2006-12-21, 18:34
Medlem
SthlmBrud_21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Ja, för i så fall är du en "gigant bland giganter"... kommer bilden? (Gärna då helkroppsbild så man kan bedömma proportioner kropp kontra arm, symmetri.)
Skojar självklart, nån som har koll på vad som är normalt i tjejväg?

haha...jag mäter 162 cm, och vågen visar på 50kg....
skulle gissa på att jag väger normalt, kanske något under...
så gissar på att mina armar e normalstora, bara lite hårdare än dem tjejerna som inte tränar.
Citera
2006-12-21, 23:31
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmBrud_21
haha...jag mäter 162 cm, och vågen visar på 50kg....
skulle gissa på att jag väger normalt, kanske något under...
så gissar på att mina armar e normalstora, bara lite hårdare än dem tjejerna som inte tränar.

Jo, att du har ganska normal vikt har jag allt koll på...tänkte bara på normala överarmsmått för tjejer och vad som kan klassas bra. Känns dock lite viktigare med symmetrin på tjejfronten tycker jag, tex. Gumses axlar är jäkligt coola på honom men en lika freakig kroppsdel på en tjej hade sett lite skummare ut... ojoj nu ramlar jag helt offtopic.
Citera
2006-12-21, 23:52
Medlem
SthlmBrud_21s avatar
Citat:
Jo, att du har ganska normal vikt har jag allt koll på...tänkte bara på normala överarmsmått för tjejer och vad som kan klassas bra..

okej, I see....normalt vet jag inte, men däremot någon som har sjukt snygg kropp är ju "amazon" (kan inte komma på vad hon heter nu), hehe lite offtopice också, men men du som börja....
Citera
2006-12-22, 00:05
Medlem
Daineas avatar
43cm utan att ens träna överarmarna (helt naturliga muskler utan nämnvärt fett), det är jag klart nöjd med...
Citera
2006-12-22, 00:33
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmBrud_21
okej, I see....normalt vet jag inte, men däremot någon som har sjukt snygg kropp är ju "amazon" (kan inte komma på vad hon heter nu), hehe lite offtopice också, men men du som börja....

Cecilia Benjaminson (Fd. Söderström) heter hon väl tror jag, och ja..hon har riktigt snygg kropp. (Lagom offseason)
Japp jag började kanske, men de var ju iofs en enkel fråga om bildbevis.

Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
43cm utan att ens träna överarmarna (helt naturliga muskler utan nämnvärt fett), det är jag klart nöjd med...
Längd och vikt, hur tränar du annars? 43 utan att träna armar är bra!
Citera
2006-12-22, 00:39
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Längd och vikt, hur tränar du annars? 43 utan att träna armar är bra!

187cm, vikten är jag osäker på, vägde ca 118kg sist jag vägde mig (för något år sedan) men har tränat intensivt sedan dess och förvandlat merparten av fettet till muskler. Jag kör rent cykling och situps, mina lår har ca 64 centimeters omkrets och är näst intill fettfria (som jag nämnt i en närliggande tråd så envisas mitt fett med att sätta sig på torson...).
Citera
2006-12-22, 01:16
Medlem
Citat:
187cm, vikten är jag osäker på, vägde ca 118kg sist jag vägde mig (för något år sedan) men har tränat intensivt sedan dess och förvandlat merparten av fettet till muskler. Jag kör rent cykling och situps, mina lår har ca 64 centimeters omkrets och är näst intill fettfria (som jag nämnt i en närliggande tråd så envisas mitt fett med att sätta sig på torson...).

Då är du byggd nästan precis som mig. jag är 187cm, väger mellan 107-110, 66cm lår (det ena, det andra är 55cm) och 40cm överarmar. jag har tränat styrketräning i ett år ganska precis nu, men ben har jag inte kört sedan i mars på grund av en knäskada.
Citera
2006-12-22, 01:19
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cichlidae
Då är du byggd nästan precis som mig. jag är 187cm, väger mellan 107-110, 66cm lår (det ena, det andra är 55cm) och 40cm överarmar. jag har tränat styrketräning i ett år ganska precis nu, men ben har jag inte kört sedan i mars på grund av en knäskada.

Kul, det är inte varje dag man träffar på någon med samma kroppsbyggnad som en själv.
Av ren nyfikenhet (hoppas du inte tar illa upp): är ditt ena ben större än det andra pga skadan allena eller har du tränat det friska benet lite?
Citera
2006-12-22, 09:40
Medlem
Citat:
Kul, det är inte varje dag man träffar på någon med samma kroppsbyggnad som en själv.
Av ren nyfikenhet (hoppas du inte tar illa upp): är ditt ena ben större än det andra pga skadan allena eller har du tränat det friska benet lite?

Beror nog till 99.9% på skadan. Jag har ju inte kunnat använda vänsterbenet riktigt ordentligt sedan i mars-april nån gång, och inte alls sedan i september så det har nästan försvunnit helt, men nu är det i alla fall på väg tillbaka efter att jag började med sjukgymnastik för två veckor sen. Har växt väldigt mycket redan! lär nog ha varit runt 45 när det var som minst gissar jag.

Säkert har ju det andra benet växt en del också i och med att det har fått jobba mycket mer.
Citera
2006-12-22, 15:31
Medlem
Jag har 37.5 cm på högerarmen (spänd) har ej mätt vänstern, för det var pinsamt att stå på gymet att mäta tycker jag. Jag har tränat i 3 månader snart. 177 cm 74 kg. inte fet nånstans har vältränad kropp 18 år har bilder om det önskas
Citera
2006-12-22, 16:16
Medlem
LD50s avatar
Äh! Läg av nu Alladin, klart att kvinnor ska ha stora armar. Grrrr
Citera
2006-12-22, 16:47
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LD50
Äh! Läg av nu Alladin, klart att kvinnor ska ha stora armar. Grrrr

Nej nej, nu missuppfattade du LD... funderade bara på vad som kan räknas som stort kvinnomått mätt. Lite armar på en tjej gör inget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in