2010-07-08, 12:51
  #1009
Medlem
Han kan ju va oskyldig. Har exfrun hans dator så har ju hon kunnat tanka ner bilder på hans dator när som helst.. Hon verkar ju haft tillgång till den.
Citera
2010-07-08, 12:52
  #1010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hanke.Tittar.In
Lite bakgrunds info :

http://www.realtid.se/ArticlePages/200912/21/20091221111508_Realtid759/20091221111508_Realtid759.dbp.asp

Tvivlar starkt på att det handlar om något annat än något ur deras pågående vårdnadstvist.
Handskarna är av och allt är tillåtet. Känslorna har svallat och det är lätt att skicka iväg ett mail till motparten som man sedan ångrar...
Ann Maria Zetterberg Littorin är skriven på Lidingö. Kan det kallas Centrala Stockholm ?


Enligt tidningarna pågår det en smutsig vårdnadstvist, enligt en röst på stan ska det förekomma grova anklagelser från den ena vårdnadshavaren samt hot om att krossa/förstöra med alla medel från den andra. Vad som är sant eller inte kommer nog fram i dagarna.
Citera
2010-07-08, 12:55
  #1011
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Hade det handlat om sex så hade väl den som tipsat Aftonbladet polisanmält istället? Om inte annat så hade väl den som fick tipset på Aftonbladet polisanmält. Det kan knappast handla om sex. Det är för grovt för att ingen skulle anmäla det. Ingen verkar ju anmält detta. Det är väl inte polisanmält? Han har begått ett brott som någon visste om men inte anmälde? Då undrar man ju vad det kan vara. Knappast något med sex.

Inte om syftet är att förstöra för alliansen.

Som det är nu så "vet" alla Littorin gjort ett brott som kan ge fängelse i 6 månader men ingen vet mer än så.

Detta är en drömsits för vänsterpacket som givetvis inte vill alla sanningen skall komma ut nu utan detta skall vandra runt i media så länge som möjligt allt för att skada alliansen.
Citera
2010-07-08, 12:57
  #1012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Enligt tidningarna pågår det en smutsig vårdnadstvist, enligt en röst på stan ska det förekomma grova anklagelser från den ena vårdnadshavaren samt hot om att krossa/förstöra med alla medel från den andra. Vad som är sant eller inte kommer nog fram i dagarna.

I en smutsig vårdnadstvist kan allt hända.. Har frugan tankat ner bilder på nåt i hans dator och sen tipsat tidningarna tro? I och med att personen inte polisanmält att han begått ett brott det verkar skumt. Jag tror Aftonbladet inte är helt säkra, därför går dom inte ut med det. Hade dom varit säkra hade det redan varit ute nu.
Citera
2010-07-08, 12:58
  #1013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
De omplaceras nästan alltid, ovanligt att de alla avskedas samma dag!

Varför i hela friden skulle samtliga fått sparken om de inte är inblandade ?
Citera
2010-07-08, 13:00
  #1014
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
I en smutsig vårdnadstvist kan allt hända.. Har frugan tankat ner bilder på nåt i hans dator och sen tipsat tidningarna tro? I och med att personen inte polisanmält att han begått ett brott det verkar skumt. Jag tror Aftonbladet inte är helt säkra, därför går dom inte ut med det. Hade dom varit säkra hade det redan varit ute nu.


Eller så läcker man infon på ett taktfullt sätt och slipper därmed allt vad etikdebatt heter...

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Varför i hela friden skulle samtliga fått sparken om de inte är inblandade ?
Vet du att dom fått sparken? Det är inte så att de sagt upp sig själva, kanske för att slippa massmedia och kunna slappa de hela två månader som återstår av mandatperioden, t ex. Eftersom ingen ens antytt att de skulle vara inblandade kan nog till och med du ge dom the benefit of the doubt innan du börjar hänga ut folk.
__________________
Senast redigerad av Buffeln 2010-07-08 kl. 13:02.
Citera
2010-07-08, 13:00
  #1015
Medlem
Hennes krav på underhåll, 37,000 kronor i månaden, saknar i alla fall verklighetsförankring. Har hon inte något jobb? Exakt vad gör barnen som kostar ca 12,000+ kronor per knatte? Om jag inte missförstått saken så utgår väl eventuellt underhåll efter en rimlig kostnadskalkyl.
Citera
2010-07-08, 13:02
  #1016
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
De omplaceras nästan alltid, ovanligt att de alla avskedas samma dag!


Nej, det är inget ovanligt alls. Tvärtom så är det alltid så. Men visst kan dom bli omplacerade. Billström kanske tar över nån fram till valet. Annars kanske dom anställs av Moderaternas partikansli. Politiskt sakkunniga har lite högre lön än vanliga opolitiska tjänstemän och får per automatik en hel årslön ifall en minister avgår eller slutar.
Citera
2010-07-08, 13:03
  #1017
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien
Hennes krav på underhåll, 37,000 kronor i månaden, saknar i alla fall verklighetsförankring. Har hon inte något jobb? Exakt vad gör barnen som kostar ca 12,000+ kronor per knatte? Om jag inte missförstått saken så utgår väl eventuellt underhåll efter en rimlig kostnadskalkyl.


Det handlade väl om terminsavgifter till Lundsberg m.m.
Citera
2010-07-08, 13:04
  #1018
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien
Hennes krav på underhåll, 37,000 kronor i månaden, saknar i alla fall verklighetsförankring. Har hon inte något jobb? Exakt vad gör barnen som kostar ca 12,000+ kronor per knatte? Om jag inte missförstått saken så utgår väl eventuellt underhåll efter en rimlig kostnadskalkyl.

De går i svindyra privatskolor hörde jag.
Klart han inte vill betala det, när det finns kommunala skolor
Citera
2010-07-08, 13:06
  #1019
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Varför i hela friden skulle samtliga fått sparken om de inte är inblandade ?

För att dom är politiska tjänstemän. Dom är direkt knutna till ministern, inte till departementet.
Politiskt sakkunniga kommer ofta ifrån partiorganisationen och har tidigare jobbat som politiska sekreterare. Varje minister har sådana. Och dom går ALLTID när en minister går. Det är så det fungerar. Dom har inget med Littorins affärer att göra.
Citera
2010-07-08, 13:10
  #1020
Medlem
spoilers avatar
Från AB:s pågående chatt med Alfons:

"Kommentar från KalleKalle: ]
Har du kännedom om några andra skäl till Littorins avgång än det som du och Littorin angav vid presskonferenserna i går?
torsdag 8 juli, 2010 13:03
Kalle
13:04 Fredrik Reinfeldt: Nej
torsdag 8 juli, 2010 13:04"

Klara besked från statsministern!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in