kommer ihåg när jag för några år sedan glodde på sommarlovs morgon och jullovsmorgon med lillebrossan.. något som var bra var deras serier tyckte dom var grymt bra.. de var verkligen värt att se allt de andra tramset bara för sedan se dagen avsnitt av serierna..
Nu skulle jag gärna vilja se dessa serier igen här är allt jag vet om dom:
1. En av dom var Oliver Twist de är jag helt säker på, de var Oliver Twist med Elijah Wood i rollen som Jack "Räven" Dawkins, de ända jaag minns ur handlingen var att Räven och han polare Charlie Bates gömde sig i varsinn låda på en båt för att smuggla sig sjävla någonstans. har sett många Oliver Twist filmer men detta var de absolut bästa. Vet också att det ska finnas en film med Elijah Wood som Räven men detta var en serien. Vill gärna ha namnen på båda om dom heter något mer än "Oliver Twist" då förstås
2. En serie som handlade om en Kille som hette Ben och han kompis Francis, Ben hittar en "portal" till en annan värl och där är Francis tjuv, sen hittar dom fler och fler världar osv. tror nog att serien hette Paralax eller något sånt.
3. Det här är den en jag inte har en aning om namnet på. Nån tjej kommer på ett sätt att gå igenom sin spegel och hamnar på 1800-talet
Väldigt tacksam för svar.
Söker Namnen på dom olika serierna och gärna länkar där man kan läsa mer om dom. tack
Edit : kom på en serie till. Nån Familj köper ett slott och flyttar dit sen händer de mystiska saker har för mig att dom hittade lönngångar och att de bodde en gubbe på vinde med sin fågel och en kristallkula. Detta var en lite dålig beskrivning men de var allt jag kom på