Citat:
Klart jag kallt räknar med att andra gör rätt lm jag själv gör rätt. Om inte så går de fel o då blir det deras ansvar. Jag har inte heller gnuggat plåt efter 16 år i trafiken, men jag har inga intentioner att göra det i framtiden heller.
Jag kör också om i öppna kurvor men jag kör inte om, om framförvarande ligger och skär kurvan, jag ser det som en riskfaktor för att gnugga plåt.
Och en flygande omkörning med fri sikt är i 9/10 fall inga problem, men en accelererande omkörning på tight slingrig väg trots bra sikt är inte optimalt när fordonen framför skär kurvan.
Bara det att du räknar kallt med att andra uppmärksammar dig gör dig till en risk i trafiken, man kan inte köra omkring och tro att alla andra ska anpassa sig efter hur man själv kör.
Senast idag blev jag omkörd av en bil som tog alltför stora risker, i andra omkörningen som gjordes som jag såg så fick mötande trafik väja. Med ditt resonemang att andra ska vara uppmärksamma på dig resonerar du lika illa.
Jag håller för närvarande på att ta körkort för mc och det jag får höra från alla är att agera som om ingen ser dig så klarar du dig. Men det hade varit bättre om man sluppit idioter på vägarna som tycker att alla andra ska uppmärksamma dem när dem inte gör det samma.
Jag kör med huvudet, men du verkar köra utan hjärna.
Jag kör också om i öppna kurvor men jag kör inte om, om framförvarande ligger och skär kurvan, jag ser det som en riskfaktor för att gnugga plåt.
Och en flygande omkörning med fri sikt är i 9/10 fall inga problem, men en accelererande omkörning på tight slingrig väg trots bra sikt är inte optimalt när fordonen framför skär kurvan.
Bara det att du räknar kallt med att andra uppmärksammar dig gör dig till en risk i trafiken, man kan inte köra omkring och tro att alla andra ska anpassa sig efter hur man själv kör.
Senast idag blev jag omkörd av en bil som tog alltför stora risker, i andra omkörningen som gjordes som jag såg så fick mötande trafik väja. Med ditt resonemang att andra ska vara uppmärksamma på dig resonerar du lika illa.
Jag håller för närvarande på att ta körkort för mc och det jag får höra från alla är att agera som om ingen ser dig så klarar du dig. Men det hade varit bättre om man sluppit idioter på vägarna som tycker att alla andra ska uppmärksamma dem när dem inte gör det samma.
Jag kör med huvudet, men du verkar köra utan hjärna.
Skulle jag köra utifrån att andra kommer göra fel så ska jag inte ut i trafiken då jag måste passera en rondell redan efter 100m vilket i sig är ett riskmoment där medtrafikanter kan göra fel.
Att blanda in MC i det hela hör inte hit. En MC-förare har inte samma skydd som en bilist o en olycka för en MC-förare kan få katastrofala följder där bilföraren får putsa lack.
Återigen så handlar allt om din oförmåga att köra bil samt bedömma risker.
Självklart har du inte gnuggat plåt eftersom du inte sätter dig i de situationer du kritiserar. Sedan förkastar du mig som en fara som kör på ett annat sätt utan att ha krockat med ett annat fordon på väg.
Roligast av allt är att det du inte förstår samt kritiserar handlar om samspelet i trafiken.
Anledningen till att jag kan köra som jag gör är just att jag samspelar o då blir medtrafikanterna tvingade att göra samma sak.
Finns ingen som skär en kurva eller byter fil om de är medvetna om att det finns ett fordon till vänster om sig.
Som man känner sig själv, känner man andra så dig vill jag inte köra om i en kurva.