda att han har full kontroll.

Han är nog sämst i Sverige när det gäller bilkörning. Jag misstänker att han var bekant med körskoleläraren han körde upp för. Delar av mina misstankar har redan bekräftats och utredningen går vidare.

Skulle aldrig suttit i en bil med en sådan förare. För eller senare smäller det och då vill man inte vara med.
Citera
2008-08-22, 21:33
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashen00
Skulle aldrig suttit i en bil med en sådan förare. För eller senare smäller det och då vill man inte vara med.

Är man bekant med honom sedan 10 år är det svårt att undvika honom helt, särskilt då jag saknar körkort. Men jag har andra kompisar i trakten med körkort, så numera åker jag ytterst sällan med honom.

Han har dessutom krockat med en älg
Citera
2008-08-22, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saucy.Jack
Han har dessutom krockat med en älg

Varför "" att han krockar med en älg har ju inte att göra med att han kör dåligt. Det är sällan man kan påverka situationen när en älg springer upp på vägen.
Citera
2008-08-22, 22:51
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogma
Varför "" att han krockar med en älg har ju inte att göra med att han kör dåligt. Det är sällan man kan påverka situationen när en älg springer upp på vägen.

Förvisso men känner man till hans körstil i övrigt blir man knappast förvånad.
Citera
2008-08-22, 23:10
Medlem
* Folk som blinkar vänster när de ska ut från rondellen. (Alla möjliga efterblivna tomtar)

* Folk som bromsar i onödan i minsta lilla nedförsbacke, släpp gasen och motorbromsa om du blir rädd i backen, svensson ! (Mycket ofta Toyota-kärringar)

* Folk som kör för sakta i omkörningsfilen. (Även här Toyota överrepresenterat)

* Folk som kör om en och sen direkt slänger sig in framför en och bromsar in (och tvingar en själv att bromsa) för att de ska av på nästa avfart ghrrr. Det är såna idioter som orsakar krockar. (Ofta Volvo-bönder)

* "Coola" idioter som ljustutar när de ska köra om, fastän man inte gjort nåt konstigt eller oväntat. (BMW och Audi-"coolingar")
Citera
2008-08-22, 23:11
Medlem
spliffsters avatar
Det finns bara två saker, folk som kör för sakta och de som inte har upptäckt hur blinkers fungerar. Nuff said.
Citera
2008-08-22, 23:32
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
* "Coola" idioter som ljustutar när de ska köra om, fastän man inte gjort nåt konstigt eller oväntat. (BMW och Audi-"coolingar")

Det handlar inte om att vara "cool", det handlar om att göra framförvarande uppmärksam på att bilen bakom (ljustutaren) tänker köra om. Förr i tiden lärde dom ut det på körskolorna t.o.m.

Får känslan av att många av dagens körskolelärare skippat det där kapitlet om att det är bättre att vara övertydlig med sina avsikter än att inte göra något alls.
Citera
2008-08-22, 23:41
Medlem
Folk som kör för sakta
Citera
2008-08-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Det handlar inte om att vara "cool", det handlar om att göra framförvarande uppmärksam på att bilen bakom (ljustutaren) tänker köra om. Förr i tiden lärde dom ut det på körskolorna t.o.m.

Får känslan av att många av dagens körskolelärare skippat det där kapitlet om att det är bättre att vara övertydlig med sina avsikter än att inte göra något alls.

Det enda berättigade tillfället att ljustuta är om nån kör vingligt eller mitt på vägen eller vårdslöst på annat sätt. Men vissa "coolingar" har ju satt i system att ljustuta på allt och alla. Men de växer väl upp de också....
Citera
2008-08-22, 23:45
Medlem
Citat:
* Folk som blinkar vänster när de ska ut från rondellen. (Alla möjliga efterblivna tomtar)

* Folk som bromsar i onödan i minsta lilla nedförsbacke, släpp gasen och motorbromsa om du blir rädd i backen, svensson ! (Mycket ofta Toyota-kärringar)

* Folk som kör för sakta i omkörningsfilen. (Även här Toyota överrepresenterat)

* Folk som kör om en och sen direkt slänger sig in framför en och bromsar in (och tvingar en själv att bromsa) för att de ska av på nästa avfart ghrrr. Det är såna idioter som orsakar krockar. (Ofta Volvo-bönder)

* "Coola" idioter som ljustutar när de ska köra om, fastän man inte gjort nåt konstigt eller oväntat. (BMW och Audi-"coolingar
")

Jag kör den i dom fall där jag har planer på att köra om flera bilar i rad. Dvs varnar bilen framför att jag tänker påbörja en omkörning så inte han gör det.
Blinkningen syns bättre än vad min vänsterblinkers gör, därav anledningen.
Citera
2008-08-22, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Jag kör den i dom fall där jag har planer på att köra om flera bilar i rad. Dvs varnar bilen framför att jag tänker påbörja en omkörning så inte han gör det.
Blinkningen syns bättre än vad min vänsterblinkers gör, därav anledningen.
Du ska veta att det är djävligt irriterande och kan t.o.m. få motsatt effekt än den önskade. Har man inte koll på trafiken bakom ska man inte ha körkort och då ska man inte vara ute på vägarna, så dina blinkningar fyller ingen annan funktion än att störa och irritera.
Citera
2008-08-22, 23:51
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Det enda berättigade tillfället att ljustuta är om nån kör vingligt eller mitt på vägen eller vårdslöst på annat sätt. Men vissa "coolingar" har ju satt i system att ljustuta på allt och alla. Men de växer väl upp de också....

Det spelar ingen roll om föraren framför ligger spikrakt i sin fil, det skadar inget att göra honom/henne uppmärksam på att det kommer svisch förbi en bil på hans/hennes vänstra sida snart.

Meningen med detta från början var att bilen du blinkar åt ska lägga sig åt höger och underlätta omkörning, något som folk också gjorde för tio år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in