Ärligt talat, det som stör mig mest är folk som håller hastighetsgränserna till punkt och pricka..
Förstår att mitt tänk är fel moraliskt och enligt lagen.
Men ärligt talat, på morgonen kl 06.30 när jag har bråttom till jobbet på en Lååååååång (3km) 30 sträcka så kan jag ibland slita av mig håret om jag hamnar bakom någon kärring som tydligen har all tid i världen och ligger i 30 prick.
Med det sagt så ligger jag inte i 80 på 30 vägar, däremot närmare 40 och ibland uppåt 45.
Så länge man inte kör över 50 så är det lugnt, skiter fullständigt i böter.
Motorvägar med 80 i hastighetsgräns är helt rimligt att man håller enligt mig, t.ex. motorvägarna utanför Stockholm innan det blir 70. T.ex från Västberga söderut på E4.
Annars måste jag säga att folk generellt kör bra i Stockholm, undviker rusningen så gott det går men under rusningen så kommer folks dåliga sidor fram och det ser man ofta när man är tvungen att köra vid dessa tider, framförallt på morgonen.
En sak som dock är livsfarlig är alla taxibilar och vanliga bilar som bränner på i 80 blås i bussfilen när trafiken bredvid rullar i 3km/h. Behövs inte mycket för att missa en bil i döda vinkeln när man ska ta av på en avfart där bussfilen går igenom.
En liten rolig incident jag var med om, kommer fram mot en sån här delad körbana eller vad det kallas.
http://imgur.com/7vXMYlh
Det är en uppförsbacke framför mig och nedför den kommer en longboard i full fart (finns cykelbana bredvid) och eftersom jag har rätt att köra så kör jag, killen drar rakt in i sidan av bommen och blir rasande på mig eftersom jag ej stannade fast jag har rätten att köra.
Killen lär ju ha saknat körkort och dessutom såg jag killen när det var för sent, den här vägen går på autopilot för mig då jag kör där varje dag. Bilar respekterar denna skylt väldigt bra.
Jag vevade ner rutan och pekade på cykelbanan och skrek skyll dig själv, sen drog jag.
Såg i backspegeln hur han kastade longboarden mot min bil, nu i efterhand hade ett välriktad batongslag i käken passat helt rätt.