2010-07-08, 23:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enveten
Oj vad alla sossor hoppas att någon perifer liten moderat skall fastna med fingrarna i syltburken eftersom det är deras enda chans att vinna valet i höst i avsaknad av politik. Men, jag tror ärligt inte att någon bryr sig. De ser: skatt upp, eller skatt ner.
Faan jag måste citera dig 2ggr, menar du att en moderat får göra vad som helst utan riskera rättslig påföljd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Vad är det för trams? Littorin kan inte bestämma själv när det börjar bli dåliga nyheter runt hans person att han inte längre är offentlig.

Aftonbladet publicerar inte vad han är misstänkt för pga att han avgick före och därmed inte är en offentlig person, det är snudd på lika intressant som det faktiska brottet.
Citera
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det är inte praxis. Såvitt jag vet har aldrig sexköp lett till fängelse. Men fängelse finns på straffskalan, och det är vad Aftonbladet påstår.
Okey, det köper jag, är inte så bekant vad som gäller.
Citera
2010-07-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Om nu inte detta påstådda brott skall publiceras pga att Littorin numera är icke offentlig - varför låter man då klippet ligga högst upp på startsidan hela dagen? Man vrider ju kniven varv efter var i en person som inte är offentlig och då skall hans brott inte avslöjas.

Jag tycker dagens agerande av Aftonbladet är skandalöst som en av de ledande nyhetsförmedlarna i sverige, det kräver minst lika mycket förklaring som vad littorin har gjort.

Är man en tidning vill man väl avslöja och berätta, inte driva med sina läsare. Aftonbladet nådde idag nya patetiska nivåer. Antingen har man ett avslöjande och går ut med det, eller så har man inget och håller käft. Sen har jag förståelse för att ett avslöjande byggs i flera steg, men kör dag ett med vad det gäller, imorgon intervju med den glädjeflickan (jag hoppas det är sexköp...), dag tre gör ett repotage om hur prostitution fungerar i Europa och hur naturligt det är.

Media har väl aldrig tänkt på hur verkligheten är för de utsatta.
Att barn dras i i denna skitiga byk av media visar bara att de är villiga att offra vad som helst för ett scoop!
Med andra ord gör de som många mammor i vårdnadstvister, de skiter i alla och allt, bara de får som de vill.

Skulle bli väldigt förvånad om det inte var barnens mamma som passade på under tingsrättsförhandlingen att lägga fram "bevis" mot SOL:s eventuella sexköp, för att själv vinna och sedan sälja detta heta scoopt till AB.
Citera
2010-07-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Om nu inte detta påstådda brott skall publiceras pga att Littorin numera är icke offentlig - varför låter man då klippet ligga högst upp på startsidan hela dagen? Man vrider ju kniven varv efter var i en person som inte är offentlig och då skall hans brott inte avslöjas.

Jag tycker dagens agerande av Aftonbladet är skandalöst som en av de ledande nyhetsförmedlarna i sverige, det kräver minst lika mycket förklaring som vad littorin har gjort.

Är man en tidning vill man väl avslöja och berätta, inte driva med sina läsare. Aftonbladet nådde idag nya patetiska nivåer. Antingen har man ett avslöjande och går ut med det, eller så har man inget och håller käft. Sen har jag förståelse för att ett avslöjande byggs i flera steg, men kör dag ett med vad det gäller, imorgon intervju med den glädjeflickan (jag hoppas det är sexköp...), dag tre gör ett repotage om hur prostitution fungerar i Europa och hur naturligt det är.
Amen, framöver kommer vi (mer än vanligt) att bojkotta fattardubladet (men i smyg slinka in på deras hemsida i alla fall)...
Citera
2010-07-08, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GrowlingMad
Ok!
Gör så här:
1) Tanka ner SWF filen från Aftonbladet. Finns flera program och plugins för detta.
2) Gör om filen till en öppningsbar flashfil. Finns flera program för detta.
3) Separerar ljudet/ljudfilerna/ljudkanalerna från filmen, bara ljudet är intressant i det här fallet.
4) Be till gud att du kan sortera bort "beep"-ljudet och sitta kvar med bara orginalljudet.
5) Bli allas idol på flashback.

P.S
Jag orkade bara till och med 2, har haft en tuff dag och måste gå och lägga mig nu.

Fred ut.

Någon som orkar?
Citera
2010-07-08, 23:14
Bannlyst
Vill bara påminna om att det tidigt sades att det hade max 1 år i straffskalan. Vi kan därmed utesluta våldtäkter med mera.

Men jag undrar vilka lärdomar kan vi redan nu dra av det här? Jag tänker om det är exfrugan som har tillfört journalisterna information så måste lärdomen ändå vara att hemligahålla så mycket som möjligt från din flickvän eller fru som skulle kunna vara till skada för dig om det kom ut och blev känt bland nära och bekanta. Så ta inte och lätta på hjärtat om det där, för om ett par år så kanske hon hatar dig och vill förgöra dig och därmed använder det där som ett medel för att krossa ditt Ethos, ditt rykte, din image, din profil och i Littorins fall kanske också hela hans personliga varumärke.
Citera
2010-07-08, 23:16
Bannlyst
Ni frågar om någon som kan läppläsning...

