2012-02-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Jag är mycket tveksam till att de har en "ny" Still In Love With You, The Boys Are Back In Town eller Wild One.. men nu när Phil Lynott varit död i 26 år är jag tacksam för vad som helst utöver det kända jag kan få. "Rock You Love" exempelvis är ju starkare än en handfull av deras originallåtar och det är kul att höra glimtar av det som en gång var. Det nuvarande Thin Lizzy kan säkert få till det ordentligt än idag, men Phil Lynott kommer alltid saknas. Gone but never, EVER to be forgotten !

Exakt min poäng också.

Finns nog en del korn.
Citera
2012-02-01, 21:58
Medlem
Secunduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownToHell
Dom osläppta 70 låtarna har man garanterar redan hört. För 8-9 årsen laddade jag ner ett tiotal osläppta låtar som Black Mail, Rock Your Love, Hate, Fanatical Fascists, Don't Let Him Slip Away m.m

Instämmer. De försöker väl göra en liten hype av "upptäckten". Samma sak var det inför släppet av Still Dangerous, då man gick ut med att man hade hittat en gammal liveinspelning. Denna visade sig vara Philadelphia 1977 som redan hade varit i omlopp i många år. Kan tänka mig att en stor mängd av de 70 "osläppta" låtarna redan funnits ute genom t.ex. bootlegserien Philip - The Man and His Music vol. I-VIII, en CD-samling från 90-talet. Låtarna du nämnde ovan är alla med där. Bara att söka och ladda ner.
Senast redigerad av Secundus 2012-02-01 kl. 22:01.
Citera
2012-02-08, 14:44
Medlem
Har följt SVT:s serie "Hårdrockens historia".

Förutom att man i vanlig ordning totalt förbiser Thin Lizzy i dessa sammanhang så sitter även Steve Harris och påstår att Maiden var först med "twin guitars". Otroligt respektlöst..

Okej att Lizzy kanske inte var allra först, men det var Robertson/Gorham som verkligen förvaltade tekniken och gjorde den stor. Utan dem hade Maiden inte funnits.

Löjligt av Harris.
Citera
2012-02-08, 23:02
Medlem
Deedles avatar
Thin Lizzy - Sweet Marie (live)
Citera
2012-02-09, 01:57
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle

Riktigt najs

Citat:
Ursprungligen postat av Qurt
Har följt SVT:s serie "Hårdrockens historia".

Förutom att man i vanlig ordning totalt förbiser Thin Lizzy i dessa sammanhang så sitter även Steve Harris och påstår att Maiden var först med "twin guitars". Otroligt respektlöst..

Okej att Lizzy kanske inte var allra först, men det var Robertson/Gorham som verkligen förvaltade tekniken och gjorde den stor. Utan dem hade Maiden inte funnits.

Löjligt av Harris.

Judas Priest med K.K. Downing/Glenn Tipton och Thin Lizzys Brian Robertson/Scott Gorham var väsentligt tidigare än Iron Maiden. Visst, Iron Maiden "var ett band" före debuten.. men brukar inte en väldigt stor majoritet av band spela i årtal innan de når en debut / framgångar? Tycker inte man kan säga att man "kom på"

Det är väldigt många kända ansikten som huvudpersonen pratar med i Hårdrockens Historia, men det är alltid tråkigt att många band glöms bort. Thin Lizzy tillhör inte de allra största banden.. men då Brian Robertson spelat med Mötorhead (som nämns frekvent i programmet), Def Leppard (som fick rätt stor plats i en del) hade Thin Lizzy som stora förebilder, James Hetfield (som får synas väldigt mycket) har Phil Lynott som en av hans favorit låtskrivare.. Vad mer krävs egentligen för att bara låta Thin Lizzy nämnas i någon minut?
Citera
2012-02-09, 03:11
Medlem
Faster Benmjöls avatar
Steve Harris har tidigare sagt (många, många gånger) att det var band som Thin Lizzy och Wishbone Ash som inspirerade till "twin lead"-soundet. Så han sitter ju inte precis och tar åt sig äran, även om det kan se ut så på dokumentären.
Citera
2012-02-09, 19:32
Medlem
För 7/8 år sedan var jag på studiebesök på Balsta i E-tuna.
Det berättades för mig att Phil Lynott brukade hänga där med något
rockband som jag inte kommer ihåg namnet på. Torde ha varit i början
på 80-talet.
Kanske någon E-tuna rocker här vet.

Det borde ju finnas några anekdoter att berätta.

Här kan ni också lyssna (i god kvalitet) på hela konserten från
Tower Theater Philadelphia PA 20:nde October 1977

http://www.wolfgangsvault.com/thin-lizzy/concerts/tower-theater-october-20-1977.html#

Glöm inte att vrida upp volymen.

Best
Citera
2012-02-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle

Ja men, de här var jävlar inge bra! Och var fan är bandet ?? Live sa du? ---Jo, tjena!

Kanske en halv (1/2) klass bättre än karaoke på ålandsfärjan? Inte mer!
Senast redigerad av DocentFrossa 2012-02-10 kl. 14:19.
Citera
2012-03-02, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocentFrossa
Ja men, de här var jävlar inge bra! Och var fan är bandet ?? Live sa du? ---Jo, tjena!

Kanske en halv (1/2) klass bättre än karaoke på ålandsfärjan? Inte mer!

Du fattar ju ingenting..
Citera
2012-03-04, 16:44
Medlem
Tjerk.Plekkers avatar
Underbar tråd och ett ännu underbarare(!) band!

Mina favvar så här på rak arm är utan inbördes ranking:

Dancing in the moonlight
Wild one
You can do anything
Rosalie
Cowboy song
Whiskey in the jar

Har hittat en ny favve tack vare den här tråden, dock inte TL men jag hör spår!
http://www.youtube.com/watch?v=nllWDc8_9lw

Någon som kan tipsa om vart jag kan hitta material från Grand Slam tiden?
Citera
2012-03-04, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerk.Plekker
Någon som kan tipsa om vart jag kan hitta material från Grand Slam tiden?

Det finns några CD skivor utgivna. 2 liveskivor och en med studiodemos. Tror det finns en box på Ginza och CDON med alla de utgåvorna samlade. Tror att man får med en publikfilmad konsert i den boxen också. De gavs ut första gången för 8 eller 9 år sedan tror jag. Bra grejer Annars finns det en hel del att hitta på diverse bootleg siter.
Citera
2012-03-04, 16:50
Medlem
Verkar som den utgått ur sortimentet på Ginza men boxen finns säkert att få tag på hos någon näthandlare.

http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?Identifier=695968
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in