Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-06, 13:01
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
För några år sedan gick en svensk sci-fi/actiondrama serie på tv. Den utspelades i den svenska fjällvärlden och om jag minns rätt var det både "UFOs" och specialstyrkor inblandade, nästan lite som en svensk variant av Arkiv X på något vis. Någon som vet namnet på denna serie?

Kan det vara "Zonen",som dom ska släppa på DVD nu?
Citera
2011-01-06, 15:17
Medlem
Racerbyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Kan det vara "Zonen",som dom ska släppa på DVD nu?

Tack för det, det stämmer bra. Kul att den ska komma på DVD!
Citera
2011-01-06, 15:35
Medlem
scroshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
No Signal?

Precis! Tack! Såg att hela fanns att se på SVTplay.se.
Citera
2011-01-06, 16:52
Medlem
Chaos1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend
vad heter den där svenska säsongsstartade serien om "polis,brandkår och ambulans" som började för ett par dagar sedan?

112 tror jag den heter, går på tv4+

söker en serie som gick för ett tag sen som handlade om en brandman som typ såg en gammal vän som hade dött hela tiden. blond kille var huvud personen
Citera
2011-01-06, 19:40
Medlem
afugglass avatar
Hej!

Söker en matlagningsserie som är amerikanskproducerad(tror jag). Det handlar om extrem matlagning, i början av varje avsnitt så var där en kines som avslöjade en ingrediens(eller flera?) som skulle användas vid matlagningen.
Citera
2011-01-06, 21:40
Medlem
TheRockerss avatar
Någon som minns denna Tv serie?

På 90 talet (tror jag det va) gick det en Tv serie som jag är helt övertygad hette Ödets ögonblick på svenska. Serien va amerikansk men jag hittar ingen info om den på imdb eller några bilder eller något om den på Google. Serien handlade om en man som fick reda på att saker skulle hända en dag i förväg innan det skedde.
Citera
2011-01-06, 21:47
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Någon som minns denna Tv serie?

På 90 talet (tror jag det va) gick det en Tv serie som jag är helt övertygad hette Ödets ögonblick på svenska. Serien va amerikansk men jag hittar ingen info om den på imdb eller några bilder eller något om den på Google. Serien handlade om en man som fick reda på att saker skulle hända en dag i förväg innan det skedde.

Hur fick han veta det? Via en morgontidning? Early Edition hette den iaf.
Jag minns inte svenska titeln.
Citera
2011-01-06, 22:00
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Hur fick han veta det? Via en morgontidning? Early Edition hette den iaf.
Jag minns inte svenska titeln.

Jag letade upp Early Edition på imdb och såg att det inte va den serien trots allt. Den jag letar efter va mer åt Arkiv X hållet. Jag tror huvudpersonen hade vart med om nån olycka som gjorde att han såg vissa händelser innan dom skedde. Jag minns klart och tydligt hur han såg ut men har inte sett honom i några mer serier eller filmer.

EDIT: Jag tror han jobbade som en frilansande fotograf i serien om jag minns rätt
Senast redigerad av TheRockers 2011-01-06 kl. 22:08.
Citera
2011-01-06, 22:14
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Jag letade upp Early Edition på imdb och såg att det inte va den serien trots allt. Den jag letar efter va mer åt Arkiv X hållet. Jag tror huvudpersonen hade vart med om nån olycka som gjorde att han såg vissa händelser innan dom skedde. Jag minns klart och tydligt hur han såg ut men har inte sett honom i några mer serier eller filmer.

EDIT: Jag tror han jobbade som en frilansande fotograf i serien om jag minns rätt

Dead Zone?
Citera
2011-01-06, 22:20
Medlem
Vet någon vad det brittiska inredningsprogrammet heter som gick på kanal 9 i somras?
Med den heta milfen som programledare, där dom renoverade och inrede brittiska familjers hus?
Dom var tvungna att inreda det på 1h lr va det var.

Tacksam för svar!
Citera
2011-01-07, 01:55
Medlem
slads avatar
Söker namnet på något slags Robinsonliknande program som gick för ca 8 år sedan.
Dom tävlade med ryggsäckar på ryggarna och skulle ta sig först till saker. Tävlade bl a i orientering i skogarna, klättrade i berg, skulle ta sig igenom vattenmassor etc. Tror dom tävlade två och två. Har för mig att det var en svensk serie? Någon som vet?
Citera
2011-01-07, 08:36
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Dead Zone?

Nej, tyvärr inte den heller Är bombsäker på att den svenska titeln va Ödets Ögonblick men då borde jag ju ha hittat den på imdb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in