2009-08-02, 03:23
Medlem
Chimaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beelle
Jag efterlyser en serie som jag såg som rätt liten. Den var otecknad men ändå för barn och den gick textad på tv på förmodligen antingen 1,2,3,4 eller 5:an.
Jag är född 1990 och genom att säga det tror jag det blir lättare med årtal.

Det handlade om en tjej som flyttade in hos en familj och gick i skola där, skolan hade en bläckfisk som symbol. Under föreläsningar i aulan blev de hypnotiserade, (antingen via syn eller hörsel minns ej) förutan tjejen, som klarade sig och försökte varna de andra. Föräldrarna trodde inte ett dugg på dom och när hennes bröder (eller hur de än är släkt) börjar att tro på henne så blir de hypnotiserade igen.

Det är allt jag minns, hoppas att någon kan hjälpa till!

Tror att du menar The Deamon Headmaster, brukade också kolla på den när jag var liten. Tror den gick som sommarlovsprogram nåt år. =P
Citera
2009-08-02, 03:28
Medlem
Chimaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murdan
Söker en tvserie som sändes på tv komedi för ett par månader sen, brittisk. Handlade mest om nästintill helt hysterisk familj i någon liten skithåla i england.

Farsan såg ut som en heroinist och drack en jävla massa, morsan var sexuellt frustrerad och deras barn riktiga odågor.

Någon?

Shameless kanske? ^^
Citera
2009-08-02, 09:24
Medlem
Stockholmsnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aptango
Nu ska jag sätta er lite på prov. Jag är född 1981 om det hjälper till att tidsbestämma. Jag söker alltså efter titeln på följande:

[1] Definitivt ett märkligt barnprogram, 1987? antagligen svenskt, SVT, en tjej, kråkor, runda lampor (glaskulor?), har en svag förnimmelse av "tunnlar". Hela serien är mörk, och liksom gothisk.

Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen
1. Jag börjar tänka på tjejen, Lena Strömberg, i Dårfinkar & Dönickar av någon anledning. Hon var väl med i någon annan serie innan eller efter Dårfinkar... som hade något med en häst att göra men en Googling ger inget.

Kanske?
Peta Näsan! (1986)
http://www.youtube.com/watch?v=lKdfAS5tt0o
Citera
2009-08-02, 13:07
Medlem
aptangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsnatt
Kanske?
Peta Näsan! (1986)
http://www.youtube.com/watch?v=lKdfAS5tt0o

Fasen, det är inte den. Allt är lite luddigt, men tjejen hade mörkare hår, hon levde i en skum dimension och kommunicerade med kråkor. Jag kan inte komma ihåg bättre Serien inte tecknad. Tack ändå, ska leta vidare!
Citera
2009-08-02, 13:35
Medlem
Ett barnprogram som gick för kanske... tio tolv år sen eller nåt på en vanlig svensk tv-kanal (1-5). Handlade om några björnar som skulle göra något, någon resa, men det var en ond snubbe i en grotta som hindrade dem. Sen i slutet av serien visade det sig att den onda snubben var typ någons farsa/kompis eller nåt. Vet ej om de var björnar eller något annat tecknat coolt. Den onda var gammal tror jag.
Citera
2009-08-02, 21:27
Medlem
Söker du en tv-serie/program? Efterlys namn på serier, skådisar och regissörer här!

Jag söker en anime serie som gick i ungdomsprogrammet Junior. Allt jag minns är att det handlade om någon grönklädd kille med svärd. Någon som kan hjälpa?
Citera
2009-08-02, 21:59
Medlem
puttens avatar
Hade för många år sedan ett blandband (VHS) med diverse tecknade filmer bl.a långben, lilla hiawata, m.fl. Men en tecknad serie jag kommer ihåg särskilt mkt var en gammal dam med sin byracka(?) samt ett par gubbar som försökte göra det surt för henne men fick igen ännu mer av byrackan (som var förutseende)

Ett avsnitt minns jag att hon höll på att bygga en racerbil med en "8-cylinder carburettor"-anordning som gjorde att racerbilen hennes gick som hejsan.

Det var faktiskt lite i stil med "Stoppa duvan". Någon som vet vad jag yrar om?
Citera
2009-08-02, 22:06
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykter
Jag söker en anime serie som gick i ungdomsprogrammet Junior. Allt jag minns är att det handlade om någon grönklädd kille med svärd. Någon som kan hjälpa?

http://www.youtube.com/watch?v=XuY5dD4lalo ?
Citera
2009-08-03, 13:05
Medlem
Beelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iBOT
Hejsan, jag söker en tv-serie som gick för något år sedan. Kommer inte ihåg vilken kanal den visades på..

Den handlade iallafall om ett gäng poliser, narkotikapoliser tror jag, som åkte runt på gatorna. Det är mer som en film serie, ingen dokumentär serie där man får följa vanliga poliser i deras jobb.

Huvudpersonenen, eller huvud polisen ser exakt ut som Ross Kemp. Och jag sökte på honom men fick inte fram någon sådan serie, utan bara hans serier om gängen som är mer dokumentär liknande.

Tacksam för snabba svar!

Kan kanske vara Pacific Blue?

http://www.imdb.com/title/tt0112112/
Citera
2009-08-03, 13:08
Medlem
Beelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chimalis
Tror att du menar The Deamon Headmaster, brukade också kolla på den när jag var liten. Tror den gick som sommarlovsprogram nåt år. =P

Haha ja, det är den! Tack så jättemycket! ^^; Jag har letat länge
Citera
2009-08-03, 19:33
Medlem
Paulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaZ
Det kan inte ha varit Trapdoor du tänker på?
http://www.youtube.com/watch?v=iDs8VMz-cuc

Gammal klassiker.

ja, det måste ju vara den! Tack som fan!
Citera
2009-08-03, 19:43
Medlem
Chimaliss avatar
X____x

Okej, en till jag inte kan hitta.

Letar efter ett barnprogram där en tjej fick radioaktivt avfall över sig och sen kunde smälta ned till en liten genomskinlig "pöl". Sen var det ett företag som var ute efter henne, tror att det var de som hade det där radiaktiva avfallet??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in