2024-09-23, 10:23
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag är benägen att hålla med dig. Samtidigt är han typ aldrig hemma… de har kanske ett öppet förhållande? Gifta för barnets skull? Vad älskar man mest? Jo, det man ser varje dag…

Jag tror att Niva får ut annat av de där resorna - han har tidigare sagt i sin podd att hans fru är totalt ointresserad av fotboll, vilket måste vara tungt för honom eftersom det är det han tänker på varje dag... att då aldrig kunna snacka om det med sin fru måste vara astråkigt.

Att han har en radarpartner som han åker runt med nu och kollar på matcher, det kanske får honom på gott humör att ha en tjej vid sin sida som är väldigt intresserad av fotboll så han kan snacka av sig lite.

Jag förstår faktiskt inte hur man kan gifta sig med någon som inte iaf är lite intresserad av ens huvudpassion. Vad snackar man om hemma då? Om jag går utifrån mig själv, jag vill diskutera mina passioner och hobbys varenda dag... om det var som att prata med en vägg så hade jag inte varit intresserad av den personen tror jag.
Citera
2024-09-27, 21:08
Medlem
Brmcs avatar
Vet inte hur mycket skvaller det är men han var med i moshen på abinandas återförening. Han skötte sig bra!
Citera
2024-10-19, 01:04
Medlem
Erik Niva känns mer och mer out of date med sin journalistik. Hans resor som kablas ut på Aftonblaskan är så löjliga att man skäms. Han skriver om platser på ett sätt som om han vore den första människan på jorden som råkar se ett derby i Buenos Aires. Som sunkig backpacker besökte jag dessa derbyn för 15 år sedan. Det är långt ifrån unikt och nej, stämningen är inte alls så otroligt bra som han (eller Aftonblaskan) basunerar ut med ADHD-versaler. Det är bra! Inget snack om saken, men har du besökt ett derby i Sthlm så är det helt ok men inte mer. Erik Niva känns barnslig för sin ålder, jag hade förstått om han blev uppspelt på sättet han blir vid 25 års ålder, men han är en medelåldersgubbe som tycker det är "coolt" att springa runt som en dum turist på turistmatcher i Argentina (senast). Jag hade hellre sett han ha lite fantasi och faktiskt besöka någon plats som inte är så vanlig. Sök upp ett lag i lägre serier, skriv på ett seriöst sätt och lägg ner alla dessa ADHD-versaler och att ALLT ÄR SÅ JÄVLA EPISKT SÅ NU DÖR VI. GAHHH.
Senast redigerad av Foden 2024-10-19 kl. 01:07.
Citera
2024-10-19, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Erik Niva känns mer och mer out of date med sin journalistik. Hans resor som kablas ut på Aftonblaskan är så löjliga att man skäms. Han skriver om platser på ett sätt som om han vore den första människan på jorden som råkar se ett derby i Buenos Aires. Som sunkig backpacker besökte jag dessa derbyn för 15 år sedan. Det är långt ifrån unikt och nej, stämningen är inte alls så otroligt bra som han (eller Aftonblaskan) basunerar ut med ADHD-versaler. Det är bra! Inget snack om saken, men har du besökt ett derby i Sthlm så är det helt ok men inte mer. Erik Niva känns barnslig för sin ålder, jag hade förstått om han blev uppspelt på sättet han blir vid 25 års ålder, men han är en medelåldersgubbe som tycker det är "coolt" att springa runt som en dum turist på turistmatcher i Argentina (senast). Jag hade hellre sett han ha lite fantasi och faktiskt besöka någon plats som inte är så vanlig. Sök upp ett lag i lägre serier, skriv på ett seriöst sätt och lägg ner alla dessa ADHD-versaler och att ALLT ÄR SÅ JÄVLA EPISKT SÅ NU DÖR VI. GAHHH.

Det handlar ju inte om vem som varit först någonstans, utan om vem som kan formulera sig och det kan Erik Niva och det kan inte du.
Citera
2024-10-25, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Det handlar ju inte om vem som varit först någonstans, utan om vem som kan formulera sig och det kan Erik Niva och det kan inte du.

Varken du eller jag kan formulera oss som Erik Niva. Inget konstigt i det, vi pratar om en hyllad journalist. Du missar poängen med mitt inlägg.
Citera
2024-10-25, 22:34
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:

Hans genuina glädje över att få uppleva allt det där på resorna så jävla likeable!
All respekt till honom för all kärlek till sporten som han förmedlar. Du däremot förmedlar bara missunnsamhet och bitterhet.
Citera
2024-10-26, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Hans genuina glädje över att få uppleva allt det där på resorna så jävla likeable!
All respekt till honom för all kärlek till sporten som han förmedlar. Du däremot förmedlar bara missunnsamhet och bitterhet.

Det är ju bara läsa denna tråd så ser du att jag inte är ensam om den åsikten. Att du är lättroad och inte ställer högre krav än att en journalist är likeable (bara det löjliga engelska uttryck säger allt) är väl inte förvånande på FB. Kom med kritik som bygger på någon typ av kunskap så tar jag dig på allvar.

Niva har absolut möjlighet att göra saker bra men han måste uppdatera sig. Det är inte speciellt spännande att 2024 läsa om hans semesterresor till arenor som väldigt många turister besöker. Jag vill hellre se en arena dit ingen tar sig till eller knappt känner till. Det vet jag att han kan!
Citera
2024-10-26, 20:44
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Det är ju bara läsa denna tråd så ser du att jag inte är ensam om den åsikten. Att du är lättroad och inte ställer högre krav än att en journalist är likeable (bara det löjliga engelska uttryck säger allt) är väl inte förvånande på FB. Kom med kritik som bygger på någon typ av kunskap så tar jag dig på allvar.

Niva har absolut möjlighet att göra saker bra men han måste uppdatera sig. Det är inte speciellt spännande att 2024 läsa om hans semesterresor till arenor som väldigt många turister besöker. Jag vill hellre se en arena dit ingen tar sig till eller knappt känner till. Det vet jag att han kan!

Om jag vore lättroad så hade jag läst något Ekwall skriver istället. Att kalla någon som gillar Niva för lättroad va det dummaste jag hört. Finns ingen annan som kan väva samman fotbollen med vad den faktiskt betyder för folk eller vad den har för påverkan på politik eller vad som helst egentligen.
Har möjlighet att göra bra saker? Han har vunnit en massa priser som folket röstat fram och skrivit många böcker med innehåll som ingen annan varit i närheten av i det här landet iaf. Han blev framröstad 11 år i rad som Sveriges bästa sportjournalist av folket! Alltså du o jag. Jag har iaf läst allt han skrivit.
Kom med kritik som bygger på någon typ av kunskap så tar jag dig på allvar.
Citera
2024-10-26, 22:04
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:

....Hur kan du tro att det är han som väljer vilka arenor han ska till? Han har en arbetsgivare som lever på klick och därför bestämmer de vart han ska.
Kom med kritik som bygger på någon typ av kunskap så tar jag dig på allvar.
Citera
2024-11-29, 20:33
Medlem
Haha, P3 Morgonpasset idag. Erik och David tar nog en öl ikväll och pratar belgisk fotboll. : )
Citera
2024-11-29, 21:12
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Han var riktigt bra när han kom fram för då var det något nytt i sportjournalistiken. Han är bra ännu men lite som du är inne på så har han inte utvecklats ett dugg utan stannat som när han var ung och nyfiken och det tillför inte så mycket idag som det gjorde då i början på 2000-talet
Citera
2024-11-29, 21:15
Är han intresserad av fotboll överhuvudtaget eller bara det runtomkring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in