2006-12-10, 14:58
Medlem
RVDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoou
vad rekomenderar ni mig att köra med för kosttillskot för att öka i vikt och muskelmassa.[/i]

Gainer (i samband med träning).

Inget fel med att köra kreatin också, men jag tror inte du kommer att märka så stor skillnad med tanke på att du är nybörjare.
Citera
2006-12-10, 15:06
Medlem
Axons avatar
Citat:
Jag har gymmat en gång i veckan till och från sedan september, helt utan kosttillskot och dylikt. Men nu när jag har köpt halvårskort istället för klippkort till gymmet tänkte jag börja träna lite mer seriöst. Då till min fråga, vad rekomenderar ni mig att köra med för kosttillskot för att öka i vikt och muskelmassa. Funderade att antingen köra med Proteinpulver eller Kreatin, ehh föresten det kanske finns något annat ni kan rekomendera?

För övrigt har jag en ganska finn kroppsform med breda axlar, magrutor och så vidare. Men jag behöver som sagt bara lite mer massa, vad för kosttillskot kan ni då rekomendera?

Hoppas ni förstår vad jag mennar?
Bla bla bla. Lägg upp bild så du kan styrka dina påståenden.

Ät mat och träna hårt, det räcker för dig nu i början.
Citera
2006-12-10, 16:44
Medlem
yoous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Bla bla bla. Lägg upp bild så du kan styrka dina påståenden.

Ät mat och träna hårt, det räcker för dig nu i början.
Har tyvärr ingen kamera hemma Men det jag sa att jag tränat sedan sommarens slut är delvis rätt. Jag tränade innan sommaren också i drygt ett halvår, så jag har bara haft en liten paus under sommaren. Då kanske man inte är nybörjare?

Men, men, jag kan försöka ta en bild med min mobilkamera då
Citera
2006-12-10, 17:08
Medlem
Axons avatar
Citat:
Har tyvärr ingen kamera hemma Men det jag sa att jag tränat sedan sommarens slut är delvis rätt. Jag tränade innan sommaren också i drygt ett halvår, så jag har bara haft en liten paus under sommaren. Då kanske man inte är nybörjare?

Men, men, jag kan försöka ta en bild med min mobilkamera då
Japp ta en bild ( de borde egentligen alla på FB göra så man vet om dom bara snackar )
Citera
2006-12-10, 19:42
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Japp ta en bild ( de borde egentligen alla på FB göra så man vet om dom bara snackar )
Minns jag inte helt fel var det enda man läste i varannan tråd att någon liten smygbög ville ha bilder på dig, för att ha något mustigt att dra i slangstumpen till

Som tur är finns det väl färre smygisar som tänder på min kropp formad utav: äkta styrketräning, sjukt hög egenproduktion utav testosteron öl, kosken och ett ständigt jävla intag utav energi

Nämen till saken. Allt är relativt, 90 % av dem på forumet tycker att de är vältränade. Jag hade väl kanske sagt att 90 promille är rimligt tränade för att vara någorlunda nöjda med sig själve efter mina kriterier.
Så låt folk leva i sin egna lilla värld, annars kommer fan prozac konsumsitionen explodera
Citera
2006-12-10, 20:12
Medlem
Det beror ju på vad du äter för mat.
Om du får i dig bra med proteiner via kosten (ca ett kilo per kroppsvikt) så rekommenderar jag att du börjar med kreatin. Slopa uppladdningsfasen och ät i typ 2 månadersperioder med pauser emellan.
Det står en standarddosering på förpackningen.
Twinlab har bra produkter.
Citera
2006-12-10, 20:17
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrolllisen
Det beror ju på vad du äter för mat.
Om du får i dig bra med proteiner via kosten (ca ett kilo per kroppsvikt) så rekommenderar jag att du börjar med kreatin. Slopa uppladdningsfasen och ät i typ 2 månadersperioder med pauser emellan.
Det står en standarddosering på förpackningen.
Twinlab har bra produkter.
"(ca ett kilo per kroppsvikt)"
HAhaah, jaså det var en speciellt rekomendation det där.

Skulle man försöka tolka det där blir det i princip att oavsett vad man väger ska man ta ett kilo kreatin
Citera
2006-12-10, 20:24
Medlem
puberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi
"(ca ett kilo per kroppsvikt)"
HAhaah, jaså det var en speciellt rekomendation det där.

Skulle man försöka tolka det där blir det i princip att oavsett vad man väger ska man ta ett kilo kreatin

Nää... om man är riktigt fet och väger två normala kroppsvikter så behöver man minsann två kg
Citera
2006-12-10, 22:01
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubert
Nää... om man är riktigt fet och väger två normala kroppsvikter så behöver man minsann två kg
Ah, fasen vad urblåst jag är. Joförfan, en riktig mustig snubbe behöver helt klart 2 kg kreatin för att få någon effekt överhuvudtaget.
Det jobbigaste är fan allt jävla blandande. Får fan hälla i 4 paket a la 500 g i badkaret och sen sitta och dricka hela jävla natten, känner mig riktigt klen, men framemot morgontimmarna så då jävlar har man fått i sig allt.

P.S Jävligt mysigt att bada i det samtidigt, ger en hel del mineraler och liknande som återvinns ifrån svetten
Citera
2010-06-14, 18:44
Bannlyst
Nu var det 4 år sedan. Så tekniken har gått framåt.

Om man vill bli som han. Vad ska man ta då som är bra?
http://cdn.buzznet.com/media-cdn/jj1/headlines/2009/09/talyor-lautner-washboard-abs.jpg

Jag ska träna och vill att min träning ska vara effektiv.
Citera
2010-06-14, 18:50
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfH
Nu var det 4 år sedan. Så tekniken har gått framåt.

Om man vill bli som han. Vad ska man ta då som är bra?
http://cdn.buzznet.com/media-cdn/jj1/headlines/2009/09/talyor-lautner-washboard-abs.jpg

Jag ska träna och vill att min träning ska vara effektiv.
Du har redan fått svar! Sök och läs. Ät mat, träna tungt, vila!
Citera
2010-06-14, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du har redan fått svar! Sök och läs. Ät mat, träna tungt, vila!

Tänkte att om man tränar 8-12 rep så utvecklar man volym. Det kan man göra tills man känner att man är stor nog. Sen kan man träna 12-20 rep. Du utvecklar man uthållighet samt får fram formera.

Men kreatin så kan man ju ta tyngre vikter. Sen är det bara att äta mycket så man orkar.

Men då finns det en hake. Proteinpulver är ju allt musklerna behöver.

Nu känner jag mej lite förvirrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in