2012-08-13, 20:31
Medlem
User1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiocfaidhArLa
Jag letar efter en svensk TV-serie, tror den är minst fem år gammal. Den handlade om en polis(eller detektiv, eller liknande) som upptäckte en nazistgrupp vid namn SV, Sveriges Väl, eller något liknande. Det var en tjej med, som senare visade sig vara nazist om jag minns rätt. Jag minns även att han bodde på ett vandrarhem eller hotell med en mycket sur ägarinna.

Det är typ allt jag minns, haha. Inte så mycket att gå på, ledsen, men jag minns att jag följde den med föräldrarna hemma hos mormor, och att den var väldigt bra, skulle gärna vilja se den igen om någon känner igen den.
Mosarvet kanske? Vet inte, en svensk nazist serie jag kom och tänka på :P
Citera
2012-08-14, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av incomp
Vad hette programmet på Kanal 5 som sände fotboll på vardagar/helger, åren ca 1997-2003?
Vad hette den manlige programledaren för samma program?

Har snurrat fast....kommer inte på....

Svarar mig själv.
Ola Finell, SuperFemman.
Citera
2012-08-14, 21:51
Medlem
Hej!

Söker efter ett program som gick för något år sedan på femman eller trean, tror jag, det känns iaf som ett program för någon av deras kanaler. Kanske 6an. De driver med folk på stan, det är vad det går ut på.

Hur som helst, det enda jag kommer ihåg ifrån ett avsnitt, för de var i övrigt ganska mediokra avsnitt, där de är i en galleria och spärrar av för att bygga med lego som om det vore en arbetsplats, i samma avsnitt lurar de även en kvinna att sätta sig i en konstig stol för att få typ massage och sen är det någon rolig skylt bredvid. Någon som vet vad detta program heter, stör mig att jag inte kommer på det.
Citera
2012-08-14, 23:21
Medlem
User1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajdi
Hej!

Söker efter ett program som gick för något år sedan på femman eller trean, tror jag, det känns iaf som ett program för någon av deras kanaler. Kanske 6an. De driver med folk på stan, det är vad det går ut på.

Hur som helst, det enda jag kommer ihåg ifrån ett avsnitt, för de var i övrigt ganska mediokra avsnitt, där de är i en galleria och spärrar av för att bygga med lego som om det vore en arbetsplats, i samma avsnitt lurar de även en kvinna att sätta sig i en konstig stol för att få typ massage och sen är det någon rolig skylt bredvid. Någon som vet vad detta program heter, stör mig att jag inte kommer på det.
Ballar av stål?
Nu blåser vi Sverige?
Citera
2012-08-16, 22:18
Medlem
Wzzys avatar
Tror jag ska posta här, men är inte säker. I alla fall så söker jag en tecknad serie (tror jag) där en av personerna i serien har ett huvud med flera olika ansikten(personligheter) som han kunde snurra mellan lite då och då.
Citera
2012-08-16, 23:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajdi
Hej!

Om det inte var svenskt som exemplen ovan visades även Just For Laughs rätt flitigt ett tag. Sådana skämt där också. Tror dock det var på SVT.
Citera
2012-08-17, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1337
Ballar av stål?
Nu blåser vi Sverige?

Thank´s.
Citera
2012-08-17, 22:37
Medlem
will84s avatar
Söker namnet på ett tv-program.

Förut sände dem ett program på MTV där det var t.ex en tjej som skulle träffa 5 killar.
Varje kille fick pengar för så länge som han klara att att vara med tjejen utan att hon sa att han skulle dra typ.

vad heter detta?
Citera
2012-08-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
Tror jag ska posta här, men är inte säker. I alla fall så söker jag en tecknad serie (tror jag) där en av personerna i serien har ett huvud med flera olika ansikten(personligheter) som han kunde snurra mellan lite då och då.
Vilken typ av tecknad TV-serie? Det påminner om en av figurerna i He-man.
Ari
Citera
2012-08-18, 00:51
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will84
Söker namnet på ett tv-program.

Förut sände dem ett program på MTV där det var t.ex en tjej som skulle träffa 5 killar.
Varje kille fick pengar för så länge som han klara att att vara med tjejen utan att hon sa att han skulle dra typ.

vad heter detta?

Next.
Citera
2012-08-18, 15:08
Medlem
Kommer ihåg en teknad serie som gick på 3an i slutet av 90 talet. Jag tror det handlade om en prinsessa som höll på med hästar, tror det var under ryska revulotionen.

Någon som har en ide?
Citera
2012-08-19, 00:24
Medlem
Von Drakes avatar
Hej alla,
Jag söker en engelsk polisserie som gick på tv nån gång 73-75... den hette här (i Sverige) Brottsplats London. Vinjettern var stillblider och den kommissarien det handlande om körde en Ford Granada. I vinjetten visades denna bil ett antal tillfällen och sedan blev det stämplat "Brottsplats" på snedden och sedan stämplat "London".
Serien påminde lite om den tyska serien Derrick, det var rätt hårda poliser. Någon som minns eller som vet vad originalet hette?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in