Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-02, 02:04
Medlem
MartinStLouiss avatar
Söker en engelsk tv-serie som visades under ett sommarlovsprogram för säkert 20 år sen nu. Det handlade om en bror och en syster som bor med sin farmor, och det visar sig sedan att barnen är utomjordingar (fastän de ser ut som människor).

Någon som känner igen?
Citera
2014-04-02, 22:05
Medlem
jucklozs avatar
Ja det måste vara Emmerdale farm.

http://image2.findagrave.com/photos/2012/322/21424528_135328081602.jpg
Citera
2014-04-05, 18:00
Medlem
JaneMarples avatar
Söker en serie från 60-talet. Varje avsnitt avslutades med en berättarröst som sa ungefär: "I New York finns tio miljoner öden. Detta var ett av dem" ( eller möjligen inleddes varje avsnitt så).
Det var en dramaserie som ibland kunde dra åt kriminalseriehållet men inte alltid. Den gick i svensk TV samtidigt med Hitchcock, tror jag.
Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2014-04-07, 09:19
Medlem
JoKarNs avatar
Söker en tv serie jag tror hade säsongstart under 2014. Det är två tjejer och två killar som gör porrfilm. Det handlar asså om porrfilms inspelningen. Tror även den sändes på svt1 lr SVT2. Den kanske håller på än?
Citera
2014-04-07, 21:15
Medlem
Nitroblazes avatar
Söker en dokumentär!

Jag tror jag såg denna på dox. Men då det inte finnas nåt bättre arkiv på alla dox doku. hitta jag den inte.

Den handlar om ett folk, en stad där äldre män samlas för att lyssna på kassettband som får dom till att lipa. Stans enda homofila som själ blommor från gravsten på kyrkogården.

Det är inte så mycket mer jag kommer i håg.
Men om nån vet vad den heter är jag tacksam!
Citera
2014-04-07, 21:57
Medlem
JoKarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoKarN
Söker en tv serie jag tror hade säsongstart under 2014. Det är två tjejer och två killar som gör porrfilm. Det handlar asså om porrfilms inspelningen. Tror även den sändes på svt1 lr SVT2. Den kanske håller på än?
Svenska är den på bör tilläggas.
Citera
2014-04-07, 22:00
Medlem
Söker en miniserie som gick på 3an om jag minns rätt. Handlade om en grupp forskare som dyker ner med en ubåt för att undersöka något, minns inte riktigt vad. På djupet finner dem en rysk ubåt om jag minns rätt and all hell breaks loose.
Citera
2014-04-07, 22:19
Medlem
Spoons79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeljointen
Söker en miniserie som gick på 3an om jag minns rätt. Handlade om en grupp forskare som dyker ner med en ubåt för att undersöka något, minns inte riktigt vad. På djupet finner dem en rysk ubåt om jag minns rätt and all hell breaks loose.

Kanske The deep http://www.imdb.com/title/tt1525182/?ref_=fn_tt_tt_11 ?
Citera
2014-04-08, 00:30
Moderator
NewDeers avatar
Är det nån som vet vad en frågesport för barn hette där alla ungarna svarade på sina favoritämnen, och satt i pulpar som bildade typ en pyramid? De fick olika poäng för hur många rätt inom sitt ämne de hade och de kunde välja andras specialämnen också, tror jag. Mot slutet skulle de svara på så många frågor som möjligt inom sitt ämne.
Citera
2014-04-09, 11:02
Medlem
TheBluesBrothers avatar
Jag letar efter en dokumentär om pingviner i, tror jag, Sydafrika. Kan vara från Bettys Bay eller Simon´s Town....

Den har visats på svensk tv och jag tror det var svt. En ganska humoristisk dokumentär som visade hur pingvinerna invaderade staden och gick in i folks hem...

Har endast hittat en BBC-dokumentär i tre delar men det är inte den jag söker.

Några tips?
Citera
2014-04-09, 21:08
Medlem
Hej alla glada serie-flashbackare... Ja..
Jag vill efterlysa en serie som gick på 80-talet eller 90-talet. Minns ej helt. Därför är jag här..
Varje avsnitt var en saga med en moralisk poäng, det var vuxna människor som var skådespelare, den var amerikansk och sagorna var oftast lite läskiga. Jag tror att den var framtagen för ungdomar.
I början av varje avsnitt så satt det en gammal gubbe i ett typ torn och berättade vad sagan skulle handla om. Den gick på SVT här i Sverige.

Är ooooerhört tacksam för svar!
Citera
2014-04-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marxxx
Hej alla glada serie-flashbackare... Ja..
Jag vill efterlysa en serie som gick på 80-talet eller 90-talet. Minns ej helt. Därför är jag här..
Varje avsnitt var en saga med en moralisk poäng, det var vuxna människor som var skådespelare, den var amerikansk och sagorna var oftast lite läskiga. Jag tror att den var framtagen för ungdomar.
I början av varje avsnitt så satt det en gammal gubbe i ett typ torn och berättade vad sagan skulle handla om. Den gick på SVT här i Sverige.

Är ooooerhört tacksam för svar!
Låter som Jim Hensons The Storyteller, på svenska Sagor för stora barn.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Storyteller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in