2024-04-04, 19:20
Medlem
PingPongZongs avatar
Hatat den där sedan han var med i Farmen. Då var han väl för de flesta okänd. Han låtsades vara vegan. Det var ju den tiden då det fortfarande fanns militanta veganer. Och helvete vad han tilläts jävlas med folk. Tillät inte dom andra och äta animaliskt. Till sist fick han ju ge sig. För helvete, ditt efterblivna as. Farmen är ju en dokusåpa som man skulle leva som man gjorde för 100år sedan. Den där jäveln skulle tvingas leva på en farm på vintern och försöka överleva på snö.

Tur för deltagarna att dom hade en "ung" Gutta. Kom med grisarna. Beskrev slakt. "Sätter geväret bakom örat. Pang. Och det är mat. Så enkelt är det."
Senast redigerad av PingPongZong 2024-04-04 kl. 19:40.
Citera
2024-04-18, 23:29
Medlem
Jofs avatar
Varför pratar han så konstigt? Låter inte riktigt som norrländska i mina öron.
Han är ful som stryk, älskar att hålla monologer, men vet mycket om fotboll.
Oattraktiv figur, tycker jag. Kan inte tro att hans snygga kollega tar i honom med tång. ?
Citera
2024-04-19, 09:03
Medlem
Jofs avatar
Googlat om Niva. I tråden här skriver nån - elakt, att han är ett lappdjävul. En annan om mongolskt utseende.
Men inga fakta.
I en seriös beskrivning av honom skriver en parentetiskt: ”samebakgrund” ! Inget mer.
Men tydligen är han same, på mödernet eller fädernet, eller från båda sidorna.

Han utseende är samiskt. Namnet liknar en del samiska efternamn.

Men det kanske han inte vill prata om och något andra inte nämner.
Skambelagt?

Det kan förklara hans speciella sätt att prata också. Hans självgodhet också?

Utpräglad Besserwisser. Vill absolut visa att han vet. Blir lite plågsamt för åhörare.

Var antagligen mobbad i skolan. Och vill nu ge igen så ofta han
får chansen.
Noll självinsikt. Renons på äkta humor.

Sammanfattningsvis:
En tvättäkta neurotiker 🥴.
Citera
2024-04-21, 11:42
Medlem
Jofs avatar
Kan Erik Niva tala samiska?
Det hade varit intressant att höra i så fall. Hans speciella svenska uttal kanske härrör från det språket?
Senast redigerad av Jof 2024-04-21 kl. 11:48.
Citera
2024-04-21, 14:28
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Kan Erik Niva tala samiska?
Det hade varit intressant att höra i så fall. Hans speciella svenska uttal kanske härrör från det språket?

Ungefär lika troligt som att Jesper Rönndahl eller annan random skåning pratar arabiska bara för att de bor i samma del av landet
Citera
2024-04-21, 15:31
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Ungefr lika troligt som att Jesper Rönndahl eller annan random skåning pratar arabiska bara för att de bor i samma del av landet
Hela släkten Niva kommer från sametrakter. Som Kautokeino.
Citera
2024-04-21, 16:52
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hela släkten Niva kommer från sametrakter. Som Kautokeino.

Nej det gör de verkligen inte
Citera
2024-04-22, 06:01
Medlem
Jofs avatar
Och igår i SvD fick han flera helsidor. Andefattiga sådan. Framkommer att han är fotbollsintresserad. 🤨

Jag tycker han är mest intresserad av att höra sin egen (malande) röst. 🥴
Senast redigerad av Jof 2024-04-22 kl. 07:01.
Citera
2024-04-24, 17:47
Medlem
Guzs avatar
Grymt fotbollskunnig (nu avser jag kringfakta, inte taktik) och plus för Spurs-fanskapet.

Sedan är det en annan sak att jag personligen överlag tröttnat lite på (över?)dramatiserat och kulturessäaktigt ältande av t.ex. sociala och politiska bakgrundsfaktorer i fotbollen. Var och en med sitt, förstås, men ibland känns stuket nästan lite gymnasialt.

Fast egentligen kan jag älska det också. Jag pendlar.
Senast redigerad av Guz 2024-04-24 kl. 18:25.
Citera
2024-09-08, 23:28
Medlem
Botkyrka-babes avatar
Han är en tönt.
Shit vad han spände sig ikväll på tv, när Jon Dahl Tommason kom.
Pinsam ”intervju” när han bara dillade om Hugo Larsson.
Citera
2024-09-23, 09:49
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Jag kan förstå teorierna om att han har ihop det med Nordström - men det är ändå låg sannolikhet på det.

I sådant fall så är han ju en manipulatör och lögnare av rang nu i flera år. Tror ni han kommer hem till sin fru och sitt barn med god min och bara bluffar sig igenom vad han varit med om på sina resor? Jag tror att ifall det hänt någon gång så skulle han vilja ställa in de där fotbollsresorna eller så hade hans fru skiljt sig.

Ingenting är omöjligt, men att någon med Nivas moral skulle grundlura sin fru på det sättet, utan att känna minsta skam över det hela... ni kan tro vad ni vill men jag värderar det under 5% sannolikhet.
Citera
2024-09-23, 10:14
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Jag kan förstå teorierna om att han har ihop det med Nordström - men det är ändå låg sannolikhet på det.

I sådant fall så är han ju en manipulatör och lögnare av rang nu i flera år. Tror ni han kommer hem till sin fru och sitt barn med god min och bara bluffar sig igenom vad han varit med om på sina resor? Jag tror att ifall det hänt någon gång så skulle han vilja ställa in de där fotbollsresorna eller så hade hans fru skiljt sig.

Ingenting är omöjligt, men att någon med Nivas moral skulle grundlura sin fru på det sättet, utan att känna minsta skam över det hela... ni kan tro vad ni vill men jag värderar det under 5% sannolikhet.
Jag är benägen att hålla med dig. Samtidigt är han typ aldrig hemma… de har kanske ett öppet förhållande? Gifta för barnets skull? Vad älskar man mest? Jo, det man ser varje dag…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in