2011-05-27, 15:28
Medlem
Fan va alla sågar Chinatown plattan!! Sida A är ju bland det bästa Lizzy har gjort även om Snowy inte passade in i bandet:

1. We Will Be Strong
2. Chinatown
3. Sweetheart
4. Sugar Blues
5. Killer On The Loose

Sida 2 har dock bara två bra men riktigt bra låtar:

Genocide och Hey You.

Having A Good Time är dock ett stort skämt och bland det värsta jag nånsin har hört. Den kunde dom ha skjutit upp till månen. Didn't I funkar iafl att lyssna på men tyvärr en filler.

Summan av kardemumman så slår ju Chinatown både Renegade och Thunder And Lightning med hästlängder.
Citera
2011-06-02, 15:25
Medlem
elefantbajs2100s avatar
Tror ni detta kan vara Phils dotter? http://www.facebook.com/sarah.lynott
Citera
2011-06-02, 19:39
Medlem
Secunduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elefantbajs2100
Tror ni detta kan vara Phils dotter? http://www.facebook.com/sarah.lynott

Det är inte hon. Bara att googla så kommer du hitta rätt person direkt.
Citera
2011-06-03, 20:39
Medlem
Geomeisters avatar
Om någon med biljett inte skulle kunna närvara på "Thin Lizzy" konserten i Uppsala den 12:e Juni får ni gärna meddela mig så är det stor chans att ni får den såld oavsett när ni kommer på att ni inte kommer kunna närvara

Angående "Chinatown":
Det verkar blivit Thin Lizzys svarta får. Något de flesta stora banden har. Ett album vars rykte drar ner albumet som "deras sämsta". Om det är deras sämsta eller inte låter jag gå osagt. Då Thin Lizzy är ett favoritband är jag bara glad för allt material som finns. Svänget i "Sugar Blues" är aldrig fel, melodierna överlag tycker jag inte heller är speciellt dåliga, riffet till "Chinatown" är en favorit och farten i "Killer On The Loose" tillfredställer. Jag tycker dock inte "produktionen" på skivan håller klass med de tidigare verken, men det är knappast Snowy Whites fel

Jag skulle ge Chinatown en stabil 3 / 5 och kalla det "ännu en Thin Lizzy skiva"
Citera
2011-06-05, 02:54
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Angående "Chinatown":
Det verkar blivit Thin Lizzys svarta får. Något de flesta stora banden har. Ett album vars rykte drar ner albumet som "deras sämsta". Om det är deras sämsta eller inte låter jag gå osagt. Då Thin Lizzy är ett favoritband är jag bara glad för allt material som finns. Svänget i "Sugar Blues" är aldrig fel, melodierna överlag tycker jag inte heller är speciellt dåliga, riffet till "Chinatown" är en favorit och farten i "Killer On The Loose" tillfredställer. Jag tycker dock inte "produktionen" på skivan håller klass med de tidigare verken, men det är knappast Snowy Whites fel

Jag skulle ge Chinatown en stabil 3 / 5 och kalla det "ännu en Thin Lizzy skiva"
Chinatown var ganska så rockig i jämförelse med deras andra låtar, kan dock inte säga att det är deras svarta får, låten "Hey you" är en utav mina favoriter!

Har ännu inte hittat någon låt med Thin Lizzy som är dålig

Kanske "The Rocker", men det är nog bara för den är så utspelad.
Citera
2011-06-05, 10:48
Medlem
Secunduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Chinatown var ganska så rockig i jämförelse med deras andra låtar, kan dock inte säga att det är deras svarta får, låten "Hey you" är en utav mina favoriter!

Har ännu inte hittat någon låt med Thin Lizzy som är dålig

Kanske "The Rocker", men det är nog bara för den är så utspelad.

Jag kommer att tänka på I Don't Want to Forget How to Jive och Chatting Today från Shades of a Blue Orphanage-plattan som är om inte dåliga så åtminstone intetsägande.
Citera
2011-06-05, 13:38
Medlem
Eitzels avatar
Ok Ladies & Germs, jag ger er ”The Worst of Thin Lizzy” (eller ”Greatest Shits” om man så vill) i form av en gammal hederlig dubbelplatta fylld till bredden med skräp, skit och diverse sjukdomstillstånd och bara post-Bell.

