2010-07-14, 09:12
Medlem
En intervju i form av mailkontakt är inte den bsta formen att komma ut med sitt budskap.

Att fila på sitt budksap och detta tillsamamns med all (hmmm) begåvning som M kan ha ger skeenet av ett ganska desperat parti.

Tror dock inte AB har så mycket mer, hoppas dock de har en massa skit som kan släcka SOL rejält.

Trots allt överreagerade karln om han är oskyldig (hmmm någon som tror det?, förutom smurfarna).

Och framför allt hur fan kan partiet tillåta karln att avgå som han gjorde. Så klantigt man tror det är en buskis från falkenberg.
Citera
2010-07-14, 09:15
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcfrog
Det som finns och som SOL vet finns är mail där han chattar med en tjej och förhandlar om priset. Men det finns inget som helst bevis för att han de facto har genomfört något sexköp. Det skrev jag redan från början och det är de mailchattarna som AB kan ha lagt vantarna på. Frida kom man i kontakt med via SOLs exfru som hittade mailen i SOLs dator hemma. Dessa kan hon ha lämnat till AB som sedan tog kontakt med Frida som kunde bekräfta äktheten eftersom hon hade mailchattarna kvar.

Någon som vet när aftonbladet la ner sina chattar?

Aftonbladets chatt har lagts ner för ett antal år sedan vet inte exakt när men någon kan väl mejla dem och fråga för att få svar på den frågan såvida man inte kan googla fram det.

Har du någon koll på om det finns fler som påstår sig ha sålt sex åt SOL?
Citera
2010-07-14, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Aftonbladets chatt har lagts ner för ett antal år sedan vet inte exakt när men någon kan väl mejla dem och fråga för att få svar på den frågan såvida man inte kan googla fram det.

Har du någon koll på om det finns fler som påstår sig ha sålt sex åt SOL?

Jag vet följande

SOL separerade från Ann under våren 2006, under sommaren och hösten bodde han på olika ställen och träffade då en MUFF tjej i skåne. Sedan fick han för sig att göra ett nytt försök med sin fru och han flyttade hem. Detta funkade inte utan han flyttade ut strax före jul (Nov/Dec-06) Han bor sedan på regeringskansliet. Under tiden som han bodde hemma under hösten så satt han ofta och chattade på kvällar och nätter. (Det ryktas om att det är AB chatten men jag är tveksam eftersom AB chatten lagts ner sedan några år tillbaka). Det är alltså under antingen MUFF tjejens period under sommaren som tjejen som påstår sig ha sålt sex ska ha varit eller under hans allvarliga försök med frun under hösten.
Citera
2010-07-14, 09:29
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Hade det här varit en isolerad händelse hade det varit konstiare. Men efter allt Littorin gått igenom den senaste halvåret så insåg han kanske att han inte klarade detta längre. Vårdnadstvist, hjärtoperation, depression och nu detta, folk har sagt upp sig för mindre...
Då kom han på det över en natt eftersom han dagen innan sa sig se fram emot att fortsätta efter valet?
Citera
2010-07-14, 09:34
Medlem
F Lars Backs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reaktionär
Om du tror att man som minister diskuterar sådant med vänner och kollegor så är du otroligt naiv. Möjligen kan man diskutera sådant med sin partner.

Som råkar vara pressekreterare till moderaternas mest kreativa huvud Schlingman. Och dessutom verkar stå "Schlingan" väldigt nära om man ska tro det här.

http://www.politikerbloggen.se/2009/04/27/15843/#comments
Senast redigerad av F Lars Back 2010-07-14 kl. 09:36.
Citera
2010-07-14, 09:36
Bannlyst
Det skulle ju vara bra om aftonbladet publicerade mailkorrespondansen, den kommer ändå läcka ut förr eller senare.
Citera
2010-07-14, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcfrog
Det skulle ju vara bra om aftonbladet publicerade mailkorrespondansen, den kommer ändå läcka ut förr eller senare.

Det kommer nog i morgondagens tidning. Dom vill sälja lösnummer och i dagens tidning hann det inte med.

.
Citera
2010-07-14, 09:42
Medlem
Dr_Kronas avatar
Jag tror knappast att han skulle gå ut och bluffa med ett officiellt uttalande om att han är oskyldig om han hade något att dölja.

Det skulle i så fall slå tillbaka dubbelt så hårt mot honom och partiet.
Citera
2010-07-14, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Har det framkommit någonstans att Littorin vid något tillfälle innan Aftonbladet konfronterade honom har talat om hans planer på att avgå? Man kan ju tycka att vänner och politiska kollegor borde ha fått höra något av honom själv.

Jag menar, det känns lite för passande att han helt plötsligt kommer på att hans barn blir lidande, dagen efter Aftonbladets uppgifter.

bara några timmar innan det där hände så berättade han om hur mycket han såg fram emot att vara minister en mandattid

det som gör att jag tror att det ligger en hund begraven är att littorin inte gjorde någonting för att aftonbladet inte skulle publicera uppgifterna. han vägrade kommentera (mer än ett stammande "nääe, nej"), det normala hade ju varit att försöka reda ut eventuella felaktiga beskyllnngar
Citera
2010-07-14, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Det kommer nog i morgondagens tidning. Dom vill sälja lösnummer och i dagens tidning hann det inte med.

.

Den korrespondansen skulle vara självmål för AB men det skulle hedra AB om de publicerar dialogen.
Citera
2010-07-14, 09:51
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
bara några timmar innan det där hände så berättade han om hur mycket han såg fram emot att vara minister en mandattid

det som gör att jag tror att det ligger en hund begraven är att littorin inte gjorde någonting för att aftonbladet inte skulle publicera uppgifterna. han vägrade kommentera (mer än ett stammande "nääe, nej"), det normala hade ju varit att försöka reda ut eventuella felaktiga beskyllnngar
Njaä...det är väl kanske inte helt sant:
Citat:
Ursprungligen postat av SOL
– Nej. Aldrig. Låt mig säga det igen. Jag avvisar bestämt uppgifterna som Aftonbladet har publicerat och därmed också brottsanklagelserna. Jag gör det nu, jag gjorde det den 10 juli till TT via min advokat och jag gjorde det flera gånger till Aftonbladet via min pressekreterare och statsministerns presschef på kvällen den 6 juli – samma dag som Aftonbladet konfronterade mig med uppgifterna.
http://www.dn.se/nyheter/valet2010/nu-talar-littorin-ut-1.1137258
Citera
2010-07-14, 09:51
Medlem
OBERIUs avatar
Saxat från DN-intervjun:

DN: Du står nu i centrum för en ”affär” som riskerar att skada Moderaterna, alliansen och statsministern i valet. Vilket ansvar har du för det?

SOL: Jag hoppas och tror att detta inte kommer att påverka valrörelsen som naturligtvis ska handla om politik. Människor är kloka. De förstår att skilja på politik och så kallade skandaler. Jag är övertygad om att när diskussionen återigen kommer att handla om politiska frågor så kommer det att gå bra för Moderaterna och för alliansen.

Konstigt svar från mannen som myntande termen Toblerone-politik och på så sätt drog upp och fokuserade på Monas gamla skandaler. Så oerhört skönt när hycklare får smaka på sin egen medicin. Nu väntar jag bara på att det ska bevisas att han är en torsk också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in