2011-03-19, 14:57
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Journeyman
Justdet!
Tack!
Denna serie borde väl gå att köpa?
Diggade den enormt, vill se hela skiten för jag missade mycket
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://en.wikipedia.org/wiki/Cubitus ? Drummel på svenska.
YES!
FAN VAD NICE!
Du förtjänar nästan en kyss
Tänkt så det knakar och googlat som ett as utan resultat- visste dock inte vad han hette på engelska!
Tack
Hade för mig att han hette Pommel eller något men Drummel heter han ju!

Stort tack till er båda alltså!
Citera
2011-03-19, 15:36
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Justdet!
Tack!
Denna serie borde väl gå att köpa?
Diggade den enormt, vill se hela skiten för jag missade mycket

YES!
FAN VAD NICE!
Du förtjänar nästan en kyss
Tänkt så det knakar och googlat som ett as utan resultat- visste dock inte vad han hette på engelska!
Tack
Hade för mig att han hette Pommel eller något men Drummel heter han ju!

Stort tack till er båda alltså!

Journeyman ser inte ut att finnas på DVD, tyvärr. Jag gillade den också.

Drummel finns på DVD. CDON har en box för 49:-!
Citera
2011-03-19, 15:51
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Journeyman ser inte ut att finnas på DVD, tyvärr. Jag gillade den också.

Drummel finns på DVD. CDON har en box för 49:-!
Synd på Journeyman, kanske finns torrents istället, får kolla upp det!
Men Drummel var en positiv överraskning
49:- är ju som hittat, kan köpa till mina framtida barn
Tack för hjälpen
Citera
2011-03-19, 16:44
Bannlyst
Söker efter en serie som kretsar kring trafficking och prostitution. Har glömt vad serien heter men det som händer i flera avsnitt är att en liten flicka blir bortrövad av några och flera letar efter henne. Har för mig också att en sida sätts upp för att locka unga kvinnor i hopp om att de ska bli modeller. Sen håller man dom fångna där man använder dom som sexslavar eller liknande.

Iaf en rörande serie, kan ha varit en film också. Tacksam för svar.
Citera
2011-03-19, 16:48
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Söker efter en serie som kretsar kring trafficking och prostitution. Har glömt vad serien heter men det som händer i flera avsnitt är att en liten flicka blir bortrövad av några och flera letar efter henne. Har för mig också att en sida sätts upp för att locka unga kvinnor i hopp om att de ska bli modeller. Sen håller man dom fångna där man använder dom som sexslavar eller liknande.

Iaf en rörande serie, kan ha varit en film också. Tacksam för svar.
Minns denna men kommer inte heller ihåg vad den heter- gissar dock på denna?
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_Trafficking_%28TV_miniseries%29
Citera
2011-03-20, 02:03
Medlem
Jag söker efter det humorprogram som sändes i tv4 för uppåt 7 år sedan när bla Robert Gustavsson med flera sitter i en programutvecklings grupp och förseslår idén om att utveklingsstöra ska montera ihop ikeamöbler på tid..
ringer någon klocka?
Citera
2011-03-20, 14:59
Medlem
stjernes avatar
När jag var liten någon gång i början eller mitten av 90-talet gick det någon sorts barnteater medan man väntade på att Sommarlovsmorgon skulle börja. Själva sagan spelades bara upp som röster och ljud medan det var en stor bild på en klocka som visade hur lång tid det var kvar innan själva Sommarlovsprogrammet började. Det jag minns av sagan var att den handlade om två barn som upptäckte att deras riktiga mamma var någon sorts havsvarelse och som ville förvandla de så att de också skulle leva i havet med henne. Mamman var först snäll men visade sig sen vara otäck och elak. Minns att barnen sen upptäckte att de hade simhud mellan tårna och blev väldigt rädda och att de blev vän med en massa fiskyngel som sedan mamman åt upp. Rätt otäckt när man var liten. Jag har grubblat länge på vad den kan ha hetat. Om den finns på bok eller som kassettband. Känner någon igen sagan?
Citera
2011-03-20, 15:25
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjerne
När jag var liten någon gång i början eller mitten av 90-talet gick det någon sorts barnteater medan man väntade på att Sommarlovsmorgon skulle börja. Själva sagan spelades bara upp som röster och ljud medan det var en stor bild på en klocka som visade hur lång tid det var kvar innan själva Sommarlovsprogrammet började. Det jag minns av sagan var att den handlade om två barn som upptäckte att deras riktiga mamma var någon sorts havsvarelse och som ville förvandla de så att de också skulle leva i havet med henne. Mamman var först snäll men visade sig sen vara otäck och elak. Minns att barnen sen upptäckte att de hade simhud mellan tårna och blev väldigt rädda och att de blev vän med en massa fiskyngel som sedan mamman åt upp. Rätt otäckt när man var liten. Jag har grubblat länge på vad den kan ha hetat. Om den finns på bok eller som kassettband. Känner någon igen sagan?
Tror du får mer hjälp under litteratur här på forumet, klockan känner jag igen för när jag var liten så visades det alltid en klocka innan men det brukade vara musik när jag kollade.
Sagan är troligtvis en nedskriven saga som någon random har berättat och spelat in för att fördriva tiden för ni pajsare som gick upp lite för tidigt
Känner tyvärr inte igen sagoberättelse i samband med svt's klocka
Citera
2011-03-20, 15:53
Medlem
stjernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Tror du får mer hjälp under litteratur här på forumet, klockan känner jag igen för när jag var liten så visades det alltid en klocka innan men det brukade vara musik när jag kollade.
Sagan är troligtvis en nedskriven saga som någon random har berättat och spelat in för att fördriva tiden för ni pajsare som gick upp lite för tidigt
Känner tyvärr inte igen sagoberättelse i samband med svt's klocka

Okej, jag provar där istället då.
Jo jag minns också att det brukade vara musik medan klockan visades, men den här sagan är den enda jag minns.
Citera
2011-03-20, 22:06
Bannlyst
Söker efter en tv-serie som sändes på femman för kanske 4-5 månader sen.

Handlar om några i England, en som pratar i radio (kanske är DJ) och sen en brud som har varit tillsammans med sin pojkvän länge och dom ska gifta sig. Radiopratarna och brudens pojkvän är bästa polare, men han är nära på att förstöra förhållandet då han är kär i sin bästa polares brud och dom ligger ett antal gånger tror jag osv. Radiopratarens syster däremot knullar sin elev har jag för mig.
Rätt så skön serie som sagt, tacksam för svar.
Citera
2011-03-20, 22:57
Medlem
StarOfLifes avatar
Det skall börja en ny serie där man får följa den svenska polisen, någon som vet vad den heter och vilken kanal som kommer att sända den?
Citera
2011-03-21, 00:43
Bannlyst
Söker efter den svenska motsvarigheten till serien Borgen. Handlar om det politiska klimatet i fiktiv form. Har för mig att serien sändes innan nyår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in