Sida 1
  • “Sha-La-La” … trots dubbeltrum, voodoo och “Live And Dangerous”
  • “It’s Only Money” … hyfsat riff verkar ha motiverat denna ursäkt till usel låt
  • “Frankie Carroll” … WTF
  • “Banshee” … någon som förstår syftet med denna utfyllnad?
  • “Dear Heart” … suck, Curt-Haagers kom tillbaka, allt är förlåtet

Sida 2
  • “Johnny” … tur att resten av plattan hämtar sig efter den här katastrofen till öppningsspår
  • “S & M” … sugar daddy, daddy, daddy och vafasen är detta för jävla dynga
  • “Opium Trail” … The Chinese connection refines to heroin och vi har förklaringen till skitlåt numero 8
  • “That Woman’s Gonna Break Your Heart” … förmodat forsök till hit blev bara...
  • “Dear Lord” … you know what, it’s killing us too

Sida 3
  • “Having A Good Time” … men det har ingen annan av oss
  • “Sweetheart” … och medans vi ännu befinner oss bland miserabla låtar
  • “Hey You” … så slänger vi in ungefär halva “Chinatown”
  • “The Pressure Will Blow” … och ingen kommer sakna ett par av “Renegade”-spåren heller
  • “Renegade” … Mark Knopfler har ett migränanfall

Sida 4
  • “It’s Getting Dangerous” … farligt nära överstruken geting
  • “This Is The One” … nej det är det inte
  • “Someday She is Going To Strike Back” … och vi hör ju varför
  • “Baby Please Don’t Go” … jo snälla, gör det!
  • “Heart Attack” … enda vägen ut förmodar jag
Citera
2011-06-06, 13:42
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eitzel
Ok Ladies & Germs, jag ger er ”The Worst of Thin Lizzy” (eller ”Greatest Shits” om man så vill) i form av en gammal hederlig dubbelplatta fylld till bredden med skräp, skit och diverse sjukdomstillstånd och bara post-Bell.
Fattar inte hur ni tycker att Hey you är dålig
Citera
2011-06-09, 13:26
Medlem
Hey You är ju svinbra. Attityd rakt igenom precis om Genocide från samma platta. That Woman's Gonna Break Your Heart fattar jag inte hur du kan klassa som dålig. Så jävla vacker, tycker fan det är den bästa låten från Bad Reputation plattan.
Citera
2011-06-09, 18:43
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:

Sida 1
  • “It’s Only Money” … hyfsat riff verkar ha motiverat denna ursäkt till usel låt

Sida 2
  • “Johnny” … tur att resten av plattan hämtar sig efter den här katastrofen till öppningsspår
  • “Opium Trail” … The Chinese connection refines to heroin och vi har förklaringen till skitlåt numero 8

Sida 3
  • “The Pressure Will Blow” … och ingen kommer sakna ett par av “Renegade”-spåren heller

Sida 4

Alltså, då man dissar Sha la la la, the Pressure will blow, Johnny, Opium Trail, Dear Lord, It’s Getting Dangerous, This is the One, Baby Please Don´t Go, Heart Attack....

Så blir jag bara så arg - arg, arg, arg - att jag måste gå ut på gräsmattan och skrika!!!!

Och vad är det för fel på Having a good time då!?!??
Senast redigerad av Pinkskin 2011-06-09 kl. 18:45.
Citera
2011-06-10, 02:26
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:

Sida 1

Sida 2

Sida 3

Sida 4

Som fanboy är det svårt att hålla med en shit-list i denna stora volym. Men visst finns det vissa poänger.. Sha-La-La kunde skippats som studioversion och likt "Me And The Boys" och "Baby Drives Me Crazy" lämnats som endast ett coolt live-spår. Sedan är några låtar lite väl repetativa och inte alls i klass med bandets bästa. De jag definitivt inte håller med om är dock Opium Trail och That Woman's Gonna Break Your Heart som jag anser ligga högt i Thin Lizzys katalog. Dear Lord har väldigt smakfullt gitarrspel även fast tempot kunde varit snabbare och lyriken mer intressant. Renegade är mycket synth, men mycket bra synth och Baby Please Don't Go rockar på riktigt bra
Senast redigerad av Geomeister 2011-06-10 kl. 02:35.
Citera
2011-07-07, 14:42
Medlem
Geomeisters avatar
What's going on?

Spotify har nya versioner av klassiska album uppe nu med allt möjligt extra material inklusive "nya" låtar och intressanta live-versioner (tänker främst på Black Rose). Alla Thin Lizzy fans - mot Spotify !
Senast redigerad av Geomeister 2011-07-07 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in