Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-12-04, 23:11
  #1
Medlem
Vagabondens avatar
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4115972/

Uppfinningsrika danskar, undrar om det har någon effekt? Funkar det om man sprutar det på redan existerande moskéer?
Idag: Södermoskén
Imorrn: Klippmoskén

Påminner mig om när en rysk politiker föreslod att man skulle begrava alla terrorister i grishud för att på så sätt avskräcka från terrordåd.
Citera
2006-12-04, 23:15
  #2
Avstängd
Varför kan inte svenskar vara mer som danskar?
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Påminner mig om när en rysk politiker föreslod att man skulle begrava alla terrorister i grishud för att på så sätt avskräcka från terrordåd.
Jävligt bra idé!
Citera
2006-12-04, 23:20
  #3
Medlem
pöbelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Påminner mig om när en rysk politiker föreslod att man skulle begrava alla terrorister i grishud för att på så sätt avskräcka från terrordåd.


Klockrent!
Citera
2006-12-04, 23:22
  #4
Avstängd
Ann-O-Ny-mans avatar
Jag har jäkligt svårt hur detta (i nivå med brinnande kors, stenkastningar och mobblynchningar) skulle vissa på ett mer civiliserat sätt än muslimerna själva, snarare tvärt om.

Det lär knappast heller ha någon större effekt förutom att underbygga ytterligare konflikter. Det finns gott om troende pizzabagare som varje dag lägger skinka på pizzor, så tron att grisblod skulle ha samma effekt på muslimer som vigvatten på vampyrer vittnar bara om den intellektuella nivån i tilltaget.
Citera
2006-12-04, 23:24
  #5
Avstängd
Odess avatar
Grisens roll i Islam

Är det otrogna som återförds som grisar? Är det judarna som återföds som apor?
Citera
2006-12-04, 23:27
  #6
Avstängd
Ann-O-Ny-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Grisens roll i Islam

Är det otrogna som återförds som grisar? Är det judarna som återföds som apor?

Grisarna har en historisk beskrivning som ett orent djur (av högst logiska skäl). Hade du jagat hade du garanterat förstått varför.

Att det sedan är en gammal sedvänja som idag av djurhållningsmässiga skäl mycket väl skulle kunna vara avvecklad är en helt annan sak.
Citera
2006-12-04, 23:30
  #7
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
Det finns gott om troende pizzabagare som varje dag lägger skinka på pizzor, så tron att grisblod skulle ha samma effekt på muslimer som vigvatten på vampyrer vittnar bara om den intellektuella nivån i tilltaget.

Men frågan är om hederliga muslimska pizzabagare är att jämställa med fanatiska terrorister? Jag tror faktiskt att det skulle kunna ha en viss demoraliserande funktion, om inte annat så är det tamejtusan på tiden att göra en kraftmarkering (som inte innebär att kränka vanliga människors integritet eller invadera länder på lös basis...).
Citera
2006-12-04, 23:31
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
Jag har jäkligt svårt hur detta (i nivå med brinnande kors, stenkastningar och mobblynchningar) skulle vissa på ett mer civiliserat sätt än muslimerna själva, snarare tvärt om.

Det lär knappast heller ha någon större effekt förutom att underbygga ytterligare konflikter. Det finns gott om troende pizzabagare som varje dag lägger skinka på pizzor, så tron att grisblod skulle ha samma effekt på muslimer som vigvatten på vampyrer vittnar bara om den intellektuella nivån i tilltaget.
Nu tror ju inte danskarna att det har samma effekt som vigvatten mot vampyrer, men det är framför allt för att jävlas med muslimerna som danskarna håller på så.
Citera
2006-12-04, 23:39
  #9
Medlem
Vagabondens avatar
Vad tror ni om bestraffningen att terrorister begravs i grishud?

Skulle det vara lagligt (staten sköter väl begravningar av gärningsmän?) och skulle det ha effekt?
Citera
2006-12-04, 23:43
  #10
Medlem
Niinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Men frågan är om hederliga muslimska pizzabagare är att jämställa med fanatiska terrorister? Jag tror faktiskt att det skulle kunna ha en viss demoraliserande funktion, om inte annat så är det tamejtusan på tiden att göra en kraftmarkering (som inte innebär att kränka vanliga människors integritet eller invadera länder på lös basis...).

Med tanke på din avatar så var det där förvånande för min del.
Citera
2006-12-04, 23:44
  #11
Avstängd
Ann-O-Ny-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Men frågan är om hederliga muslimska pizzabagare är att jämställa med fanatiska terrorister? Jag tror faktiskt att det skulle kunna ha en viss demoraliserande funktion, om inte annat så är det tamejtusan på tiden att göra en kraftmarkering (som inte innebär att kränka vanliga människors integritet eller invadera länder på lös basis...).

Och jag är säker på att det är precis tvärt om.

Jag tror en galning som är beredd att raka av sig skägget och uppträda som en västerlänning för att få flyga in flygplan i skyskrapor skiter fullständigt vad några obstinata danskar gödslat jorden med.

Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Nu tror ju inte danskarna att det har samma effekt som vigvatten mot vampyrer, men det är framför allt för att jävlas med muslimerna som danskarna håller på så.

Och det har ju visat sig varit jävligt begåvat hittills [ironi]. Vad har de då hittills lyckats med? Fått sina egna och andra länders ambassader i brand, skadat den egna exporten något enormt, gjort landet till en officiell måltavla för fundamentalistiska galningar. Ja det är ju verkligen mycket bättre än att se till att de invandrare som inte har ambitionen att sköta sig åkte ut och de som ville integreras också gjorde det.
Citera
2006-12-04, 23:46
  #12
Avstängd
Ann-O-Ny-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Vad tror ni om bestraffningen att terrorister begravs i grishud?

Skulle det vara lagligt (staten sköter väl begravningar av gärningsmän?) och skulle det ha effekt?

Tror du på sådan vidskepelse?

Varför tror du då fundamentalistiska terrorister lätt accepterade att brännas och krossas till döds med med en skock otrogna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback