2007-06-28, 15:15
  #409
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Vilket m a o innebär att Fairfax redan utfärdade examina (innan de misslyckades med att få ackreditering) likaväl kan betraktas som giltiga...

Visste Littorin om att Farifax misslyckades med att erhålla ackreditering i ett senare skede? Vad händer med de svenska universitet som inte längre får utfärda civilekonomexamen, skall den dras in från de som gick utbildningen för 10 år sedan?

(Nu är det inte så att jag försvarar vare sig Littorin eller Fairfax, utan endast försöker förklara sambanden).
"Innan" så kunde Musse Pigg, Bosse Ringholm eller vilken idiot som helst starta ett universitet och utfärda examina! Därför kom kravet på ackreditering.
Citera
2007-06-28, 15:26
  #410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Vilket m a o innebär att Fairfax redan utfärdade examina (innan de misslyckades med att få ackreditering) likaväl kan betraktas som giltiga...

Visste Littorin om att Farifax misslyckades med att erhålla ackreditering i ett senare skede? Vad händer med de svenska universitet som inte längre får utfärda civilekonomexamen, skall den dras in från de som gick utbildningen för 10 år sedan?

(Nu är det inte så att jag försvarar vare sig Littorin eller Fairfax, utan endast försöker förklara sambanden).


Alla svenska universitet som ger en utbildning inom ett visst ämnesområde har ett godkännande från Högskoleverket. Dras ett godkännande in är det för att utbildningen inte håller den kvalitet som man kan förvänta sig. Fairfax har aldrig varit godkänt för att utfärda examen. De gjorde det under en period för att det kunde göra det och för att det inte ställdes några krav. När det började ställas krav visade det sig att deras utbildningar inte höll måttet.

Fairfax's examina är giltiga för att de säger att de är det, men de är ingenting värda. Jag misstänker att det inte var möjligt att bli underkänd på Fairfax. Så länge du betalade för utbildningen var sannolikt godkänt garanterat.
Inom svenskt utbildningssystem är Fairfax's examina inte godkända, har aldrig varit det. Det finns en anledning till det...

Det som är lite skrämmande är att vi i Sverige har en arbetsmarknadsminister som tjurskalligt försöker hålla fast vid en fullkomligt värdelös examen. Hoppas att han inte har samma inställning till andra examina, att det inte spelar någon roll var man fått sin examen ifrån. Fairfax kanske ger läkarutbildning också...
Citera
2007-06-28, 16:57
  #411
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Vilket m a o innebär att Fairfax redan utfärdade examina (innan de misslyckades med att få ackreditering) likaväl kan betraktas som giltiga...

Visste Littorin om att Farifax misslyckades med att erhålla ackreditering i ett senare skede? Vad händer med de svenska universitet som inte längre får utfärda civilekonomexamen, skall den dras in från de som gick utbildningen för 10 år sedan?

(Nu är det inte så att jag försvarar vare sig Littorin eller Fairfax, utan endast försöker förklara sambanden).


Herregud har du ens hängt med i debatten? Polisen i USA har sagt att det är straffbart att använda sig av en sådan MBA i en arbetsansökan, är det att tolka som om den vore giltlig?
Citera
2007-06-28, 17:39
  #412
Medlem
Vi kan väl sammanfatta diskussionen med ni är ett par stycken som anser att Littorin har förfalskat och ljugit om sina akademiska meriter och att han förmodligen kommer att få tillbringa ett par år i amerikanskt fängelse..

Det spelar egentligen inte mig någon roll, huvudsaken är att regeringen fortsätter med sin offensiva arbetsmarknadspolitik.
Citera
2007-06-28, 17:51
  #413
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berikolsson
Alla svenska universitet som ger en utbildning inom ett visst ämnesområde har ett godkännande från Högskoleverket. Dras ett godkännande in är det för att utbildningen inte håller den kvalitet som man kan förvänta sig. Fairfax har aldrig varit godkänt för att utfärda examen. De gjorde det under en period för att det kunde göra det och för att det inte ställdes några krav. När det började ställas krav visade det sig att deras utbildningar inte höll måttet.

Fairfax's examina är giltiga för att de säger att de är det, men de är ingenting värda. Jag misstänker att det inte var möjligt att bli underkänd på Fairfax. Så länge du betalade för utbildningen var sannolikt godkänt garanterat.
Inom svenskt utbildningssystem är Fairfax's examina inte godkända, har aldrig varit det. Det finns en anledning till det...

Det som är lite skrämmande är att vi i Sverige har en arbetsmarknadsminister som tjurskalligt försöker hålla fast vid en fullkomligt värdelös examen. Hoppas att han inte har samma inställning till andra examina, att det inte spelar någon roll var man fått sin examen ifrån. Fairfax kanske ger läkarutbildning också...
Tidigare i tråden har jag länkat till vart man t.o.m. kan köpa en svensk doktorsexamen från Uppsala. Givetvis fejk så det räcker.

