2010-11-06, 22:56
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superman2
Tack, det ska jag se på. Får se om det visas på tv5 play eller nåt.

Självmord är inte en väg att gå det finns hjälp att få gör inget dumt nu!
Citera
2010-11-06, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Självmord är inte en väg att gå det finns hjälp att få gör inget dumt nu!
va...!! vad menar du nu?
Citera
2010-11-07, 00:13
Medlem
BerraOlssons avatar
God kväll!

Söker ett program jag såg för kanske ca ett halv år sedan på svt.
Det handlade om hockey förr i tiden. Det var svart-vitt, sargen var gjord av trä och hade inga rundningar utan var helt fyrkantig. Spelarna lirade utan hjälmar och hade skjorta på sig under en stickad gul tröja med 3 broderade kronor på. Vet inte riktigt när det kan ha varit, 40-talet nångång kanske.
Några scener jag kommer ihåg var bland annat när det blev fight och kommentatorn sa något i stil med: "Det som tidigare var en hockeymatch har nu urartat till ett riktigt råkurr". En annan scen var när en spelare hade blivit knockad. Kommer inte ihåg hur, men tror att han fick pucken i huvvet eller nåt. Dom lyfter upp han från isen och bara slänger honom över sargen.

Hoppas att någon vet vad skiten heter. Blir galen när jag inte hittar det.
Ha en go kväll, Berra!
Citera
2010-11-08, 00:33
Medlem
Efterlyser namnet på en TV-serie

För ungefär 5 år sedan sände SVT en TV-serie som handlade om ett gäng snubbar som planerade att utföra ett terroristattentat i USA. Kan verkligen inte komma på vad serien hette eller någon skådespelare. Kommer bara ihåg att det var en sevärd serie.
Citera
2010-11-08, 00:37
Medlem
drama? när du skriver ett gäng snubbar är det svårt att veta om det är komedi eller drama

kan va denna? Sleeper Cell om det är drama du menar
Citera
2010-11-08, 00:43
Medlem
Tack så mycket, Sleeper Cell var namnet nu ska man bara lyckas tanka den i vettig kvalité!
Citera
2010-11-08, 00:43
Medlem
Sleeper Cell!!!!!
Citera
2010-11-09, 13:53
Medlem
Coccinellas avatar
Jag söker ett tecknat barnprogram (färgkritor? färgpennor?) som kan ha sänts någon gång under tidigt 90-tal, rimligtvis som inslag i Bolibompa/Björnes magasin. Vad det handlade om är jag osäker på, men jag tror det var filmat i stillbildsformat alternativt med väldigt ryckiga rörelser. Minns granar och äventyr, kanske även hästar, samt en manlig berättarröst (skånsk?). Kan ha varit en hand som målade scen för scen som ingick i själva bilden. Vet ni vad jag menar, tveka inte att posta ett svar i tråden!
Citera
2010-11-09, 15:40
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superman2
va...!! vad menar du nu?

Jag menar att kolla på Kungarna av Tylösand är som att begå självmord,vill du bli ett kolli för resten av ditt liv och sen tänka varför? Varför kollade jag på det sämsta skitprogrammet som någonsin har funnits,gör nåt bra av livet istället för att se folk som beter sig som 5-åriga dampbarn
Citera
2010-11-09, 15:41
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraOlsson
God kväll!

Det handlade om hockey förr i tiden. Det var svart-vitt, sargen var gjord av trä och hade inga rundningar utan var helt fyrkantig. Spelarna lirade utan hjälmar och hade skjorta på sig under en stickad gul tröja med 3 broderade kronor på. Vet inte riktigt när det kan ha varit, 40-talet nångång kanske.
Några scener jag kommer ihåg var bland annat när det blev fight och kommentatorn sa något i stil med: "Det som tidigare var en hockeymatch har nu urartat till ett riktigt råkurr". En annan scen var när en spelare hade blivit knockad. Kommer inte ihåg hur, men tror att han fick pucken i huvvet eller nåt. Dom lyfter upp han från isen och bara slänger honom över sargen.

Ha en go kväll, Berra!

Låter riktigt intressant minst sagt
Citera
2010-11-09, 15:43
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraOlsson
God kväll!

Ha en go kväll, Berra!

Vet inte vad det heter, men har för mig att det sändes i anslutning till OS, kanske finns kvar på svtplay eller i varje fall går att hitta namnet på programmet på svts sida.
Citera
2010-11-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Jag menar att kolla på Kungarna av Tylösand är som att begå självmord,vill du bli ett kolli för resten av ditt liv och sen tänka varför? Varför kollade jag på det sämsta skitprogrammet som någonsin har funnits,gör nåt bra av livet istället för att se folk som beter sig som 5-åriga dampbarn

Jo så kan man se det. Jag tycker inte det är något positivt program i alla fall. Det är underhållande i alla fall. Jag kan förstå deltagarna att dem tycker det är som one in a life time tillfälle. De vill göra så mycket och ha så skoj som möjligt. SÅ ser det ut på en del partyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in