2006-12-30, 17:13
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Har för mig att det fanns en serie om stenåldersmänniskor med samma karaktärer. Bra och lärorik serie.

Japp, den serien hette väl Det var en gång om jag inte missminner mig. Gillade den. Tyckte mindre bra om En cellsam historia.

------------------------------------------------------------------------

Bägge serierna släpps för övrigt på dvd i en svensk version under 2006 och 2007 (En cell-sam historia har släppts och Det var en gång - människan släpps i januari).
/notis från mod
Citera
2007-01-02, 14:39
Medlem
Jag såg på Hey Baberiba för några år sen, och då gjorde dom parodi på TELIAs reklamer.
Pojken hade en pistol sen sköt han pappan i benet, och när han skulle ringa ambulansen så pratade tjejen i telefon eller nått sånt Skitkul var de ialla fall!

Vet nån vilken säsong och avsnitt de är ?
Citera
2007-01-03, 04:05
Medlem
hmfs avatar
kollade just klart på säsong 1 av Dexter, och jag älskade det.

finns det någon mer "mörk" serie att kolla på? det verkar inte vara det mest populära för producenter.

tack på förhand.
Citera
2007-01-04, 14:17
Medlem
WorlocKs avatar
Mixad koskalle och flugköttbullar i SVT?

Ingen kan väl motstå den topicen.

Söker bara lite information om två klipp som visades på SVT i mitten på nittiotalet.

Ena klippet:
Snubbe, (svensk programledare, kommer ej ihåg vem) blir bjuden på köttbullar av en svensk skådis (kan inte hans namn sorry). Efter att programledaren ätit upp körrbullarna så berättar skådisen att det är "flugköttbullar". Programledaren sköljer ner med en massa öl varpå han börjar spy!

Det andra klippet visades efteråt:
En tjej står vid en mixer och en koskalle(?), hon plockar loss delar från huvudet och mixar dom till en drink, hon dricker sedan upp det och börjar även hon spy.

Dessa visades mitt på dagen och jag höll på att gå av i ångest och illamående.
Vart och varför visades dessa klipp?
Citera
2007-01-06, 03:52
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorlocK
Ingen kan väl motstå den topicen.

Söker bara lite information om två klipp som visades på SVT i mitten på nittiotalet.

Ena klippet:
Snubbe, (svensk programledare, kommer ej ihåg vem) blir bjuden på köttbullar av en svensk skådis (kan inte hans namn sorry). Efter att programledaren ätit upp körrbullarna så berättar skådisen att det är "flugköttbullar". Programledaren sköljer ner med en massa öl varpå han börjar spy!

Det andra klippet visades efteråt:
En tjej står vid en mixer och en koskalle(?), hon plockar loss delar från huvudet och mixar dom till en drink, hon dricker sedan upp det och börjar även hon spy.

Dessa visades mitt på dagen och jag höll på att gå av i ångest och illamående.
Vart och varför visades dessa klipp?
Det där med mixer och spya känner jag igen, hon åt väl t.o.m. upp spyan också. Tror programmet hette Synk.
Citera
2007-01-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zarrak
Jag såg på Hey Baberiba för några år sen, och då gjorde dom parodi på TELIAs reklamer.
Pojken hade en pistol sen sköt han pappan i benet, och när han skulle ringa ambulansen så pratade tjejen i telefon eller nått sånt Skitkul var de ialla fall!

Vet nån vilken säsong och avsnitt de är ?

Är det ingen som vet ?
Citera
2007-01-08, 15:21
Medlem
stepforwards avatar
Såg en dokumentär på SVT i höstas med titeln "Bertil & Maggan - stanna eller gå?", som handlar om ett äldre par i en äktenskaplig kris. Har letat mig fördärvad efter denna, så vet nån var man kan hitta den vore jag hemskt tacksam.
Citera
2007-01-08, 15:48
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarrak
Är det ingen som vet ?

Säsong tre kanske? Det finns åtminstone med extramaterial från Teliasketchen...

http://dvdkritik.se/recension.php?id=99
Citera
2007-01-10, 15:28
Medlem
Mx_1337s avatar
Söker "ungdoms" serier

kommer ihåg när jag för några år sedan glodde på sommarlovs morgon och jullovsmorgon med lillebrossan.. något som var bra var deras serier tyckte dom var grymt bra.. de var verkligen värt att se allt de andra tramset bara för sedan se dagen avsnitt av serierna..
Nu skulle jag gärna vilja se dessa serier igen här är allt jag vet om dom:

1. En av dom var Oliver Twist de är jag helt säker på, de var Oliver Twist med Elijah Wood i rollen som Jack "Räven" Dawkins, de ända jaag minns ur handlingen var att Räven och han polare Charlie Bates gömde sig i varsinn låda på en båt för att smuggla sig sjävla någonstans. har sett många Oliver Twist filmer men detta var de absolut bästa. Vet också att det ska finnas en film med Elijah Wood som Räven men detta var en serien. Vill gärna ha namnen på båda om dom heter något mer än "Oliver Twist" då förstås

2. En serie som handlade om en Kille som hette Ben och han kompis Francis, Ben hittar en "portal" till en annan värl och där är Francis tjuv, sen hittar dom fler och fler världar osv. tror nog att serien hette Paralax eller något sånt.

3. Det här är den en jag inte har en aning om namnet på. Nån tjej kommer på ett sätt att gå igenom sin spegel och hamnar på 1800-talet

Väldigt tacksam för svar.
Söker Namnen på dom olika serierna och gärna länkar där man kan läsa mer om dom. tack

Edit : kom på en serie till. Nån Familj köper ett slott och flyttar dit sen händer de mystiska saker har för mig att dom hittade lönngångar och att de bodde en gubbe på vinde med sin fågel och en kristallkula. Detta var en lite dålig beskrivning men de var allt jag kom på
Citera
2007-01-10, 15:39
Medlem
Aaargh! condor!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
2. En serie som handlade om en Kille som hette Ben och han kompis Francis, Ben hittar en "poratal" till en annan värl och där är Francis tjuv, sen hittar dom fler och fler världar osv. tror nog att serien hette Paralax eller något sånt.

Jag googlade ben francis portal Tadaa! - Parallax: http://www.parallax.tv/
Citera
2007-01-10, 16:24
Medlem
Permafrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
1. En av dom var Oliver Twist de är jag helt säker på, de var Oliver Twist med Elijah Wood i rollen som Jack "Räven" Dawkins, de ända jaag minns ur handlingen var att Räven och han polare Charlie Bates gömde sig i varsinn låda på en båt för att smuggla sig sjävla någonstans. har sett många Oliver Twist filmer men detta var de absolut bästa. Vet också att det ska finnas en film med Elijah Wood som Räven men detta var en serien. Vill gärna ha namnen på båda om dom heter något mer än "Oliver Twist" då förstås

3. Det här är den en jag inte har en aning om namnet på. Nån tjej kommer på ett sätt att gå igenom sin spegel och hamnar på 1800-talet

1. Oliver Twist http://www.imdb.com/title/tt0119825/

3. Mirror, Mirror kanske? http://en.wikipedia.org/wiki/Mirror%2C_Mirror_%28TV_series%29
http://www.imdb.com/title/tt0112073/combined
Citera
2007-01-10, 18:42
Medlem
apropå dom helsköna mongosarna i TV4s Välkommen till Köping, jag minns något svenskt program som gick på SVT för 3-4år sen, det var 4 personer, två tjejer och två killar, varav ena paret var riktiga mongosar, i nåt slags halvtimmes eller timslångt humorprogram, liknande någon teaterföreställning, om deras umgänge i stugan/rummet där hela episoden utspelade sig, och hur dom lärde känna varandra och blev vänner eller vad man ska kalla det

det var superroligt, mycket bra skådespel av dom två utvecklingsstörda, men jag minns inte alls vad det hette, låter det bekant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in