2006-12-16, 23:17
Medlem
davidoffs avatar
Jag har uteslutande god erfarenhet av modsen har pa FB. I skvaler gor alla ett super jobb, bara vi som postar dar blir lite "heta" ibland och forstor tradar. Modsen svarar snabt pa fragor och ar alltid redo att ge rad.

I sport sa maste jag ge cred till VF som trotts att jag fallde en ganska pundig kommentar i var forsta vaxling pa ett nobelt satt accepterade min argument och mycket vanligen laste up traden ifraga.

I sex far man vad man fortjanar av pendeltag som har ratt i 95 procent av fallen.

Fb kan bara vara och bli sa bra som anvandarna ar. Modsen kan hjalpa till att skapa ordning men resten ar upp till oss som postar har. Sa sluta gnall och ge er ut om skriv bra och roliga inlagg.
2006-12-16, 23:17
Medlem
Bluebeast72s avatar
Får man fråga hur ni blev moderater? Blir man utvald,ansöker man till admin?
Och är det på livstid,eller sker omröstningar innbördes ibland? Bara nyfiken,bra tråd föresten.
2006-12-16, 23:47
Medlem
Z4Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Får man fråga hur ni blev moderater?
Man börjar i MUF?
Citat:
Blir man utvald,ansöker man till admin?
Man blir utvald av admin eller en omröstning i outlaw. Tror allafall det är så, har läst det någonstans.
2006-12-17, 01:43
Medlem
Engelbreckts avatar
Moderatorer utses efter omröstning efter att ha nominerats av admin eller en moderator.
2006-12-17, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z4W
Man börjar i MUF?
Man blir utvald av admin eller en omröstning i outlaw. Tror allafall det är så, har läst det någon stans.

Lustig redigering av ditt inlägg må jag säga!

Innan redigering så skulle man kunnat tro att du varit moderator.
2006-12-17, 14:06
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Moderatorer utses efter omröstning efter att ha nominerats av admin eller en moderator.

Nja, det är alltid admin som har sista ordet. Moderatorernas åsikter är endast rådgivande.

Hur moderatorer utses har ändrats över tiden. När jag blev mod, för snart tre år sen, plockade admin skribenter ur forumet utan att rådfråga någon. Det funkade då när inte forumet var lika stort. På den tiden hann man faktiskt läsa i princip samtliga inlägg som skrevs på forumet om man var inloggad 2-3 timmar/dag.
2006-12-17, 15:03
Medlem
Odessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag är jag, ojämn i mitt sätt att vara och kort stubin när det gäller idioter. Personliga tolkningat finns det gott om men man är sällan (jag har aldrig varit det) ensam i sina forum så nivån blir rätt jämn i slutändan ändå.

Du beter dig även som ett svin i chatten när du på fyllan sitter och kickar folk.
Jag har aldrig betett mig illa på en chatt. Du borde inte få moderera.
2006-12-17, 15:09
Medlem
Z4Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogue
Lustig redigering av ditt inlägg må jag säga!

Innan redigering så skulle man kunnat tro att du varit moderator.
Va?
2006-12-17, 15:57
Medlem
Dennos avatar
Jag försöker väl ha ganska hög toleransnivå. Släpper kanske genom endel saker som andra skulle fälla för. Men säger hellre till via pm mellan oss två än att dela ut tillsägelse om det inte behövs, man märker det ju ändå rätt snabbt.

I hem och trädgårsforumet är nivån lite högre eftersom det forumet är ganska lugnt och helt enkelt inte har så mycket märkliga människor i sig.

Sex och samlevnad kräver dock lite hårdare nypor och är ju givetvis mer befolkat också.

Så jag vill tro att jag är ganska ödmjuk som moderator när det kommer till att dömma personer (då pratar vi inte trådarna dom skapar).
2006-12-17, 17:37
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odessa
Du beter dig även som ett svin i chatten när du på fyllan sitter och kickar folk.
Jag har aldrig betett mig illa på en chatt. Du borde inte få moderera.
Jag är i mångt och mycket ett svin. Framförallt på fyllan.
2006-12-17, 17:50
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Nja, det är alltid admin som har sista ordet. Moderatorernas åsikter är endast rådgivande.

Hade jag ingen aning om.
2006-12-18, 05:00
Medlem
GaiNs avatar
GaiN här, mod i Övriga droger, Opiater & Opioider, Centralstimulantia, och Drogakuten. Försöker hålla mig i nivå med användarna i "mina" forum, känner några av dem som hänger där (och även i andra forum) IRL och gör inte så mycket väsen av mig kanske, ogillar konflikter.

Raderar en del OT-inlägg, försöker att ha en dialog med användaren i fråga om regelbrott av mindre karaktär begås, kanske en uppmaning att skärpa till sig, funkar mycket bra enligt min erfarenhet. Sedan har vi ju alla våra bättre och sämre dagar, men jag tror man får leta ganska mycket för att hitta ett "argt" meddelande till någon eller några användare från mig. Minns en gång för kanske 4 månader sedan då några hade gått så mycket OT som det bara gick och då röt jag till åt dem lite och bad sen om ursäkt för mitt utbrott. Men som sagt, vi har ett regelverk att följa och jag följer det såsom jag tolkar det. Tror de flesta av oss tolkar det på samma sätt omän vi tillämpar det olika.

Må väl
GaiN

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in