2007-01-10, 19:02
Medlem
Permafrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
apropå dom helsköna mongosarna i TV4s Välkommen till Köping, jag minns något svenskt program som gick på SVT för 3-4år sen, det var 4 personer, två tjejer och två killar, varav ena paret var riktiga mongosar, i nåt slags halvtimmes eller timslångt humorprogram, liknande någon teaterföreställning, om deras umgänge i stugan/rummet där hela episoden utspelade sig, och hur dom lärde känna varandra och blev vänner eller vad man ska kalla det

det var superroligt, mycket bra skådespel av dom två utvecklingsstörda, men jag minns inte alls vad det hette, låter det bekant?

Den såg jag nog men kommer inte på vad den kan heta.
Det manliga "mongot" var väl bög också och stötte på den "vanliga" hetero-killen och det var väl något om att de normala inte kunde säga nej till mongona och då blev action i sovsäcken mellan killarna.
På morgonen vaknade mongot och ringde sin kille och sa att han fått sig en "normaling"! :P

Edit: Google and you shall find!

När man får främmad av Moomsteatern. http://www.moomsteatern.com

Citat:
- Du... jag tror han är bög...
- Nä, han är förståndshandikappad.... Kan man vara bägge delar?
Fyra personer två "normaler" och två förståndshandikappade tvingas av en slump att leva ihop i en stuga i det mörkaste Norrland.
När man får främmad heter Moomsteaterns föreställningen som hade premiär på Södra teatern i Malmö hösten 2001.
Nu visas den i en studioinspelning på Sveriges television.
Föreställningen är den tredje i ordningen inom ramen för teaterns projekt "1 mot 1", där förståndshandikappade skådespelare möter "statistiskt normala" kollegor.
Programmet sänds i SVT 1 torsdag 9 januari kl 20.00.

saxat från http://www.nummer.se/content/p28444.asp?id=28834
Citera
2007-01-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permafrost
Den såg jag nog men kommer inte på vad den kan heta.
Det manliga "mongot" var väl bög också och stötte på den "vanliga" hetero-killen och det var väl något om att de normala inte kunde säga nej till mongona och då blev action i sovsäcken mellan killarna.
På morgonen vaknade mongot och ringde sin kille och sa att han fått sig en "normaling"! :P

Edit: Google and you shall find!

När man får främmad av Moomsteatern. http://www.moomsteatern.com

saxat från http://www.nummer.se/content/p28444.asp?id=28834
tackar tackar!! jo så var det, bögerier på hög nivå, det var en höjdare, hoppas den kommer i repris, för den lär väl knappast gå att tanka eller köpa.. på SVTs sajt fanns den inte
Citera
2007-01-11, 08:20
Medlem
Zahs avatar
Hej!

Jag undrar vad som har hänt med Twin Peaks season 2?!!!!

Vart får man tag i den? Är det ngn som har lyckats att ladda ner detta från internet?
Citera
2007-01-11, 16:33
Medlem
Permafrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
tackar tackar!! jo så var det, bögerier på hög nivå, det var en höjdare, hoppas den kommer i repris, för den lär väl knappast gå att tanka eller köpa.. på SVTs sajt fanns den inte

Man får hålla tillgodo med en dokumentär om Moomsteatern, Kjelles hjältar.
Citat:
En dokumentär om Moomsteatern. En fartfylld kärleksförklaring till de mångskiftande personligheterna bakom Moomsteatern. I ett raskt bildtempo, ackompanjerat av "moomsarnas" egna rock'n'roll-favoriter, följer filmen teatergruppens utveckling under några år. En unik kärleksförklaring till livet.

Sänds på SVT24: Onsdag 17 januari 2007 20.00-20.55 och
SVT1: Torsdag 18 januari 2007 17.00-17.55
Citera
2007-01-14, 23:58
Medlem
hejtords avatar
Är det nån som vet vad en serie som hette blodsbröder hade för orgninaltitel som gick på 3an 95-96 nångång. Serien handlade om två unga kineser som flydde till USA efter Himmelska fridens torg.
Citera
2007-01-15, 12:20
Medlem
BRZMs avatar
Har inte använt sökfunktionen eftersom jag inte vet ett dugg vad jag ska skriva i sökfältet så here goes:

En barnserie där familjen består av "spöken" och liknande. En är som Frankensteins monster i lila kavaj.
Citera
2007-01-15, 12:28
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Har för mig att det fanns en serie om stenåldersmänniskor med samma karaktärer. Bra och lärorik serie.

Menar du Hedenhös?
Citera
2007-01-15, 14:23
Medlem
Permafrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Har inte använt sökfunktionen eftersom jag inte vet ett dugg vad jag ska skriva i sökfältet så here goes:

En barnserie där familjen består av "spöken" och liknande. En är som Frankensteins monster i lila kavaj.

Är det animerat eller inte? Om inte animerat så kanske det är The Munsters? http://www.imdb.com/title/tt0057773/
De kanske finns i animerad version också?
Citera
2007-01-16, 12:04
Bannlyst
Söker en serie som ska gå nu. Om en mördande doktor!

Hörde om någon serie på radio, typ en man som jobbar som läkare som samtidigt är den seriemördare som mördar andra. Nåt ni känner igen. Serien ska ha gått ett par avsnitt. Boddog nånting vad jag minss
Citera
2007-01-16, 12:05
Bannlyst
Serie om en mördande doktor?

Någon som känner igen det.
Hörde om någon serie på radio, typ en man som jobbar som läkare som samtidigt är den seriemördare som inte mördar vanligt folk utan andra mass/seriemördare.. Vad jag minns så ska serien heta något med Boddog, men kanha helt fel....
Citera
2007-01-16, 12:14
Medlem
Jo11es avatar
Finns ju en serie som handlar om en kriminaltekniker som är seriemördare på fritiden, den heter Dexter.
Citera
2007-01-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagbirger
Hörde om någon serie på radio, typ en man som jobbar som läkare som samtidigt är den seriemördare som mördar andra. Nåt ni känner igen. Serien ska ha gått ett par avsnitt. Boddog nånting vad jag minss

Rättsläkare är han väl? Går på 5:an eller 3:an, serien har huvudpersonens namn som titel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in