Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
apropå dom helsköna mongosarna i TV4s Välkommen till Köping, jag minns något svenskt program som gick på SVT för 3-4år sen, det var 4 personer, två tjejer och två killar, varav ena paret var riktiga mongosar, i nåt slags halvtimmes eller timslångt humorprogram, liknande någon teaterföreställning, om deras umgänge i stugan/rummet där hela episoden utspelade sig, och hur dom lärde känna varandra och blev vänner eller vad man ska kalla det
det var superroligt, mycket bra skådespel av dom två utvecklingsstörda, men jag minns inte alls vad det hette, låter det bekant?
det var superroligt, mycket bra skådespel av dom två utvecklingsstörda, men jag minns inte alls vad det hette, låter det bekant?
Den såg jag nog men kommer inte på vad den kan heta.
Det manliga "mongot" var väl bög också och stötte på den "vanliga" hetero-killen och det var väl något om att de normala inte kunde säga nej till mongona och då blev action i sovsäcken mellan killarna.
På morgonen vaknade mongot och ringde sin kille och sa att han fått sig en "normaling"! :P
Edit: Google and you shall find!
När man får främmad av Moomsteatern. http://www.moomsteatern.com
Citat:
- Du... jag tror han är bög...
- Nä, han är förståndshandikappad.... Kan man vara bägge delar?
Fyra personer två "normaler" och två förståndshandikappade tvingas av en slump att leva ihop i en stuga i det mörkaste Norrland.
När man får främmad heter Moomsteaterns föreställningen som hade premiär på Södra teatern i Malmö hösten 2001.
Nu visas den i en studioinspelning på Sveriges television.
Föreställningen är den tredje i ordningen inom ramen för teaterns projekt "1 mot 1", där förståndshandikappade skådespelare möter "statistiskt normala" kollegor.
Programmet sänds i SVT 1 torsdag 9 januari kl 20.00.
- Nä, han är förståndshandikappad.... Kan man vara bägge delar?
Fyra personer två "normaler" och två förståndshandikappade tvingas av en slump att leva ihop i en stuga i det mörkaste Norrland.
När man får främmad heter Moomsteaterns föreställningen som hade premiär på Södra teatern i Malmö hösten 2001.
Nu visas den i en studioinspelning på Sveriges television.
Föreställningen är den tredje i ordningen inom ramen för teaterns projekt "1 mot 1", där förståndshandikappade skådespelare möter "statistiskt normala" kollegor.
Programmet sänds i SVT 1 torsdag 9 januari kl 20.00.
saxat från http://www.nummer.se/content/p28444.asp?id=28834