Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-12-13, 18:02
  #1
Medlem
pdLs avatar
Okej, fredag börjar närma sig och det ända jag lagt fram på soffan är ett par jeans. Tänkte köra på något mer stiligt denna gången men vet inte riktigt vad. Imon ska jag till stan och hitta resten, men vad? Är så jävla fet nu med allt bulkande att inget passar längre Bring out your best ideas! tänk på att de helst skall vara ren stil, och ingen överklass look!

-hasse
Citera
2006-12-13, 18:08
  #2
Medlem
Köses avatar
En snygg lammullströja över en skjorta... Ledigt samtidigt välklätt!

OT: Enligt din avatar så når du ju nästan upp till genomsnittet för en flashbackkuk!!!
Citera
2006-12-13, 18:34
  #3
Medlem
uniteders avatar
Hmm, ren stil... förslaget du redan fått är ett bra alternativ, jag kan dock lägga till att tröjan helst ska vara V-ringad, det funkar med U-ringat också men inte fullt lika snyggt.

Annars Går det alldeles utmärkt att ha en skjorta bara.. gärna i mörka färger nu i december

Och så ett par snygga skor och matchande bälte, mer än så behöver du itne om du itne vill vara för uppklädd
Citera
2006-12-13, 18:41
  #4
Medlem
Något som jag kan definitivt avråda dig ifrån är att köra med "Muffe-Slipsen".
En hel del idioter kör med det här uppe där jag bor, man har alltså en piké tröja, eller enkel vit skjorta, sen en svart slips på det. Det låter inte farligt, men det är just hur slipsen knyts jag stör mig enormt mycket på. Man släpper alltså på slips knuten och låter det vara ett stort mellanrum mellan halsen och själva slipsen.
Därav namnet; "Muffe-slipsen", Muffe som var med i Big Brother införde nämligen detta "mode".


Annars håller jag med ovanstående talare, skjorta, gärna lite mörkare, ett par schyssta jeans duger fint
Citera
2006-12-13, 18:44
  #5
Medlem
Hur "fet" är du? Svårt det där med kroppsform. Ser du ut som en box är du ju lite mer begränsad än om du har smal modellkropp.
Skjorta tror jag absolut på om du är en biff. behöver inte vara mycket mer, en kavaj till om du har någon och är på humör.
Citera
2006-12-13, 19:39
  #6
Medlem
Maskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajmX
Något som jag kan definitivt avråda dig ifrån är att köra med "Muffe-Slipsen".
En hel del idioter kör med det här uppe där jag bor, man har alltså en piké tröja, eller enkel vit skjorta, sen en svart slips på det. Det låter inte farligt, men det är just hur slipsen knyts jag stör mig enormt mycket på. Man släpper alltså på slips knuten och låter det vara ett stort mellanrum mellan halsen och själva slipsen.
Därav namnet; "Muffe-slipsen", Muffe som var med i Big Brother införde nämligen detta "mode".


Annars håller jag med ovanstående talare, skjorta, gärna lite mörkare, ett par schyssta jeans duger fint

5/10 kör den stilen på krogen, var på väg att inför det själv ett tag.
Citera
2006-12-13, 20:03
  #7
Medlem
jan-es avatar
Frågan som många ställer sig är ju hur tjock du är just nu egentligen
Tänkte först tipsa om en vit instoppade skjorta i mörka/svarta morotsformade jeans med en smal slips till, men om du är så pass tjock att du har en ölmage så är detta något du skall undvika eftersom det bara ser osmakligt ut i mina ögon. Istället för det väl bli någon ulltröja + skjorta som många redan tipsat om. Om du bara ska ner på någon halvslapp krog är lite loose fit jeans med en snygg tshirt att föredra enligt mig. Ingen idé att klä sig klubbsnygg på en krog om du ska ut och svina.
Citera
2006-12-13, 21:03
  #8
Medlem
pdLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Köse
En snygg lammullströja över en skjorta... Ledigt samtidigt välklätt!

OT: Enligt din avatar så når du ju nästan upp till genomsnittet för en flashbackkuk!!!

Vad de gäller avataren så skulle jag fått med "I ett nötskal" också, fast det fick inte plats

Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Hur "fet" är du? Svårt det där med kroppsform. Ser du ut som en box är du ju lite mer begränsad än om du har smal modellkropp.
Skjorta tror jag absolut på om du är en biff. behöver inte vara mycket mer, en kavaj till om du har någon och är på humör.

Är så där lite bifftjock, så en skjorta hade nog kunnat göra sussen tror jag. Fast kavaj? Blir de inte lite överklass look med de tro?

-hasse
Citera
2006-12-13, 22:10
  #9
Medlem
Jag instämmer på det där med en tjock V-ringad tröja och en skjorta till det. Stiligt som fasen, samtidigt som det inte är för mycket.
Citera
2006-12-13, 22:17
  #10
Medlem
kolsvarts avatar
jeans, skjorta och väst, slips om du känner för det.

/kolsvart
Citera
2006-12-13, 22:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Köse
En snygg lammullströja över en skjorta... Ledigt samtidigt välklätt!

Ja, glesbygdsbrat är verkligen something to be. Kör den stilen, men betänk att den, lika väl som din Lantmännen-keps, visar att du inte är van att klä dig propert. Jomen, sörru, fassan har köpt sej en sexcylindrig Volvo BM-traktor, sprillans ny! Höpp in i epan, så kan vi åk ut till gårn å pröva 'na.
Citera
2006-12-13, 22:47
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pdL
Är så där lite bifftjock, så en skjorta hade nog kunnat göra sussen tror jag. Fast kavaj? Blir de inte lite överklass look med de tro?

Ja, kavaj är verkligen ett plagg enbart för överklassen. Jag har aldrig sett någon med lägre adling rang än friherre bära kavaj.

Skärp dig!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback