Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-12-05, 19:33
  #1
Medlem
Jag undrar vart man kan köpa begagnade mobiler någonstans?


Allra helst i Uppsala eller Stockholm.


Jag hoppas på lite bra tips!
Citera
2006-12-06, 01:09
  #2
Avstängd
saaamuels avatar
"Mobilvasa" på Dalagatan 20 i Stockholm är helt okej! De har en liten butik där intill Norra Bantorget.

http://www.mobilvasa.com/
Citera
2006-12-06, 01:39
  #3
Banned
ECSTATICs avatar
www.blocket.se


THE END
Citera
2006-12-06, 21:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ECSTATIC
www.blocket.se
Jag tänkte på butiker men tack ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av saaamuel
"Mobilvasa" på Dalagatan 20 i Stockholm är helt okej! De har en liten butik där intill Norra Bantorget.

http://www.mobilvasa.com/
Det är lätt o hitta eller, bara och gå till nr 20?


Några fler tips på butiker som säljer begagnade mobiler?
Citera
2006-12-15, 10:24
  #5
Medlem
Inga fler tips?
Citera
2006-12-15, 14:22
  #6
Medlem
Nära centralen i sthlm finns en butik som säljer begagnade mobiltelefoner. Kommer inte på vad den heter men den ligger rätt nära teknikmagasinet och en spelaffär!
Citera
2006-12-17, 15:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moomin
Nära centralen i sthlm finns en butik som säljer begagnade mobiltelefoner. Kommer inte på vad den heter men den ligger rätt nära teknikmagasinet och en spelaffär!
Ok vilken gata ligger butiken på? Jag tror det finns flera teknikmagasin i dom trakterna. Är det på drottningatan eller den mitt emot Åhlens eller vart någonstans?
Citera
2006-12-17, 16:28
  #8
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terad
Ok vilken gata ligger butiken på? Jag tror det finns flera teknikmagasin i dom trakterna. Är det på drottningatan eller den mitt emot Åhlens eller vart någonstans?

Nu vet jag faktiskt inte alls men jag chansar hej vilt på att det är Klarabergsgatan. Den både ligger nära centralen samt har Teknikmagasin och en tv-spelsaffär. Det är gatan som går utanför stora Åhlens.
Citera
2006-12-17, 16:52
  #9
Medlem
neonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terad
Det är lätt o hitta eller, bara och gå till nr 20?

Hmm, jag har hört om det där, grejen är att när du väl är vid nr 20 så kan man tycka att affären borde ligga där, självklart så gör den inte det, du måste trycka på en utav tegelstenarna som ser lite sliten ut, ungefär i vadhöjd. När rätt tegelsten har tryckts så öppnar sig väggen och ett litet altare blir synligt, där du måste offra en duva (duvor kan vara lite knepiga att fånga, så se till att du har fixat det innan). När duvan är offrad så borde en hemlig trappa ner till affären uppenbara sig i väggen.

lycka till
Citera
2006-12-17, 17:17
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonx
Hmm, jag har hört om det där, grejen är att när du väl är vid nr 20 så kan man tycka att affären borde ligga där, självklart så gör den inte det, du måste trycka på en utav tegelstenarna som ser lite sliten ut, ungefär i vadhöjd. När rätt tegelsten har tryckts så öppnar sig väggen och ett litet altare blir synligt, där du måste offra en duva (duvor kan vara lite knepiga att fånga, så se till att du har fixat det innan). När duvan är offrad så borde en hemlig trappa ner till affären uppenbara sig i väggen.

lycka till

Hahaha !
Citera
2006-12-17, 18:58
  #11
Medlem
lepops avatar
På Odengatan nästan i korsningen vid Sveavägen finns det en neger som har en affär. Strax intill en cykel affär.
Citera
2006-12-31, 13:11
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonx
Hmm, jag har hört om det där, grejen är att när du väl är vid nr 20 så kan man tycka att affären borde ligga där, självklart så gör den inte det, du måste trycka på en utav tegelstenarna som ser lite sliten ut, ungefär i vadhöjd. När rätt tegelsten har tryckts så öppnar sig väggen och ett litet altare blir synligt, där du måste offra en duva (duvor kan vara lite knepiga att fånga, så se till att du har fixat det innan). När duvan är offrad så borde en hemlig trappa ner till affären uppenbara sig i väggen.

lycka till
Tack för tipset!

Jag gjorde exakt som du sa, offrade en duva och hela joxet, döm om min förvåning när det öppnade sig en hemlig dörr och en trappa ned till mobilernas underjord. Alla mobiler var dock döda så det blev ingen mobil där.




Någon som har fler tips på begagnat ställen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback