2006-12-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoou
Det jag vill uppnå med min träning är framförallt styrka, dvs massa. Vad för produkter kan ni då rekomendera? Är Whey-80 bra? Såg också att gymgrossisten hade julerbrudanden, tittade lite extra på Dalbladspaketet (halva priset), är det något att ha? Eller vad säger ni?

http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=&funk=visa_artikel&artgrp=2&ar tnr=SET01DEC&limit=000&extra=kampanj&varumarke=&bt g=&visa=1-36&Sort=Beskr&Visn=Std2&Kampanj_ID=20

Dalblads är bra skit. testa äpple/kanel om du tycker om äppelkaka
Citera
2006-12-09, 19:28
Medlem
spudwishs avatar
Måste du välja så ta kreatin. Ingen människa som äter mycket behöver extra protein. Damn corporations...
Citera
2006-12-09, 19:36
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Måste du välja så ta kreatin. Ingen människa som äter mycket behöver extra protein. Damn corporations...

jag behöver extra protein å kolhydrater i form av gainer efter ett gympass.. visst är det bättre att äta på en gång efter ett gympass.. men eftersom jag har 40 min promenad hem från gymmet så sitter det riktigt bra med lite kosttillskott för att sedan käka middagen då jag kommer hem..
Citera
2006-12-09, 19:38
Medlem
Citat:

Där har du fel.

Martin Kjellström behöver extra protein. Tror inte han skulle orka trycka i sig all man han skulle behöva äta annars
Citera
2006-12-09, 19:49
Medlem
yoous avatar
Så jag ska alltså köra med Proteinpulver? Vad är då bäst att köra med Whey-80 eller Dalblads?

Därför jag vill som sagt gå upp i vikt i form av muskelmassa, då är väll Proteinpulver bäst? Eller ska jag köra med något annat?
Citera
2006-12-09, 20:53
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeBoy
jag behöver extra protein å kolhydrater i form av gainer efter ett gympass.. visst är det bättre att äta på en gång efter ett gympass.. men eftersom jag har 40 min promenad hem från gymmet så sitter det riktigt bra med lite kosttillskott för att sedan käka middagen då jag kommer hem..

Jag använder också gainer, anser inte det vara samma sak som att supplementera med tonvis protein. Får man inte i sig nog med protein från mat resten av dan, då äter man väldigt dåligt. Jag får i mig 3ggr min vikt i antal gram protein utan att lägga nån som helst extra uppmärksamhet på protein. Protein är den makronutrient som behöver minst uppmärksamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Razer
Martin Kjellström behöver extra protein. Tror inte han skulle orka trycka i sig all man han skulle behöva äta annars

Läste i Body att han käkade 1kg protein under sin deff. Vad väger han deffad, 140kg? Så visst, om man tror att man nånsin behöver mer än sju gånger sin vikt i antal gram protein, vare sig det är under deff eller bulk, då behöver man säkert pulver, men eftersom ingen frisk människa behöver så mycket protein så är det fullt onödigt. Att Kjellström eller nån annan byggare är stor betyder inte att de gör allting rätt. Äter Kjellström 1kg protein om dan gör han fel.
Citera
2006-12-09, 21:18
Medlem
Princans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeBoy
du princan tänkte på en grej angående kreatin.. när man kör en kreatinkur i 10 veckor... hur långt uppehåll skall man ha sen tills man ska börja med nästa kur ?
Tror det ligger på ca två veckor.
Citera
2006-12-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoou
Så jag ska alltså köra med Proteinpulver? Vad är då bäst att köra med Whey-80 eller Dalblads?

Därför jag vill som sagt gå upp i vikt i form av muskelmassa, då är väll Proteinpulver bäst? Eller ska jag köra med något annat?

Dalblads lägger jag mina pengar på bäst smak och konsistens
Citera
2006-12-09, 22:18
Medlem
Citat:
Jag använder också gainer, anser inte det vara samma sak som att supplementera med tonvis protein. Får man inte i sig nog med protein från mat resten av dan, då äter man väldigt dåligt. Jag får i mig 3ggr min vikt i antal gram protein utan att lägga nån som helst extra uppmärksamhet på protein. Protein är den makronutrient som behöver minst uppmärksamhet.

Läste i Body att han käkade 1kg protein under sin deff. Vad väger han deffad, 140kg? Så visst, om man tror att man nånsin behöver mer än sju gånger sin vikt i antal gram protein, vare sig det är under deff eller bulk, då behöver man säkert pulver, men eftersom ingen frisk människa behöver så mycket protein så är det fullt onödigt. Att Kjellström eller nån annan byggare är stor betyder inte att de gör allting rätt. Äter Kjellström 1kg protein om dan gör han fel.

Nåt gör han iaf rätt när han ser ut så där
Citera
2006-12-09, 22:23
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razer
Nåt gör han iaf rätt när han ser ut så där

Absolut; han har bra gener, tränar hårt och konsekvent, och äter som en häst. Är fullständigt övertygad om att han och andra som går på bluffdieter som "The Zone" och liknande skulle bli ännu bättre om det bytte ut en del av proteinet mot kolhydrater. Med reservation för extremt långa och därmed tyngre byggare finns det ingen som väger mer än 150kg deffad. Dessa kanske skulle kunna rättfärdiga ett intag på 500g protein om dan, men även det är i överkant, även för deff.
Citera
2006-12-10, 02:19
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Princan
Tror det ligger på ca två veckor.

okay tack så mycket
Citera
2006-12-10, 02:53
Medlem
snaskas avatar