Nej, det kan jag inte. Däremot har jag läst mycket om kroppsspråk, och nu talar jag inte om att jag har läst någon bok eller så, jag har ägnat några dedikerade år till detta i mitt arbete och utbildning där det var måånga lektioner där vi skulle avgöra vad en dialog handlade om, vilka känslor som utspelade sig men utan att höra något ljud. Till slut blir man rätt säker på det.

Och för mig är det ganska så klart vad som händer och det stämmer dessutom överens med att pressekreterare m.m. blivit "avskedade", inte ett vanligt ord man annars använder.

Littorin får uppgifterna och frågorna. Kvinnan bredvid ger absoluta signaler att ha känt till detta sedan tidigare, eller, åtminstone hört ryktas om det. Det var ingen överraskning för henne. Det är rätt sannolikt att hon under åren fått frågor från alla möjliga typer som hört "rykten." Hennes kroppsspråk, sättet att ta sig i håret, hennes blick ner i marken m.m. och uppträda på ett nervöst sätt signalerar exakt att : "-fan, fan, fan, där briserade bomben, vad göra nu?"

Littorin reagerar inte alls som han borde göra. Han är ju rätt känd sedan tidigare för att kunna ryta till och lägger inte band på sig själv, inte ens i riksdagen under en skit-debatt. Nu plötsligt står han där helt lugn och stilla och ska låtsas oberörd. Det är som att han förberett sig på att någon dag hinner sanningen ikapp honom.

En normal reaktion, om du blir överrumplad med anklagelser som inte alls har någon grund och dessa anklagelser är komprometterande och grovt pinsamma, så blir du rätt rejält förbannad.

Hans kroppsspråk ger bilden av att "där var sagan slut" "nu är det kört och det vet jag"

Han orkar inte ens förneka. Han inser bara kort att där kom det, verkligheten är ifatt honom.

Lustigt i sammanhanget är dock att inget i hans kroppsspråk på presskonferensen dagen efter ger en bild av det som sägs ovan. Enda förklaringen är att han i så fall inte själv tycker att det han gjort är fel. Inte alls ovanligt för brottslingar som ofta tycker att det brott de begått var rätt handlat och de visar ingen ånger.

Att det handlar om något sexuellt är helt klart. Det finns inget annat som skulle ge denna reaktion. Liksom skulle de anklagat honom för att ha mördat någon skulle han ju bara skrattat. Skulle det handla om något trivialt, skulle det inte fått dessa konsekvenser.

Köpt sex. 100%
Sannolikt också med något "fel" innehåll, som för ung, eller lustig böjning eller liknande...
Citera
2010-07-08, 23:16
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ok!
Gör så här:
1) Tanka ner SWF filen från Aftonbladet. Finns flera program och plugins för detta.
3) Separerar ljudet/ljudfilerna/ljudkanalerna från filmen, bara ljudet är intressant i det här fallet.
4) Be till gud att du kan sortera bort "beep"-ljudet och sitta kvar med bara orginalljudet.

P.S
Jag orkade bara till och med 2, har haft en tuff dag och måste gå och lägga mig nu.

Fred ut.

Och jag som tänkte gå och lägga mig. Nu måste man ju sitta och vänta ut att någon lyckas. Fitta!
Citera
2010-07-08, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vad har detta med partibehörighet att göra?

Begår man ett brott som en politiker, så ska dessa sättas åt enligt lag.
Och en toblerone som var tveksamt köpt, kan aldrig ge fängelse.
Tydligen är det som han gjort i straffskalan för fängelse.
Så berätta igen hur du sätter ihop detta.
Och jag skiter i vilken jävla parti de är i, begår de brott så ska de få den konsekvens lagen säger eller rätten beslutar.
Naturligtvis, och nu skall vi ta det igen: SOL: Påstående: "straffskalan är fängelse". Kan alltså vara snatteri. Måååna: Bevisligen snatteri. Dock, inget åtal. Precis som i detta fall. Var finns åtalet??? Var finns polisutredningen??? Var finns bevisen??? Mot SOL???
Citera
2010-07-08, 23:18
Medlem
Rubensteins avatar
Citat:
Ok!
Gör så här:

P.S

Fred ut.

Tycker det känns oprofessionellt att inte radera originalljudet om man ska beepa bort något.
Citera
2010-07-08, 23:19
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Att han avgick i "panik" är väl rätt självklart. Annars hade han inte avgått under Almedalsveckan och speciellt inte under centerns dag.
Han hade varit i rätten(?) dagen innan och insåg att hans personliga problem inte skulle sluta.
Presskonferensen finns i sin helhet på svt play.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in