2013-10-25, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Låter som Trophy Wife med Malin Åkerman och Bradley Whitford.

Jafan! Sökte på utube och det var det! Tackar så mycket!
Citera
2013-10-29, 18:36
Medlem
Hjälp mig, jag blir snart galen!
Har letat i månader efter en serie jag tittade på som barn på 90-talet, Dubbad på VHS.

Den handlade om en tjej som reste tillbaka i tiden och träffade sina släktingar (2 pojkar, en flicka?) och råkade ut för diverse äventyr och tidsresor. Vet inte säkert vad hon hette men har för mig att det var Jenny nånting. Svart kort hår hade hon. Och de sköt med laserpistoler. Tror att de reste i tiden genom att skjuta med sina laserpistoler på någon form av metallplatta som man hade i en rem runt halsen.

Gud så luddigt det blev men man minns ju bara små detaljer tyvärr. Hoppas någon känner igen serien
Citera
2013-10-29, 20:32
Medlem
sitter och tänker på barnfilmer som jag såg när jag var jätte liten,eller kanske var barn serier tilloch med. och det stör mig så mycket att jag inte kommer ihåg vad dom heter,så tänkte om ni kanske vet

1a tecknad serie om en indianpojke,verkar vara en gammal filmserie,jag minns introt o indian tältar och pojken hade en svart vit häst med gult hår. det är allt jag minns om den

2a är om ett gäng ungdomar, men med en dinosarie också,minns ett avsnitt då dom var på tivoli,mer minns jag inte.

3a är om en sjöjungfru,hon kanske är en prinsessa och hon har gult hår,hon brurkar bli tagen av en sjöhäxa som är lila med grått hår och har en spetsig haka, och hon har två hajar, en hammarhaj och en svärdfisk kanske?

Någon som känner igen dessa som kanske kan ge mig ett namn? måste verkligen veta,det stör mig så mkt när jag inte kommer på vad dom heter!! och alla är rätt gamla iallafall ca 15 år gamla iallafall
Citera
2013-10-29, 21:16
Medlem
uffeoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saaacha
sitter och tänker på barnfilmer som jag såg när jag var jätte liten,eller kanske var barn serier tilloch med. och det stör mig så mycket att jag inte kommer ihåg vad dom heter,så tänkte om ni kanske vet

1a tecknad serie om en indianpojke,verkar vara en gammal filmserie,jag minns introt o indian tältar och pojken hade en svart vit häst med gult hår. det är allt jag minns om den

2a är om ett gäng ungdomar, men med en dinosarie också,minns ett avsnitt då dom var på tivoli,mer minns jag inte.

3a är om en sjöjungfru,hon kanske är en prinsessa och hon har gult hår,hon brurkar bli tagen av en sjöhäxa som är lila med grått hår och har en spetsig haka, och hon har två hajar, en hammarhaj och en svärdfisk kanske?

Någon som känner igen dessa som kanske kan ge mig ett namn? måste verkligen veta,det stör mig så mkt när jag inte kommer på vad dom heter!! och alla är rätt gamla iallafall ca 15 år gamla iallafall

Bör var Denver the last dinosaur.
http://www.youtube.com/watch?v=6RnIUHBvsE4
Citera
2013-10-29, 21:28
Medlem
Cinns avatar
Citat:

Första bör vara Yakari
http://en.wikipedia.org/wiki/Yakari

Sista påminner om någon variant av lilla sjöjungfrun.
Citera
2013-10-30, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
Bör var Denver the last dinosaur.
http://www.youtube.com/watch?v=6RnIUHBvsE4

JAAA
Citera
2013-10-30, 01:06
Medlem
undrar om en till tecknad serie jag kollade på när jag var liten

handlar om en liten pojke som kanske önskade något när en stjärna föll? jag minns inte, men han blev iallafall mindre och mindre och en liten liten dörr döck upp i hans rum som han gick igenom och där kom han till en annan värld, en stor kaninfamilj som odlade fram morötter, och de fanns andra i skogen som ville ha dom som jämt försökte komma åt morötterna.

vad heter den!?
Citera
2013-10-30, 07:53
Medlem
NaughtyNurses avatar
Citat:
undrar om en till tecknad serie jag kollade på när jag var liten

handlar om en liten pojke som kanske önskade något när en stjärna föll? jag minns inte, men han blev iallafall mindre och mindre och en liten liten dörr döck upp i hans rum som han gick igenom och där kom han till en annan värld, en stor kaninfamilj som odlade fram morötter, och de fanns andra i skogen som ville ha dom som jämt försökte komma åt morötterna.

vad heter den!?
Sylvanian Families/Skogsfamiljerna
"Liten... Mindre... Minst!"
Citera
2013-10-30, 11:10
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzie
Hjälp mig, jag blir snart galen!
Har letat i månader efter en serie jag tittade på som barn på 90-talet, Dubbad på VHS.

Den handlade om en tjej som reste tillbaka i tiden och träffade sina släktingar (2 pojkar, en flicka?) och råkade ut för diverse äventyr och tidsresor. Vet inte säkert vad hon hette men har för mig att det var Jenny nånting. Svart kort hår hade hon. Och de sköt med laserpistoler. Tror att de reste i tiden genom att skjuta med sina laserpistoler på någon form av metallplatta som man hade i en rem runt halsen.

Gud så luddigt det blev men man minns ju bara små detaljer tyvärr. Hoppas någon känner igen serien

Flickan från framtiden?
Citera
2013-10-31, 17:06
Medlem
vicecheneys avatar
Hallå FB! Har nu sett färdigt på The Wire, och tycks mig minnas att det gjordes reklam om en liknande serie på SVT för några månader sen, har dock glömt bort titeln...
Serien handlade om en politiker (man) som var borgmästare, eller liknande, i en stor stad i USA (vill minnas Chicago), serien skulle tydligen gå ut på att han var en korrupt ledare och skulle spegla den växande korruptionen i amerikanska samhället. Vill också minnas att mannen var en, för mig, spelad av en relativt okänd skådespelare.
Hoppas någon vet vilken serie jag menar, för själv är detta det enda jag minns.

Peace!
Citera
2013-10-31, 23:20
Medlem
Visst hette tv serien jag letar efter "sos alarm" som gick på tv4 runt 1995 med Bengt Magnusson.

Jag var liten då och var livrädd för det programmet. Programmet hade ett saxofonintro.

Jag vet att jag har sökt efter det förut på youtube och hittat lite klipp, dock hittade jag inte introt som jag ville åt.

Nu hittar jag dock inget på youtube och inte på övriga internet heller, inte med "sos alarm" jag jag minns att programmet hette.
Citera
2013-11-01, 01:54
Medlem
Spoons79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vicecheney
Hallå FB! Har nu sett färdigt på The Wire, och tycks mig minnas att det gjordes reklam om en liknande serie på SVT för några månader sen, har dock glömt bort titeln...
Serien handlade om en politiker (man) som var borgmästare, eller liknande, i en stor stad i USA (vill minnas Chicago), serien skulle tydligen gå ut på att han var en korrupt ledare och skulle spegla den växande korruptionen i amerikanska samhället. Vill också minnas att mannen var en, för mig, spelad av en relativt okänd skådespelare.
Hoppas någon vet vilken serie jag menar, för själv är detta det enda jag minns.

Peace!

Boss http://www.imdb.com/title/tt1833285/?ref_=nm_flmg_prd_2 med Kelsey Grammer, för övrigt känd från skål, Frasier och X-men bland annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in