Det värsta är att Fredrik inte tycks ha några skyddsmekanismer mot att psykopater når politikens innersta cirklar. Littorins tjurskallighet att vägra erkänna en lögn trots att alla vet att det är en lögn, är annars ett av psykopatens mer avslöjande kännetecken. En psykopat har väl alltid rätt? Ett av de övriga mer synliga är viljan att pynta sig med falska fjädrar.

Ser man politiskt på det hela så tror jag fler psykopater dras till partier med liberal ideologi och dem som hyllar värdet av individen, än vad det gör till vänstersidan där solidaritet är honnörsord.

Hur ser Littorins bakvatten ut? Har han också där seglat fram under falsk flagg?
Citera
2007-06-28, 19:46
  #414
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Vi kan väl sammanfatta diskussionen med ni är ett par stycken som anser att Littorin har förfalskat och ljugit om sina akademiska meriter och att han förmodligen kommer att få tillbringa ett par år i amerikanskt fängelse..

Det spelar egentligen inte mig någon roll, huvudsaken är att regeringen fortsätter med sin offensiva arbetsmarknadspolitik.
Hur fick du ihop detta? Det är ju ingen som sagt att han förfalskat nåt!
Han har ju "bara" köpt sig en fejktitel. Att det sen är ett brott i vissa delstater att använda sig av en sådan är ju rena fakta. Skulle Sven-Otto befinna sig i någon av dessa stater och försöka använda sig av MBA:n från Fairfax, så ligger han pyrt till. Detta är inget som någon här har hittat på.
Citera
2007-06-29, 10:06
  #415
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Vi kan väl sammanfatta diskussionen med ni är ett par stycken som anser att Littorin har förfalskat och ljugit om sina akademiska meriter och att han förmodligen kommer att få tillbringa ett par år i amerikanskt fängelse..

Det spelar egentligen inte mig någon roll, huvudsaken är att regeringen fortsätter med sin offensiva arbetsmarknadspolitik.
Du tycker alltså att det är OK att fiffla och trixa hur mycket som helst bara man i stort sköter sitt jobb?
Citera
2007-06-29, 15:16
  #416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Det spelar egentligen inte mig någon roll, huvudsaken är att regeringen fortsätter med sin offensiva arbetsmarknadspolitik.

Vilken politik han för är i sammanhanget helt irrelevant.
Vad det handlar om är om det är okej att hävda bluffexamina som verkliga meriter. Skulle jag, i "det verkliga livet", bli påkommen med att ha bluffat mig till ett jobb med bluffexamina skulle jag sannolikt ligga pyrt till. Någon kan påstå att Littorin inte behövde visa upp sitt CV för att bli arbetsmarknadsminister. Det må vara sant, men att påstå att det var helt ointressant att han hade en MBA vore att ljuga. Självklart finns det en anledning till att han skyltat med sin examen. Anledningen till att han la upp sin s.k. examen på regeringens hemsida var att han ville framstå som en välutbildad person och därmed mer kompetent. Nu visar det sig att det är en bluff. Och frågan man då ställer sig är, "är detta okej?" Frågar du mig så är svaret "nej".
Citera
2007-06-29, 18:45
  #417
Medlem
katws avatar
Med tanke på att två ministar fick avgå pga obetald tv-licens är det helt sanslöst att Littorin kan sitta kvar.
Citera
2007-06-29, 19:47
  #418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Med tanke på att två ministar fick avgå pga obetald tv-licens är det helt sanslöst att Littorin kan sitta kvar.
Tveksamt. Tv-licenser handlar om ett fusk mot staten men en fusk-MBA gör inte det.
Vi har ju en partiledare i ett annat parti som faktiskt till och med kan bli statsminister trots att hon har fuskat med offentliga medel på ett betydligt, enligt min mening, mer moraliskt förkastligt sätt än att inte betala TV-licens.
Citera
2007-06-29, 20:01
  #419
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fourt
Tveksamt. Tv-licenser handlar om ett fusk mot staten men en fusk-MBA gör inte det.
Vi har ju en partiledare i ett annat parti som faktiskt till och med kan bli statsminister trots att hon har fuskat med offentliga medel på ett betydligt, enligt min mening, mer moraliskt förkastligt sätt än att inte betala TV-licens.
Det spelar ingen roll om det är 25 kr för en toblerone eller 20 000 i licenspengar.
Allt mygel och fiffel ska diskvalificera politiker om det sker medvetet!
Citera
2007-06-29, 23:39
  #420
Medlem
Jag fattar inte varför han behöver köpa sina meriter, det verkar inte var många i regeringen som har några som helst meriter. Ta för exempel Gunilla Karlsson hon har gått en kurs i bokföring och några fristående kurser i ekonomi sedan har hon arbetat som både revisor och ekonomichef, det är inte dåligt. Titta även på Beatrice ask det är en brud med huvudet på skaft. I det sällskapet förstår jag inte varför an fuskar med sina meriter, det räcker med att deltagit i dagisets sexårsverksamhet för att vara mer utbildad än flertalet i regeringen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in