2010-07-16, 23:45
  #7129
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Aftonbladet har naturligtvis stenkoll på ministrar och vad de har för sig, inget fel i det. AB visste att SOL går igenom en smutsig vårdnadstvist. AB visste förmodligen att SOL äter antidepressiva medel och inte är helt i psykisk toppform. Hjärtattacken är ytterligare ett bevis på att inte allt står rätt till med SOL.

SOL skulle ha sjukskrivits för länge sedan men förmodligen ville SOL själv vara kvar och driva valkampanj.

I djurvärlden är det Modus Operandi för rovdjur att attackera den svagaste individen i flocken som man jagar. Exakt så har AB betett sig. De såg en sargad minister och gick in för attack. De behövde bara en anledning, hur vag anledning som helst skulle duga. Då dyker "Anna" upp med precis det AB behöver: En sexköpskandal. Visst finns inga bevis men ministern är så svag att blotta hotet skulle kunna ge något. Brottet är ju ändå preskriberat så SOL kan inte bli frikänd.

Mycket riktigt så knäcker hotet om smutsiga rubriker i en kvällstidning SOL. Han avgår då han vet att han har sexchattat och fulat sig på nätet. AB nöjer sig inte med det utan publicerar ändå ryktet för att riktigt dra ned honom i skiten.

Det är en vidrig hantering av en kvällstidning som nu har samma status som engelska The Sun. De har ödelagt en människas (familjs) liv för att sälja lösnummer på ett rykte. Hoppas Mellin kan sova gott om nätterna.

Var det en hjärtattack eller en panikångestattack?

Jag håller med om att det är synd om familjen precis som det är om tusentals andra familjer som fått sina liv förstörda av SOL och allianspack-ten. Hoppas att de sover gott om nätterna.
Citera
2010-07-16, 23:48
  #7130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Passar Littorin, den tafatte i slipover som betalar snällt i hallen, in i Kapten klännings hårda gäng med disciplinbollar etc?
Absolut inte. Där handlar det om helt andra saker som förnedrar kvinnan och även tillfogar skada. Där "gärningsmännen" lever ut personliga trauman. Om det nu är kaptenen på egen hand eller flera inblandade, den typen av killar bör förpassas bakom galler.
Citera
2010-07-16, 23:55
  #7131
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcantara
Absolut inte. Där handlar det om helt andra saker som förnedrar kvinnan och även tillfogar skada. Där "gärningsmännen" lever ut personliga trauman. Om det nu är kaptenen på egen hand eller flera inblandade, den typen av killar bör förpassas bakom galler.

I de lugnaste vattnen går de största torskarna.
Citera
2010-07-17, 00:00
  #7132
Medlem
Detta är med 99,9999999999 procents sannolikhet inte Svotto... Men eftersom truth is stranger than fiction så here it goes.

Tanken slog mig att Svotto kunde vara mannen som jag alltid undrat vem det var. 06-07 så hängde jag och min förra tjej massor på BC. En ganska kul sysselsättning faktiskt på många sätt. Det kryllade ju dock av idioter där och tjejer med profil fick ju de konstigaste förslag. Hursomhaver så var det en som var ganska efterhängsen och ville ha förnedringssex med tjejen på hotell i centrala Stockholm.

Vi tog inte så stor hänsyn till honom men han gick an och gick an så vi bestämde oss för att spela med efter att han visat soig vara ett riktigt slem. Han kom fram till det ena och det andra och bland annat att tjejen var någon som jobbade på TV. Han lurade sig själv så att säga. - Ja vi var bra på att få honom att tro saker.

Iallafall så sände han ju sin bild och nu slår det mig att han var ju Svotto upp i dagen. Han var dessutom noga med att påpeka att han hade ett jobb där han syntes mycket och var smått offentlig. Precis på samma sätt som han uttryckte sig åt "Anna".

Iallafall. Vi kom överens om att han skulle få träffa tjejen och gjorde upp om plats och sätt. Eftersom tjejen nu "tänt på att hon skulle vara hans slampiga hora" så hade vi kommit överens om att han skulle följa ett visst handlingssätt.

Han skulle vänta i en port med två kuvert i fickan. I kuverten skulle två kontrakt finnas där han skulle köpa sex av henne och det skrevs tydligt vad som skulle göras och det skulle finnas pengar i samma kuvert. "XXX utfäster sig att mot en betalning av 1000 sek från YYY bli knullad i fittan. XXX skall vara YYY's knullhora under en tid av..." Typ så. Kontrakten skulle vara underskrivna och ha hans personnummer. Han skulle dessutom kunna identifiera sig med ID som matchade kontrakten. Det andra kontraktet rörde de sätt han skulle få sodomisera henne på.

Vi kom överens om en mötesplats i en portuppgång på Kungsholmen. Nära Kronobergsparken. Nära Kronobergshjäktet. Nära polisen... Can you see it coming?

