Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Aftonbladet har naturligtvis stenkoll på ministrar och vad de har för sig, inget fel i det. AB visste att SOL går igenom en smutsig vårdnadstvist. AB visste förmodligen att SOL äter antidepressiva medel och inte är helt i psykisk toppform. Hjärtattacken är ytterligare ett bevis på att inte allt står rätt till med SOL.
SOL skulle ha sjukskrivits för länge sedan men förmodligen ville SOL själv vara kvar och driva valkampanj.
I djurvärlden är det Modus Operandi för rovdjur att attackera den svagaste individen i flocken som man jagar. Exakt så har AB betett sig. De såg en sargad minister och gick in för attack. De behövde bara en anledning, hur vag anledning som helst skulle duga. Då dyker "Anna" upp med precis det AB behöver: En sexköpskandal. Visst finns inga bevis men ministern är så svag att blotta hotet skulle kunna ge något. Brottet är ju ändå preskriberat så SOL kan inte bli frikänd.
Mycket riktigt så knäcker hotet om smutsiga rubriker i en kvällstidning SOL. Han avgår då han vet att han har sexchattat och fulat sig på nätet. AB nöjer sig inte med det utan publicerar ändå ryktet för att riktigt dra ned honom i skiten.
Det är en vidrig hantering av en kvällstidning som nu har samma status som engelska The Sun. De har ödelagt en människas (familjs) liv för att sälja lösnummer på ett rykte. Hoppas Mellin kan sova gott om nätterna.
SOL skulle ha sjukskrivits för länge sedan men förmodligen ville SOL själv vara kvar och driva valkampanj.
I djurvärlden är det Modus Operandi för rovdjur att attackera den svagaste individen i flocken som man jagar. Exakt så har AB betett sig. De såg en sargad minister och gick in för attack. De behövde bara en anledning, hur vag anledning som helst skulle duga. Då dyker "Anna" upp med precis det AB behöver: En sexköpskandal. Visst finns inga bevis men ministern är så svag att blotta hotet skulle kunna ge något. Brottet är ju ändå preskriberat så SOL kan inte bli frikänd.
Mycket riktigt så knäcker hotet om smutsiga rubriker i en kvällstidning SOL. Han avgår då han vet att han har sexchattat och fulat sig på nätet. AB nöjer sig inte med det utan publicerar ändå ryktet för att riktigt dra ned honom i skiten.
Det är en vidrig hantering av en kvällstidning som nu har samma status som engelska The Sun. De har ödelagt en människas (familjs) liv för att sälja lösnummer på ett rykte. Hoppas Mellin kan sova gott om nätterna.
Var det en hjärtattack eller en panikångestattack?
Jag håller med om att det är synd om familjen precis som det är om tusentals andra familjer som fått sina liv förstörda av SOL och allianspack-ten. Hoppas att de sover gott om nätterna.

