2010-07-22, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nice beaver. . Då undrar jag varför SOLs kompisar inte har fört mer väsen över
Expressens "avslöjande" om att SOL erkänt att han sex-chatat?

Kan vara att de också varit på kurs hos mona och gudrune och då fått lära sig "chatta på socialdemokratiska"
Citera
2010-07-23, 02:53
Medlem
carass avatar
angående länken i tråden till sidan där Alexander Bard raljerar över SOL..

Alexander Bard.. vilken nolla!!! Samma hybris som Jonas Gardell.. stor i truten och raljerar med att de är gay och att deras kändisskap i kombination med gay stämpeln gör dem till något att lyssna på. Alexander Bard vad och vem är han?! Ingen som bryr sig förutom hans fans och followers.. de som saknar egenskapen att tänka själva och gillar Alexander Bard oavsett vad han bajsar ut och hur han ser ut.. som en äcklig gubbe (Alexander Bard tror själv att han fortfarande är cirka 30 år och ser snygg ut.. när han chattar med yngre killar säger han att han ser bra ut och är runt 30 och söker likasinnade helst yngre).. Alexander Bard må vara en sk kändis men det gör honom inte ett dugg bättre i ljuset av sanningen. Han är äcklig, vidrig och snackar mycket bajs. Vill poängtera att jag inte säger detta för att han är gay för jag har absolut ingenting emot gay, riktar mig mot honom som person och karaktär.
Senast redigerad av caras 2010-07-23 kl. 03:00.
Citera
2010-07-23, 04:36
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltarallasfel
Men ni är ju så fruktansvärt inskränkta. Personlig SOL-vendetta hit och dit. Vi har ju samlats FÖR att diskutera SOL och skvaller kring hans avgång och person.

Att sedan många använder tråden till att bara diskutera aftonbladet och göra allt för att rättfärdiga varje steg i SOLs mycket märkliga avhopp, är däremot besynnerligt.

Slappna av några hekto - du/ingen är SOL - hur mycket ni än känner att ni kan identifiera er med honom, så för det oss inte närmare sanningen här i skvallertråden.

Word!
Citera
2010-07-23, 04:45
Medlem
knussligs avatar
I Sven-Erik Alhems blogg så skriver han att det är pressetiskt fel att skriva om någons preskriberade brott. Varför skulle det vara det? Även om det är preskriberat så måste man väl få nämna vad en offentlig person gjort tidigare i sitt liv, såväl bra saker som mindre bra.

Om vi utgår från att "Anna" talar sanning, skulle det vara fel av medier att ta upp händelsen då? Och varför? Vad tycker ni?
Citera
2010-07-23, 08:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
I Sven-Erik Alhems blogg så skriver han att det är pressetiskt fel att skriva om någons preskriberade brott. Varför skulle det vara det? Även om det är preskriberat så måste man väl få nämna vad en offentlig person gjort tidigare i sitt liv, såväl bra saker som mindre bra.

Om vi utgår från att "Anna" talar sanning, skulle det vara fel av medier att ta upp händelsen då? Och varför? Vad tycker ni?
Om det inte var tillåtet att skriva om preskriberade brott så skulle ingen längre kunna skriva en rad om bordellhärvan på 70-talet. Är det vad han vill?

Jag tror att SOL har massor att dölja men är lite tveksam till Aftonbladets sätt att hantera historien. Men det måste absolut vara möjligt att skriva om preskriberade brott, allt annat vore absurt.

Jag tror inte att Alhem har tänkt till riktigt där.
Citera
2010-07-23, 09:12
Medlem
Är SOL första ministern i världshistorien som avgår p.g.a skälet att han inte har utnyttjat en prostituerad?
Citera
2010-07-23, 09:49
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om det inte var tillåtet att skriva om preskriberade brott så skulle ingen längre kunna skriva en rad om bordellhärvan på 70-talet. Är det vad han vill?

Jag tror att SOL har massor att dölja men är lite tveksam till Aftonbladets sätt att hantera historien. Men det måste absolut vara möjligt att skriva om preskriberade brott, allt annat vore absurt.

Han syftar väl kanske på den moment22 situation som uppstår.

Fast jag kan väl hålla med om att han inte har tänkt till riktigt.
I alla fall inte så som Aftonbladet antagligen har tänkt till...
Citera
2010-07-23, 09:53
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Är SOL första ministern i världshistorien som avgår p.g.a skälet att han inte har utnyttjat en prostituerad?
Kan vara. Till exempel i Frankrike är det mer regel än undantag att hålla sig med i alla fall en älskarinna, många anser att en man med makt utan en älskarinna inte är en riktig man. Hur det ser ut med betalflickor vet jag dock inte.

Citat:
Ursprungligen postat av knusslig

Vilken är adressen till SEAs blogg?
Klart media ska kunna skriva om äldre brott, är det inte aftonbladet (kan vara ute på djupt vatten) som tidigare kört artiklar om brott som varit så pass speciella att de tåls att berättas igen? Brott som utförts för 30-40 år sedan. Om "Anna" talar sanning finns där ett nyhetsvärde, nu känns det mer som att själva artiklarna är nyhetsvärdet, inte innehållet, någon sorts metajournalistik.
Citera
2010-07-23, 13:23
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
Kan vara. Till exempel i Frankrike är det mer regel än undantag att hålla sig med i alla fall en älskarinna, många anser att en man med makt utan en älskarinna inte är en riktig man. Hur det ser ut med betalflickor vet jag dock inte.

Vilken är adressen till SEAs blogg?
Klart media ska kunna skriva om äldre brott, är det inte aftonbladet (kan vara ute på djupt vatten) som tidigare kört artiklar om brott som varit så pass speciella att de tåls att berättas igen? Brott som utförts för 30-40 år sedan. Om "Anna" talar sanning finns där ett nyhetsvärde, nu känns det mer som att själva artiklarna är nyhetsvärdet, inte innehållet, någon sorts metajournalistik.

Adressen till bloggen och det specifika inlägget om SOL är denna:
http://blogg.expressen.se/svenerikalhem/entry.jsp?messid=610119
Citera
2010-07-23, 17:50
Medlem
Anno-Malins avatar
"Jag tycker att ledarskap handlar om att stå upp för sina medarbetare även när det svårt och de är utsatta" sa Reinfeldt angående Ulrica Schenström. Hur försvarade han SOL?

Ett sätt att bedöma vad som är sant och falskt bland nyheter och rykten är att se hur de som vet agerar. Och Reinfeldts agerande angående SOL är ganska tydligt.
Citera
2010-07-23, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Vet inte riktigt, vi får se längre fram hur det är med den saken... Men han är troligen inte inblandad i något med den kvinnan, inte sexuellt iallafall.

Men vill du kan jag kanske leta rätt på nån syster eller vännina till henne,
VåtHulda eller SoprumsStina kanske kan vara något för dig .

Blanda inte in din familj i denna tråd.
Citera
2010-07-23, 23:37
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Jag tror han tänker med på vad skräptidningar skapar löpsedlar och "mediadrev" av, snarare än skrivande i allmänhet.

SENASTE NYTT!!
HÖGT UPPSATT SVENSK POLITIKER FÖRGIFTAD!!!!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Erik_XIV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in