Vi hade givetvis mailat polisen. Och berättat om slemmets förslag och var han skulle vara för att möta tjejen och vad han hade i fickorna.

Efter två dagar fick vi mail om att polisen hade omhändertagit en man motsvarande vår beskrivning och att de gärna ville ha kompletterande uppgifter.

Tänk om... Tänk om det faktiskt var Svotto... Tiden stämmer. Utseende stämmer.

(Vi har några stories till av annan karaktär också. :-) Jag ska söka igenom mina arkiv då jag är tillbaka från stugan. Historierna kan ju passa nåt annat forum här på Flashback.)
Citera
2010-07-17, 00:05
  #7133
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soccasnurre
Aftonhoran blivit anmälda en privatperson för förtal? Någon som vet mer?

Det är fritt fram att polisanmäla vad som helst.
Förtal måste däremot åtalas av den förtalade själv.
Så är privatpersonen inte SOL så läggs anmälan till handlingarna.
Citera
2010-07-17, 00:36
  #7134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Mycket riktigt så knäcker hotet om smutsiga rubriker i en kvällstidning SOL. Han avgår då han vet att han har sexchattat och fulat sig på nätet. AB nöjer sig inte med det utan publicerar ändå ryktet för att riktigt dra ned honom i skiten.

Det är en vidrig hantering av en kvällstidning som nu har samma status som engelska The Sun. De har ödelagt en människas (familjs) liv för att sälja lösnummer på ett rykte. Hoppas Mellin kan sova gott om nätterna.

Ett rykte är väl ändå en overifierad uppgift som saknar egentlig källa?

AB uppger att de flera gånger intervjuat en kvinna som berättat att hon varit prostituerad och tagit betalt av SOL för sex vid ett tillfälle. AB har också fått tillgång till kvinnans dator och kunnat bekräfta uppgifterna så långt de kunnat (t.ex. telefonnumret).

Vi kan tycka till om den objektiva sanningshalten i ABs uppgifter, men de är per definition inget rykte. Det är faktiskt så journalistiskt arbete går till.

Vidare så vet vi varken om AB hotat publicera smutsiga rubriker eller om SOL blivit knäckt av ABs hantering. För som många andra påpekat måste vi komma ihåg vad SOL själv uppgav för orsaker till hans avgång: han avgick för han orkade inte med medietrycket på barnen, vårdnadstvisten, sin relation till sin fästmö.

Lyssna på presskonferensen igen. Om det är som du säger ljuger SOL för hela svenska folket.
Citera
2010-07-17, 00:38
  #7135
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Det är fritt fram att polisanmäla vad som helst.
Förtal måste däremot åtalas av den förtalade själv.
Så är privatpersonen inte SOL så läggs anmälan till handlingarna.


Privatpersonen är inte SOL, och polisen måste vända sig till honom för att få hans godkännande att gå vidare med detta. Om han inte godkänner det så läggs det ner.
Citera
2010-07-17, 00:42
  #7136
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Privatpersonen är inte SOL, och polisen måste vända sig till honom för att få hans godkännande att gå vidare med detta. Om han inte godkänner det så läggs det ner.

Jag tror faktiskt att åklagare inte ens utreder, utan det får den förtalade göra, det är den förtalade som åtalar.
Citera
2010-07-17, 00:44
  #7137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottototto

....Iallafall så sände han ju sin bild och nu slår det mig att han var ju Svotto upp i dagen....

Helt osannolikt att SOL sänder en bild. Det är också en av många anledningar till att "Anna"-storyn känns uppdiktad till stora delar.
Citera
2010-07-17, 00:45
  #7138
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Jag tror faktiskt att åklagare inte ens utreder, utan det får den förtalade göra, det är den förtalade som åtalar.

Ja, då blir det ju intressant att se SOLs nästa drag. Går han vidare nu?
Citera
2010-07-17, 00:56
  #7139
Medlem
Bardons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Götterdämmerung
Vi kan tycka till om den objektiva sanningshalten i ABs uppgifter, men de är per definition inget rykte. Det är faktiskt så journalistiskt arbete går till.

En mängd olika personer och medier anser inte att det är så här journalistik går till. Det är ett falsarie och nu slår skiten tillbaka på Aftonhoran.

Läs vad personer som Mårten Schultz (docent i juridik), Sven-Erik Alhem (fd. överåklagare), Pär-Arne Jigenius (fd. pressombudsmannen), etc skriver.

Angående "Anna", kolla den här tråden: https://www.flashback.org/sp24199397
Citera
2010-07-17, 01:51
  #7140
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Eftersom du är jämngammal med mig på FB så kan jag acceptera ditt påhopp. Men bara för att jag är nyfiken: Vad tycker du är fel med min jämförelse? Tänk nu efter lite efter din fredagsfylla där du bevisligen inte fick något nuppa
Din beskrivning av Modus Operandi i medie-världen är helt korrekt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in