Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Om nu inte detta påstådda brott skall publiceras pga att Littorin numera är icke offentlig - varför låter man då klippet ligga högst upp på startsidan hela dagen? Man vrider ju kniven varv efter var i en person som inte är offentlig och då skall hans brott inte avslöjas.
Jag tycker dagens agerande av Aftonbladet är skandalöst som en av de ledande nyhetsförmedlarna i sverige, det kräver minst lika mycket förklaring som vad littorin har gjort.
Är man en tidning vill man väl avslöja och berätta, inte driva med sina läsare. Aftonbladet nådde idag nya patetiska nivåer. Antingen har man ett avslöjande och går ut med det, eller så har man inget och håller käft. Sen har jag förståelse för att ett avslöjande byggs i flera steg, men kör dag ett med vad det gäller, imorgon intervju med den glädjeflickan (jag hoppas det är sexköp...), dag tre gör ett repotage om hur prostitution fungerar i Europa och hur naturligt det är.
Media har väl aldrig tänkt på hur verkligheten är för de utsatta.
Att barn dras i i denna skitiga byk av media visar bara att de är villiga att offra vad som helst för ett scoop!
Med andra ord gör de som många mammor i vårdnadstvister, de skiter i alla och allt, bara de får som de vill.
Skulle bli väldigt förvånad om det inte var barnens mamma som passade på under tingsrättsförhandlingen att lägga fram "bevis" mot SOL:s eventuella sexköp, för att själv vinna och sedan sälja detta heta scoopt till AB.