2012-12-16, 03:44
Bannlyst
Vad var det för fel på Radagast? Förstår inte varför vissa kallar honom den nye Jar-Jar Binks.
Han hade inte värst med screentime och han knappast irriterande.
Citera
2012-12-16, 04:24
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Vad var det för fel på Radagast? Förstår inte varför vissa kallar honom den nye Jar-Jar Binks.
Han hade inte värst med screentime och han knappast irriterande.

Vissa tycker väl att det finns likheter i hur bägge beter sig. Knäppgökar, utsatta, smått hånade osv...

Hade inte heller några problem med Radagast även om de kanske kunnat skippa kaninsläden. Sylvester McCoy gör det hursomhelst genialiskt.
Citera
2012-12-16, 04:56
Medlem
Imponerande scener.

Sången i början är bra.

Dvärg staden är sjukt vacker samma som älvarna stad.

Minus ingen människa så man får ingen hjälte feeling där.
Trollen talar och det lät inget vidare heller när dom gjorde det.

Obegripligt att dom inte kämpar mot draken istället går dom tbx till sin gamla stad som befolkas av orcher och strider mot dom istället.

Berg som slåss lite to much.
Fighten mot vättarna to much var lite overkligt varstans.

Bara 5 trollkarlar Weird och tydligen inte så imponerande heller.Djur trollkarlen var tråkig.
Vill ha mer imponerade trollkarlar som gandalf och den andra man ser ju på dom att dom ha det lilla extra.

Fatta inte att bara denna kosta en halv miljard menar dom 100 miljoner
Citera
2012-12-16, 05:04
Medlem
Kebabsugers avatar
100 miljoner är bara 0,1 miljard

500 miljoner kostade den väl
Citera
2012-12-16, 08:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Imponerande scener.

Sången i början är bra.

Dvärg staden är sjukt vacker samma som älvarna stad.

Minus ingen människa så man får ingen hjälte feeling där.
Trollen talar och det lät inget vidare heller när dom gjorde det.

Obegripligt att dom inte kämpar mot draken istället går dom tbx till sin gamla stad som befolkas av orcher och strider mot dom istället.

Berg som slåss lite to much.
Fighten mot vättarna to much var lite overkligt varstans.

Bara 5 trollkarlar Weird och tydligen inte så imponerande heller.Djur trollkarlen var tråkig.
Vill ha mer imponerade trollkarlar som gandalf och den andra man ser ju på dom att dom ha det lilla extra.

Fatta inte att bara denna kosta en halv miljard menar dom 100 miljoner

Håller med, i och med att filmen utspelar sig på en verklig händelse så var den "lite" väl overklig.
Citera
2012-12-16, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speyto
Såg filmen ikväll, var väl ganska bra. Filmen var väl egentligen precis som jag trodde att den skulle vara. Tyckte den bar lite B ibland med vissa orealistiska saker, som när dvärgarna "surfar" ner längst berget på träbron när dom var i goblinstaden. Lite för mycket helt enkelt.

Såg filmen i 2D så kan inte kommentera allt för mycket på bildkvalitén osv, såg ut som i de flesta filmer. Tyvärr så var det problem med elen i biografen och filmen stängdes ner 2-3 gånger, missade några minuter här och där tyvärr. Rent generellt så är jag nöjd med upplevelsen, filmen gav vad den skulle utan att helt imponera på mig allt för mycket, så det blir 8/10 från mig.

Hoppas du fick pengarna tillbaka! Det måste ha förstört känslan och stämningen i filmen.
Citera
2012-12-16, 10:00
Medlem
ApaOnCracks avatar
Det enda jag störde mig var texten för den blev så suddig oftast (3D 48 FPS) annars var både filmen och kvaliteten grym!
Citera
2012-12-16, 10:55
Medlem
Folketstempels avatar
Myndiga personer klagar på en barnfilm baserad på en bok om tomtar och troll från 30-talet
Citera
2012-12-16, 11:09
Medlem
anjoh66s avatar
Är det bara jag som reagerade på att scenen där Bilbo hittar ringen inte känns synkad med hur det går till i Fellowship of the ring?
Citera
2012-12-16, 11:17
Medlem
gert-johnnyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Nyss hemkommen. Fantastisk film. Vilka scener! Så vackert! I 3D och 48 fps! Jag vet inte om det är bara jag men hade svårt att fokusera blicken i närbilder när det blev slagsmål. Detta pga 3Dn. Det blev liksom inte lika skarpt. Mera suddigt liksom. Men annars var det top notch.

Kändes som dem var där framför en. En teater med skådespelarna på scenen.

Fantastisk film. Skall se LOTR trilogin igen!

9/10

Jag fick rysningar vid White Council och särskilt

Besvikelsen är väl den som lär dyka upp i en av de andra två filmerna som jag satt och vänta på under hela filmen..........

Det mötet kan nog bli alldeles alldeles underbart!

Jag längtar redan!
I feel you bro..

Fyfan va ofokuserat det vart många gånger, man fick bara ont i huvudet av dendär jävla 3D'n. Annars en jävligt grym film, kommer absolut gå på andra filmen.. Utan 3D givetvis.
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Är det bara jag som reagerade på att scenen där Bilbo hittar ringen inte känns synkad med hur det går till i Fellowship of the ring?
Tänkte på det med, i LOTR så verkade det ju som att Gollum tappar ringen och den studsar iväg för han? Nu tappade han ju den mitt framför nosen på Bilbo.
Senast redigerad av gert-johnnyz 2012-12-16 kl. 11:19.
Citera
2012-12-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General i götet
Vissa tycker väl att det finns likheter i hur bägge beter sig. Knäppgökar, utsatta, smått hånade osv...

Hade inte heller några problem med Radagast även om de kanske kunnat skippa kaninsläden. Sylvester McCoy gör det hursomhelst genialiskt.

Detta är ruskigt viktigt att understryka. Ingen kan klaga på hans mycket skickliga insats. För mig är det snarare karaktären som stundtals inte funkar.
Citera
2012-12-16, 12:05
Medlem
octanes avatar
Varför hjälper inte alverna till dvärgarna vid drakens attack??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in