2010-07-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Är det denna?
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/ShokojoSera

Isåfall hade jag fel om rätt mycket, hon var inte blond och hade ingen blå klänning. Speldosan hittar jag inte på youtube, men en docka har hon med isåfall.

Eller blandar jag ihop. Kommer fasen inte ihåg nått av serien känner jag nu
Nope, hon var blond och hade blå klänning som jag minns det också!
Citera
2010-07-14, 23:19
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Fasen, jag vet precis vilket du tänker på, men jag lyckas inte heller hitta det .

Tror Anders Lundin (?) stod och pratade framför kameran och plötsligt fick han syn på nått långt och vitt som "slingrade" sej iväg. Han började följa det och kom till slut fram till nån snubbe som satt i en stol eller nått. Och det var då hans naglar han hade följt.

Sen va han typ rädd för att klippa naglarna, och därför skulle han få hjälp med det, och som du sa så fick man se hur han klippte dom samtidigt som han sa "Snipp, snapp" eller nått sånt .

Sen typ i slutet fick man se snubben som hade haft dom långa naglarna, hålla upp sin hand och visa sina nyklippta naglar .

Men var fa-an hittar man det klippet?

Oh ja, minnena kommer till mig när du beskriver det. Precis så var det.
Jag vill även minnas att den stackars killen var väldigt tacksam efter att ha fått naglarna stympade tillslut.
Dock var det där musik-klippet åtminstone ett barns stora skräck (läs:mitt )

Men tusan. Nånstans måste man ju kunna finna på det... Det är ju internet, det här. Här finns allt. ^^
Citera
2010-07-15, 02:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Dokumentärer som visar vad som händer om människan skulle försvinna?
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
https://www.flashback.org/p23163872#p23163872
Ska finnas 1 kanske 2 dokumentärer till på samma tema, känner inte till namnet på dom?
Citera
2010-07-15, 04:23
Medlem
Zwerchstands avatar
Njæ, under titeln Life After People gives både dokumentärfilm (2008) & avspunnen -serie (2009), och wikilooki nämner för TV, utöver Aftermath: Population Zero även The Future Is Wild (2002), men där ligger människans försvinnande inte i egentligt fokus.
Citera
2010-07-15, 11:24
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --linnea--
Hej!

Jag söker ett Bolibompa-klipp från när jag var liten.

Det var en musiksnutt i stil med "Känsliga bitar". Det var någon som hade fått jättelånga naglar och sedan var det någon doktor (?) som klippte av långa vita, slapa serpentiner (?) med sax, samtidigt som han exhalterat sa "snipp!", "snapp!"

Vore väldigt glad om någon kunde säga namn, så man kan hitta den på youtube igen, så jag får se den igen i terapeuftiskt syfte.
Det var ett sådant där bolibompa-klipp som verkligen förstörde ett barns psyke.

Det är alltså nåt med Lundin och Lars in de Betou?

Nåt sånt här
http://www.youtube.com/watch?v=3iUmE9Vt1Qk&feature=PlayList&p=C1571C2C6A4 F2533&playnext_from=PL&playnext=1&index=21
Citera
2010-07-15, 18:47
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Efterlyser två serier.

1: Handlar om en flicka i Australien tror jag, hon hittar en magisk spegel som hon vinklar i en speciell vinkel och då öppnar sig en port bakåt i tiden.

2: Troligen en Polsk serie som gick på Tippen/Kloak eller något dylikt. Handlade om en fattig pojke som ???? fixade en svart häst som han red runt på.
Citera
2010-07-15, 19:03
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe

Nåt sånt här
http://www.youtube.com/watch?v=3iUmE9Vt1Qk&feature=PlayList&p=C1571C2C6A4 F2533&playnext_from=PL&playnext=1&index=21
Nått sånt ja, fast inte den. Dom har ju gjort massa sånna smålåtar, och en del finns uppe på youtube. Men den me naglarna verkar vara omöjlig att hitta :/
Citera
2010-07-15, 19:12
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftfrikadelle
1: Handlar om en flicka i Australien tror jag, hon hittar en magisk spegel som hon vinklar i en speciell vinkel och då öppnar sig en port bakåt i tiden.
Det gick ju nån serie på typ sommarmorgon eller vad det kallades för ett antal år sedan som hette typ "Spegel spegel" (eller mirror mirror, den va på engelska).

Det var en familj som bodde i nått hus, kommer inte ihåg om dom flyttat in där precis, och funnit nån spegel på vinden eller nått.
När dom ställde den på en bänk så såg dom några andra människor i den och när dom rörde vid den så blev den helt vågig och dom sögs in i den tiden.
Stod inte spegeln på helt rätt plats så funkade det inte.

Jag kommer inte ihåg så mycket av den serien heller, men vet att tjejen från "nutiden" var korthårig, för när hon reste bakåt i tiden hade hon svårt att smälta in, eftersom alla tjejer hade långt hår (hon fick typ vänner där på nått konstigt vänster).

Men ja vet inte om dom var i Australien, det kanske är en helt annan serie du tänker på. Är ju inget nytt tema med tidsresande precis
Citera
2010-07-15, 19:15
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Citat:
Det gick ju nån serie på typ sommarmorgon eller vad det kallades för ett antal år sedan som hette typ "Spegel spegel" (eller mirror mirror, den va på engelska).

Det var en familj som bodde i nått hus, kommer inte ihåg om dom flyttat in där precis, och funnit nån spegel på vinden eller nått.
När dom ställde den på en bänk så såg dom några andra människor i den och när dom rörde vid den så blev den helt vågig och dom sögs in i den tiden.
Stod inte spegeln på helt rätt plats så funkade det inte.

Jag kommer inte ihåg så mycket av den serien heller, men vet att tjejen från "nutiden" var korthårig, för när hon reste bakåt i tiden hade hon svårt att smälta in, eftersom alla tjejer hade långt hår (hon fick typ vänner där på nått konstigt vänster).

Men ja vet inte om dom var i Australien, det kanske är en helt annan serie du tänker på. Är ju inget nytt tema med tidsresande precis

Var exakt denna serie jag tänkte på. Har för mig att de flesta Scifi-serierna kommer från Australien/Kannada.

http://www.imdb.com/title/tt0112073/

Woho tackar! Hade rätt att den kom från Australien
Citera
2010-07-15, 19:22
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftfrikadelle
Var exakt denna serie jag tänkte på. Har för mig att de flesta Scifi-serierna kommer från Australien/Kannada.

http://www.imdb.com/title/tt0112073/

Woho tackar! Hade rätt att den kom från Australien
Ah okej, nice . Ja de va visst från Australien då, kom som sagt inte ihåg mycket av den
Citera
2010-07-16, 00:17
Medlem
Såg en dokumentär på Svt för några år sedan som handlade om en tunisisk eller marockans familj. Det är ett gift par som har en son som väser dåligt och de går med honom till läkaren, läkaren kopplar in socialen för han misstänker att de missköter honom.
De gör något test på mamman och säger att hon är underbegåvad och att pappan är aggressiv. Är det någon som vet vilken dokumentär jag menar och vad den heter?
Citera
2010-07-16, 00:29
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe

Nåt sånt här

Stämmer precis. Tyvärr finns inte det eftersökta klippet med där. =/ Men det är absolut dessa två hederliga karlar som gjorde det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in