2006-12-29, 00:16
Medlem
SLOBs avatar
Dansande grisar på julafton?

Visst gick det ett TV-program på 80-talets julaftnar med folk i griskostymer som dansade till klassisk musik?

Vad hette det?

Cheers,
SLOB
Citera
2006-12-29, 00:38
Medlem
Trumpeters avatar
Borde vara Tales of Beatrix Potter som du tänker på.
Citera
2006-12-29, 11:35
Medlem
SLOBs avatar
Yes!

Tack!

http://www.alltomtv.se/showthread.php?t=29388

Cheers,
SLOB
Citera
2006-12-29, 22:23
Medlem
tuben99s avatar
Nu kommer det en kluring här. Jag minns en miniserie, i alla fall ett par avsnitt, från 80-talet någon gång, som var för barn/ungdomar. Den handlade om en pojke som inte kom från jorden (har jag för mig), och var odödlig. Han kan ha varit av kunglig börd på något vis. Den enda bilden jag har i minnet är att någon skjuter med pilbåge på en blomma och samtidigt spetsar en fjäril. Finns det någon här på FB som har bättre minne än mig och kommer ihåg denna barn/ungdomsserie??

Help me Flasback. You're my only hope. Förlåt, det där var bara patetiskt.
Citera
2006-12-30, 00:37
Medlem
dont_blame_mes avatar
Serie om knark på SVT?

En serie som gick på ettan tidigare handlade mkt om knark och mörka. Var en ganska grym serie tyckte polaren, och ville gärna veta vad den hette.

En amerikasnk serie om ghetton. Borde väl gått på SVT för 2-3 mån sen, ngn som har en aning?
Citera
2006-12-30, 03:15
Medlem
Zaxxons avatar
Äh, jag har inga större förhoppningar om detta. Är du född 1975+ kan du sluta läsa på en gång.

Till saken. Under 70-talet då man var liten såg jag vid ett par tillfällen ett par animerade/tecknade "vuxen" kortfilmer. Dessa var väl omkring 5min långa och agerade som pausfågel. Kännetecknen var, att de skapade smått ångest. Väldigt vänster-inriktat, som nu SVT var på den tiden.

Jag minns exempelvis ett flygplan (tror det var Concorde) som lyfte från startbanan men då det blev luftburet ruttnande planet ihop till ett skelett.

Andra minnen är menlösa arbetare som hankar sig fram i slumområden, trasiga husfasader (lägenheter), gråa ansikten..

Riktig oldtime vänsterpropaganda, nån som minns detta ? Hittar fan inte ett jota på webben.
Citera
2006-12-30, 04:00
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dont_blame_me
En serie som gick på ettan tidigare handlade mkt om knark och mörka. Var en ganska grym serie tyckte polaren, och ville gärna veta vad den hette.

En amerikasnk serie om ghetton. Borde väl gått på SVT för 2-3 mån sen, ngn som har en aning?

The Wire/I Narkotikans Spår?
Citera
2006-12-30, 15:54
Medlem
barnprogram om kroppen/blodkroppar?

Nån 80-tals serie, nån som vet vilken jag menar? Animerad..mkt tjat om vita och röda blodkroppar..
Citera
2006-12-30, 16:13
Medlem
LadyTieras avatar
en cellsam historia
Citera
2006-12-30, 16:27
Medlem
Det är skrivet av "Albert Barillés"

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=54442&lang=se&subsite=movi es&&ref=
Citera
2006-12-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
en cellsam historia

taaack! grym serie förresten!
Citera
2006-12-30, 16:50
Medlem
Zog Ruless avatar
Har för mig att det fanns en serie om stenåldersmänniskor med samma karaktärer. Bra och lärorik serie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in