2010-07-08, 15:36
Medlem
Egentligen vet vi ingenting. De påstådda andrahandsuppgifterna här på forumet som någon gav ger jag inte mkt för.
Citera
2010-07-08, 15:37
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
I stämningsansökan argumenterar Littorin för att exfrun sedan en tid umgås med Hans Viklund, som är dömd för ekonomisk brottslighet och att han även utreds för ny brottslighet.

”Den uppväxtmiljö som svarande nu tillhandahåller kan inte vara förenligt med pojkens bästa”, skriver Sven Otto Littorin i sin stämningsansökan och kräver nu att barnet flyttar från modern.

Det är väl här någonstans den nu berömda datorn figurerar.

Snacka om att falla på eget grepp i så fall, undrar hur mycket Reinfeldt vet om det här?

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-07-08, 15:38
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen
Kan exfrun ha skrikit någonting åt SOL som omgivningen snappat upp och som senare ledde till reporterns konfrontation? Typ "Jag har hittat X på datorn och jag ska sätta dit dig din jävel". Skulle kunna förklara den hastiga avgången och för övrigt passa bra in i händelseförloppet, talet och kommentarerna.
Aftonbladet ska ha fått uppgifterna för några veckor sedan och efter det kollat upp dem, så det låter inte så troligt.
Citera
2010-07-08, 15:38
Medlem
Éfter att AB ställt frågan till SOL låste han in sig på sitt hotellrum. Där satt han tillsammans med fästmön Evin Khaffaf som fortfarande är partisekreteraren Schlingmans pressekreterare. Senare under kvällen bestämde SOL sig för att avgå och ringde upp Reinfeldt. Man kom överens om att SOL skulle hålla en presskonferens utan frågor följande morgon och att SOL sedan direkt skulle bege sig till regeringskansliet i Stockholm där han formellt lämnade in sin ansökan om entledigande. Det känns ganska arrangerat och ett sätt att snabbt göra SOL till en icke-offentlig person. Tydligen är ABs uppgifter visserligen trovärdiga, men saknar tillräcklig substans för att gå vidare med, åtminstone nu när SOL inte längre är offentlig person.
Citera
2010-07-08, 15:39
Medlem
Haha, hela den här affären är som en ena stor lekstuga. Är det inte dags för aftonbladet att lämna ut uppgifterna snart?
Citera
2010-07-08, 15:39
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuro
Vi får inte glömma dessa fakta.

1. Brottet har fängelse på straffskalan
2. Brottet är av tillräckligt stort nyhetsvärde för att få honom att hoppa av omedelbart bara han märker att aftonbladet har fått nys om det (för att mörka(?), men också rädda alliansen)
3. Brottet skedde på en ganska bestämd plats, vilket halvt utesluter ekonomisk brottslighet och liknande.
4. Brottet har ingenting med hans skilsmässa eller familj att göra

Jag hade trott att han köpt knark eller prostituerade om det inte var ett så plötsligt avhopp i panik mitt under almedalsveckan. Att han hoppar av så dessutom mitt i en viktig och jämn valrörelse får mig att tro att det är något betydligt smaskigare än bara att han köpt en prostituerad eller rökt på.
Jag är inne på din linje och rökt på kan vi nog glömma helt, det har ju Borg också gjort och det berättar han ju om med viss stolthet så varför skulle Littorin i panik avgå för en sådan uppgift. Icke.
Citera
2010-07-08, 15:40
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Hans dator?

Vem säger det? Det kan väl lika gärna vara fruns dator som han använt, deras tidigare gemensamma, familjens osv osv.

Har frun kvar datorn efter hemskillnaden så har han nog avstått sina anspråk på datorn redan.

Det kan ju till och med vara så att frun planterat falska konversationer i datorn, för att använda som slagträn i vårdnadstvisten. Hennes nya kille verkar ju ha sysslat med sådant förr.
Citera
2010-07-08, 15:40
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimzet71
Egentligen vet vi ingenting. De påstådda andrahandsuppgifterna här på forumet som någon gav ger jag inte mkt för.
Exakt, ingen vet. 6 månaders fängelse i straffskalan kan det vara vilket skitbrott som helst.
Det som är mer uppseendeväckande är att han avgår direkt utan någon som helst kommentar.
Det är det som gör hela grejen intressant.
Citera
2010-07-08, 15:41
Medlem
Grudaxs avatar
Jag kan köpa din synvinkel om bevisen består av komprometterande elektronisk konversation samt tydliga bilder där SO snortar kola och/eller dänger på ett (på tok) för ungt proffs. Det som delgivits oss här verkar ju vara av 'deniable'-karaktär. 'Det blev ingen affär', 'Jag gjorde det aldrig' und so weiter.

Visst fan kan man slingra sig ur det med lite backning.

Citat:
Ursprungligen postat av observateur
No offense men i vilket land bor du i? I sverige är sexköp och skattesmitning dödssynder (eller köp av Toblerone med statliga kontokort). Att man sjabblat och misslyckats kapitalt med att hjälpa tusentals svenskar i thailand väger lätt i PK-sverige.
Citera
2010-07-08, 15:43
Medlem
kriminal.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuro
Vi får inte glömma dessa fakta.

1. Brottet har fängelse på straffskalan
2. Brottet är av tillräckligt stort nyhetsvärde för att få honom att hoppa av omedelbart bara han märker att aftonbladet har fått nys om det (för att mörka(?), men också rädda alliansen)
3. Brottet skedde på en ganska bestämd plats, vilket halvt utesluter ekonomisk brottslighet och liknande.
4. Brottet har ingenting med hans skilsmässa eller familj att göra

Jag hade trott att han köpt knark eller prostituerade om det inte var ett så plötsligt avhopp i panik mitt under almedalsveckan. Att han hoppar av så dessutom mitt i en viktig och jämn valrörelse får mig att tro att det är något betydligt smaskigare än bara att han köpt en prostituerad eller rökt på.

Har man som minister köpt sex då måste man ju vara fullkomligt förbrukad. Kan knappast tänka mig något värre. Minns när näringsministern gick på porrklubb (visserligen på skattebetalarnas bekostnad men ändå) vilket liv det blev. Är det sexköp är han rökt. Kan ju tänka mig Gudrun Schymans kommentarer i Almedalen.
Citera
2010-07-08, 15:45
Medlem
kriminal.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grudax
Jag kan köpa din synvinkel om bevisen består av komprometterande elektronisk konversation samt tydliga bilder där SO snortar kola och/eller dänger på ett (på tok) för ungt proffs. Det som delgivits oss här verkar ju vara av 'deniable'-karaktär. 'Det blev ingen affär', 'Jag gjorde det aldrig' und so weiter.

Visst fan kan man slingra sig ur det med lite backning.

Det han sa på presskonferensen kan ju iofs tyda på att han inte tänker förneka om det kommer fram. "Jag har gjort saker jag inte är stolt över", "Jag är ingen Snövit".
Citera
2010-07-08, 15:46
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Det kan ju till och med vara så att frun planterat falska konversationer i datorn, för att använda som slagträn i vårdnadstvisten. Hennes nya kille verkar ju ha sysslat med sådant förr.
Fast då skulle inte Littorin ha avgått i panik, han skulle ha förnekat all kännedom igår när han fick frågorna och framförallt skulle han inte idag ha gjort vissa medgivanden om att han gjort saker han inte är stolt över

Citat:
– Jag har gått igenom djupa depressioner och jag har gjort saker jag inte är stolt över, sa Littorin.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7434805.ab

Så att det är frun som ligger bakom håller inte. Han avgår i hopp att tysta ner någonting, förhoppningsvis lyckas han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in